{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
986 visninger | Oprettet:

Store boller {{forumTopicSubject}}

Min Dian blev kemisk kastreret for et par år siden, bare en enkel gang. Efterfølgende har jeg været meget bekymret for om han blev avlsdygtig igen, for hans boller var meget små og han har haft tævebesøg hvor der ikke kom nogen hvalpe smiley
Jeg har så i dag været nede forbi mine forældre (hvor han bor) og min far fortalte at han var vokset en hel del dernede bagtil mellem benene (bollerne) så det måtte jeg jo lige tjekke, og hold da op han var blevet velvoksen, så nu føler jeg mig meget mere sikker næste gange tæven kommer forbi og satser stærkt på nogle dejlige hvalpe efter ham - han ser i hvert fald ud til at have "værktøjet" til det nu - thi hi.

Måtte bare ud med det, da det har bekymret mig længe.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Store boller
  • #1   20. okt 2011 Hvis testiklerne er vokset efter at hunden er blevet voksen, ville jeg da være nervøs- Det burde de altså ikke....... :S

• #2   20. okt 2011 Du kan da få dyrlægen ti, at tjekke en sædprøve om der er nogen svømmere tilbage smiley

• #4   21. okt 2011 Jeg vil også sige en sædprøve ville være en god ide..
    "bollerne" kan jo også vokse af andre og knap så gode årsager

• #5   21. okt 2011 Palle P : TS skriver han blev kemisk kastreret en enkelt gang for nogle år siden...

• #6   21. okt 2011 Ja det er rigtigt at det er små to år siden han blev kemisk kastreret. Jeg har for et lille års tid siden forsøgt 3 gange - hos to forskellige dyrlæger og derhjemme - at få taget en sædprøve, men han ville ikke levere. Den ene dyrlæge vidste enormt meget om reproduktion hos hunde, kemiske kastrationer m.m. Og if. hende er det ikke alle hunde hvor den kemiske kastration kun virker i de der 3-4 måneder som alle andre dyrlæger siger. Hos nogle hunde kan virkningen være meget længere - 1 år til måske 1½ år. Hos min Dian har den nok haft en langtidsvirkende effekt.
    Og ja testiklerne bliver mindre når hunden er kemisk kastreret.
    De er ikke enormt kæmpe store nu, men de har fået en størrelse som passer til en hund i hans størrelse. Det virker bare voldsomt fordi at de netop var mindre mens kastrationen havde effekt.
    Så jeg tror nu ikke at der er noget galt med ham.
    Regner bare med at han nu langt om længe har fået det hele ud af kroppen og efter han prøvede at parre tæven sidste gang og de hang sammen to gange 2 dage i træk, at det har sat ekstra gang i produktionen, så alt virker normalt.
    Jeg vil først udsætte ham for en sæd-test, hvis tæven ikke bliver drægtig ved næste parring.
    Tæveejer er heldigvis en meget sød dame, som er helt vild med ham og kun vil have ham til hendes tæve, så hun er villig og har tid til at vente og prøve igen.

• #7   21. okt 2011 Jeg havde tilsyneladende ikke fået sat flueben i "vis besked når der kommer nye indlæg til emnet" så derfor svare jeg først nu. Troede ikke at der var nogen som havde svaret, da den ikke dukkede op i "nye hændelser".

• #8   21. okt 2011 Grunden til at han ikke ville levere en sædprøve sidste år, var fordi han var genert. Han er blevet noget mere modig efter han har prøvet hvad det går ud på smiley

Kommentér på:
Store boller

Annonce