{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Hvor er det frustrerende :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg er i praktik et sted hvor de har 3 hunde.. Den ene er en täve på 9-10 mdr og den er kommet i löbetid nu.. Nu er uheldet så sket og deres hanhund har parret den.

Vi stod og snakkede lidt om hvad de skulle göre og jeg sagde selvfölgelig at det bare var om at få givet den en abortspröjte.. Men näääh nej... Hun havde nemlig fået af vide af hendes dyrläge at der var meget stor risiko for livmoderbetändelse hvis man brugte abortspröjten.. Jeg prövede jo så at forklare hende at risikoen var meget lille og jeg flere gange med succes har brugt spröjten ved sådanne uheld..
Hun sagde så at de havde prövet at få hvalpe på så ung en täve för og det var der ikke sket noget ved og denne her täve skulle også bruges til avl så den skulle jo ikke ende med at få livmoderbetändelse så hun häldte faktisk mest til at lade den få hvalpene hvis den var drägtig..

Der stod jeg så og gloede med åben mund og var dybt frustreret og prövede at argumentere for brugen af abortspröjte.. Men hende og hendes dyrläge er da de klogeste mennesker i verden så det var ligemeget hvad jeg sagde..

Öv öv stakkels lille hund.. Jeg håber virkelig ikke den er drägtig smiley Jeg måtte bare lige ud med det

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor er det frustrerende :-(
  • #2   27. okt 2011 jeg kan slet ikke forstå at de har fået af vide at der skulle väre så stor risiko for livmoderbetändelse

• #3   27. okt 2011 Den medicin man giver i dag er der uendlig lille risiko for giver bivirkninger så som underlivsbetændelse.
    Det er en gang vås hun har fyldt dig med.
    Stakkels hund.

• #4   27. okt 2011 Jeg har også så ondt af den stakkels hund og jeg prövede virkelig at forklare hende hvor lille risikoen var.. Men hendes dyrläge havde sagt bla bla bla.... Og så var det jo ligemeget at jeg har prövet det för.. Og det var närmest mig der var sindssyg og dyremishandler at jeg kunne finde på at bruge den spröjte

• #5   27. okt 2011 kan du ikke prøve at fortælle hende at når hunden er så ung er der stor risiko for hun ikke kan føde selv og hvor dyrt et kejsersnit er??

• #6   27. okt 2011 Nej min dyrläge ville ikke göre det för at de var sikre på min hund var drägtig.. Men der er jo åbenbart mange dyrläger der vil.. Problemet her er jo også at hende der har hunden ikke vil bruge spröjten (jeg ville hellere end gerne have brugt spröjten til min)..

Hun vil slet ikke lytte til nogen form for fornuft for de har jo prövet det för og der gik det jo fint

• #7   27. okt 2011 <i> (jeg ville hellere end gerne have brugt spröjten til min)..</i> Hvorfor opsøgte du så ikke en anden dyrlæge ?

• #8   27. okt 2011 Jeg har brugt 4 forskellige dyrläger og ingen af dem ville göre det

• #9   27. okt 2011 Sorry - men jeg syntes jo det lyder meget mærkeligt, at der findes en behandlingsform, og ingen dyrlæger vil bruge den .....????

• #10   27. okt 2011 Jeg har skrevet at jeg har brugt den med succes för.. Jeg har brugt abortspröjten 2 gange för på en täve som blev scannet drägtig.. Grunden til at den ikke blev brugt ved sidste ups parring var at der blev taget en blodpröve som var negativ og derfor var der ingen dyrläge der ville give hende spröjten men hun var så drägtig alligevel...

Jeg har altid väret tilhänger af abortspröjten når det er til fare for hunden fysisk og psykisk eller det bare ikke er en heldig blanding med hensyn til temperament

• #11   27. okt 2011 De sidste 2 dyrläger jeg har bugt har sagt at det ikke er lovligt at give den för der er bevis for at täven er drägtig... Jeg kan kun sige hvad jeg har fået af vide af de dyrläger jeg har brugt

• #13   27. okt 2011 Det er ikke lovligt ???? Hmmmm ....

• #14   27. okt 2011 Igen kan jeg kun sige hvad min dyrläge har sagt til mig.. Hvorfor skulle jeg sidde og lyve om det???

• #16   27. okt 2011 Jeg må jo bare gentage mig selv og sige at det var hvad min dyrläge sagde

• #17   27. okt 2011 Jeg spurgte også herinde efter en dyrläge der så ville göre det og hvis nogen kendte en go dyrläge omkring hvor jeg bor måtte de gerne sige til men så blev der sjovt nok meget stille.. Det var åbenbart kun sjovt at kritisere og ikke at hjälpe

• #18   27. okt 2011 Ingen siger du lyver - men du vælger at opfatte det sådan !!! Mit hmmm omhandlede nu mere din dyrlge, og som Alfisten skriver, så v´var det nok smart at finde en mere opdateret dyrlæge ....

Seriøst - jeg har jeg svært ved at tro, at der skulle være blevet stille på HG ;o)))
    .....<i>Det var åbenbart kun sjovt at kritisere og ikke at hjälpe</i> Drop det der, hvad ville du lige have HGs bruger skulle gøre ??? Det er da dit ansvar din tæve blev drægtig, og havde du insisteret på en A-sprøjt, så havde din hund også fået det....

Også forstår jeg ikke du skiver min dylæge - du påstod længere oppe i tråden, at du havde spurgt 4 dyrlæger ...... Har du så også det ????

• #19   27. okt 2011 Nej det havde hun ikke for så havde hun fået den.. Og ja jeg har snakket med 4 forskellige dyrläger som alle sammen kun ville give abortspröjten hvis de var sikre på hun var drägtig.. Jeg stolede jo så også på min dyrläge da han sagde hun ikke var drägtig.. Jeg vidste ikke at blodpröven kunne vise noget forkert hvis der ikke var ret mange hvalpe og da jeg fandt ud af hun var drägtig var det for sent med en abort

• #20   27. okt 2011 Og jaaa som man tit ser det er tråden lige vendt . hvor typisk ...

• #21   27. okt 2011 Så siger vi det jeg ved jeg har skrevet at hvis nogen kendte en god dyrläge måtte de hellere end gerne sige hvem...

Det er sjovt at hver gang jeg skriver noget herinde så ender det altid med at blive drejet over på at min täve fik en hvalp som bestemt ikke var planlagt

• #22   27. okt 2011 Det viser jo kun hvad det er folk herinde har travlt med.. Så kom endelig i gang med at hakke på en som hellere end gerne bruger spröjten i stedet for at holde os til emnet som er en der ikke vil bruge spröjten og hellere vil få hvalpe på en täve der langt fra er gammel nok

• #23   28. okt 2011 Bonnie L - har du hørt om udtrykket "Fej for egen dør" ???

Anna D - det er jo nok fordi ordlyden i din tråd, signalerer forargelse og dermed har flere af os opfattet det som om, at vi skulle klappe i vores små hænder over, at du har givet gode råd..... Det gør man jo ikke, når du selv har stået samme situation for ½ år siden, og selv valgt at lade din tæve få hvalpene.
    Hvis du havde samme mening, dengang du selv var i den situation, hvorfor bev du så ikke ved med at ringe til dyrlæger, til du fandt én der ville give din hund en A-sprøjte ???

• #24   28. okt 2011 * Smydi *

kunne det tænkes at ts har lært noget fra sidst da hun stod i et ups kuld ??

hvorfor er det at i kun kan hænge jer i hva der er sket før ??

det er nuet der bliver skrevet om .
    og så kan i jo glæde jer over at ts har lært noget og kan se nu det noget øv ..

men det er som om folk skal bare have noget og mogen og hakke på ..

man lære og bliver klogere så længe man lever ...

• #25   28. okt 2011 Jeg VALGTE ikke at få hvalpe på min tæve.. Jeg fik hende tjekket og fik af vide hun ikke var drægtig hvilket jo så ikke var rigtigt.. Hvor er det i læser at jeg har valgt at få hvalpe på hende?

• #26   4. nov 2011 Så er hendes anden täve kommet i löbetid.. Nu har hun godt nok fået passet hendes han fordi den er far til den der nu er i löbetid men nu välger hun bare at lukke dem lös på hendes grund uden opsyn.. Grunden er godt nok hegnet ind men hundene hopper over hegnet og hun ved det og alligevel bliver de bare lukket ud.. I dag fandt hendes mand dem nästen 2 km väk fra huset..

Jeg forstår ikke at man kan väre så ligeglad.. Hun har også besluttet at hvis den anden er drägtig skal den have hvalpene men så vil de måske slå dem ihjel når de bliver födt... Den skal i hvert fald ikke have en abortspröjte fordi hun er sikker på den så får livmoderbetändelse og skal steriliseres og den skal jo bruges til avl mener hun smiley smiley

• #27   4. nov 2011 Slå dem ihjel??

• #28   4. nov 2011 Ja de har snakket om selv at slå hvalpene ihjel når de bliver födt.. Jeg går ud fra de kan finde på at knäkke nakken på dem eller noget

• #29   4. nov 2011 Så skal de sgu da anmeldes - det er, som Charlotte siger, ulovligt!

• #31   4. nov 2011 Ja men de har også snakket om at bruge el halsbånd til at läre dem at lade väre med at hoppe over hegnet så de virker ret ligeglade med hvad der er lovligt

• #32   6. nov 2011 Linda
    Ja det er ulovligt

Kommentér på:
Hvor er det frustrerende :-(

Annonce