21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Frustrerende at dyrlæger ikke altid ved ALT {{forumTopicSubject}}
Talte idag med en dame - hun søgte vandtætte hundesko; hendes hund havde nemlig fået revet neglen af hos dyrlægen - pga KLOVOLDSBETÆNDELSE!
Det er SÅ frygtelig en lidelse, uendeligt smertefuld og med forkert behandling ender det ud i, at hunden skal have amputeret tåen, da betændelsestilstande i lange perioder giver koldbrand i knoglen..
Jeg ved det kun alt alt for godt, Kaoz fik revet 3 negle af, fejlbehandlet og var noget så smerteplaget og betændt indtil vi skiftede dyrlæge og fik den rette behandling..
Jeg skræmte næsten damen med min iver for at fortælle, at hunden SKAL have høje høje doser af antibiotika i 30 dage i træk, de første uger skal der bades med speciel shampoo og poten skal holdes tør og fri for pels..
Hun lovede at give sin dyrlæge besked når hun skulle til tjek i næste uge, og ellers fik hun navnet på min dyrlæge - for DE ved hvordan det skal gribes an..
Så sjælden en lidelse, og alligevel får endnu en hund i mit lokalområde det... ville ønske man vidste hvad det kom af, det ønsker jeg ikke for nogen hund, åh det var en smertefuld tid for Kaoz =(
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Det fjerner ikke betændelsestilstanden, og øger risikoen for at hunden får koldbrand =(
Jeg ville bare ønske at alle dyrlæger vidste hvor alvorligt det er, og hvordan det skal behandles..
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Selvom det kan være svært at forstå, når det handler om ens kæreste eje.
Det er også så frustrende fordi man langt hen af vejen må stole på at ens dyrlæge selvfølgelig ved bedst. Er bare ikke altid tilfældet..
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
Frustrerende at dyrlæger ikke altid ved ALT