1.280 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 27 Svar

Tinna
Tinna
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.777

Hundeloven - artikel Hundeloven - artikel

Min veninde og jeg er i gang med en artikel til et hundeinternats medlemsblad.
Det omhandler hundeloven, for at fortælle at hundeloven gælder for alle hundeejere og ikke kun ejere af de 13 kamphunderacer smiley

Det er hovedsageligt min venindes artikel - hun står for at tolke det juridiske og skrive (hun er jura-studerende)
Jeg skal så bidrage med at gøre det let forståeligt og interessant for alm-ikke-juridiske personer - fx ved hjælp af jeres mening.

Hvad synes I er vigtigt at fortælle Hr og Fru Danmark om, fra hundeloven?
Alle bud har interesse - dog ikke om de 13 forbudte racer.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rens Terrasse+ olie 7.000 kr.
  • Se på strøm til komfur - flytte ledning til ny gruppe? 2.000 kr.
  • Fejl på opvaskemaskine 870 kr.
  • Spørgsmål 400 kr.
  • Tømrer skotrende 2.599 kr.
  • Elektriker 850 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundeloven - artikel
  • #2   27. okt 2011 At alle hvalpe skal være mærkede og registrerede når de er 8 uger

At hundetegnet skal være forsynet med oplysninger om ejerens navn og adresse

• #3   27. okt 2011 At ALLE hunde skal føres i snot hvis man ikke har 100% kontrol over dem.
    Det syndes jeg næsten er det vigtigste af alle punkterne og det mange ikke kender

• #4   27. okt 2011 ehh uh Snot = Snor haha

• #5   27. okt 2011 Tak smiley Bare lad dem komme, også selvom det er gentagelser. Det viser hvad der er mest interesse for at fortælle om.
    Har i morgen en aftale med politimanden der er knyttet til internatet, der kan oplyse bødetaksterne og vil bruge jeres forslag til at få taksterne på overtrædelse på dem.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #6   27. okt 2011 man har aldrig 100 kontrol på sin hund derfor er der en regl om snor og den kan ikke diskuteres. hvem skal bedømme om man har kontrol på sin hund el ej.

snor, vaccine, registrering, indhegning af have, at en hund ikke må stå bundet, forsikring

• #7   27. okt 2011 Mette: Er sikker på at min veninde kan forklare mig hvordan loven står skrevet, og det er udelukkende det der vil blive skrevet. Men emnet om snor er rigtig godt smiley

• #8   27. okt 2011 Ja, den med snor er vigtig! Men der er dælme også mange på landet der bare lade deres hunde gå løse og gå på vejen. Vi møder tit en lille brun basse der ligger ude ,midt på vejen om eftermiddag, og den flytter sig først når bilen er stoppet foran den.

• #9   27. okt 2011 transport af hunden er der også rigtig meget tvivl omkring. Og håber vi får lov at se den når hun/ i er færdige smiley

• #10   27. okt 2011 At hundeloven om 100% kontrol over løs hund også gælder i hundeskovene

• #12   27. okt 2011 tak for jeres inputs - vi kigger på det hele og tager det med som står i hundeloven.

miss x: Min veninde står for at tolke hundeloven - så det eneste hjælp vi skal bruge er jeres mening om hvilke emner der er vigtigst.

• #13   27. okt 2011 At folk holder snor på deres hund hvor der er lineforbud, og ikke slipper hunden løs. Og ar de generalt ikke slipper hunden løs uden den er under fuld kontrold.
    Alt for mange hunde er ikke sikre nok i indkald.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#14   27. okt 2011 nu var det bare nogle emner som jeg ved og synes at folk ikke tror de kender

• #15   27. okt 2011 Miss X: Jeg ved ikke hvor du vil hen med det? Vi er ved at skrive en artikel der informere vores medlemmer om hundeloven på en forståelig måde og ville bare gerne vide hvad der er vigtigst at fortælle om og det ser ud til at snoren vinder. Den skriver vi meget om, sammen med hvalpe der skal chippes før salg.

• #16   27. okt 2011 MIss X: Du giver ingen mening!

• #17   27. okt 2011 At snorepåbud gælder alle der ikke har 100% styr på deres hund (også i hundeskov!)
    At hvalpe skal være mærket og registreret inden 8 uger.
    At et mundkurvspåbud og specialindhegnet have kan gives til ALLE racer.
    Hvad der skal stå på hundetegnet (er selv en smule i tvivl)..
    At hunden skal være forsikret.

• #18   27. okt 2011 mette j du skriver længere oppe at en hund ikke må stå bundet, det må den vel godt eller hvad er det du mener?

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#19   27. okt 2011 jan det er forbudt at lænke en hund el have den stående bundet i snor.

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#20   27. okt 2011 selvfølge må du tage i supermarked og sætte den på krog.. ikke at det er det fedeste for en hund

• #21   27. okt 2011 Miss X: ja det er det.

Camilla: Super liste, tror også det er det vi er kommet frem til.

Tak for alle jeres indlæg - vi fik en masse gode noter ud af det

• #22   27. okt 2011 var det ikke noget med at der den nye politi lov blev vedtaget for et par år siden blev det lavet om så det ikke var hunde ejeren der skulle samle op efter hunden på fortoget men husejeren der havde ansvaret for at holde sit fortog rent.
    skal lige tilføje at jeg altid samler op efter mine hunde

• #23   27. okt 2011 Det mener jeg også Jan. Der har ihvertfald da været tråde om det herinde.

• #25   27. okt 2011 forsikring.
    skilte om hunde i huset, "her vogter jeg skildte"
    hunde skal mærkes ,

• #26   27. okt 2011 ørekupering.

• #29   27. okt 2011 Miss X: Sjovt nok var du den eneste i denne tråd der misforstod hvad det var jeg ville frem til smiley
    Jeg føler ikke at jeg behøver at skrive en stil for at give mening smiley

• #30   27. okt 2011 Tinna
    Jamen det var da så lidt smiley
    Det er nogle af de misforståelser jeg har oplevet blandt andre - og ofte nye - hundeejere.
    Jeg håber artiklen kommer herind - og gerne med bødetakster, dem har jeg altså lidt svært ved at finde rundt i (ikke at det har været relevant for mig *G*)

• #31   27. okt 2011 Skal nok se om jeg kan ligge den herind når den er udgivet i bladet. Nu skal Helle lige have lidt ro til at skrive den. Jeg har vist ikke mere at skulle sige, andet end info om bødetaksterne, hehe smiley

• #33   28. okt 2011 Nu sad jeg ved min venindes bærbar i går og svarede - og den kan jeg ikke finde ud af, uden at ramme 1000 taster forkert, så derfor de meget korte svar smiley

Kommentér på:
Hundeloven - artikel

Annonce