{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
976 visninger | Oprettet:

renlighed igen igen--- bliver den nogensinde {{forumTopicSubject}}

Er virkelig ved at køre træt i det...

Har haft hvalpen i knapt 11 uger, i den tid har den været det jeg vil kalde renlig i 1½ uge, altså givet lyd, gået til dør osv.... Så den har kunnet finde ud af det...

De første 2½ uger regner jeg ikke med der var den jo så lille, men i resten af tiden altså næsten 7 uger har den enten haft optræk til, har haft eller har været i behandling for blærebetændelse...
Første gang måtte vi gennem 3 præparater før det hjalp. og denne gang har den været i behandling i 1½ uge nu, og det virker tilsyneladende ikke....

Den er på nuværende tidspunkt stort set uden føling med hvornår den skal tisse, sætter sig bare her og nu når det skal ske.... Kan gå ude med den hvor den tisser flere gange og alligevel gør den det igen inde, den kan gå i haven og tisse og igen gør den det kort tid efter den er kommet ind...

Er godt nok frustreret, føler bare det aldrig lykkes... er vant til at besøge venner og familie med mine hunde, men det kan man bare ikke med en hund der tisser mlm 4-8 gange på en aften, eller som skal ud konstant for at det ikke skal ske inde...

Tager kontakt til dyrlæge i morgen... Skulle bare lufte frustrationen.....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlighed igen igen--- bliver den nogensinde
  • #1   18. okt 2011 min mor har samme problem med deres, læser lige med. vil meget gerne høre flere gode råd.
    hun blev rådet af yrelægen til at tage en pakke pølser med på gå turen , og så give et lille stykke guf hver gang hun tisser udenfor. og når hun tisser indenfor, ud i haven eller ud at gå med det samme, indtil hun har tisset igen. hun blev også rådet til at have hende med på den samme g tur hver dag, for ikke at "stresse" hvalpen ..

dyrelæge fra krogen i frederikshavn dyrehospital der vejledte det der.

• #2   18. okt 2011 jamen den slags har skam også gjort i stor stil, da sidste blærebetændelse var helt væk, intensiverede vi renlighedstræningen, og der gik ikke mere end et par dage så var hun helt med på det, og så gik der 1½ uge hvor hun fint pev eller gik til dør så hun fatter godt systemet, men når hun så får blærebetændelse igen så går det hele i stykker igen og hun kan jo ikke gøre for det....

Hvor gl. er din mors hvalp...

• #3   18. okt 2011 fx om aftenen, jamen der behøver vi ikke gå ude længe før hun tisser for hun tisser i en periode på 3 timer nok 8 gange... så det er ikke fordi det er noget problem af få ude tisse situationer nok hvor der kan roses, det kan vi sagtens få....

• #4   18. okt 2011 Det handler vel i bund og grund kun om at få kureret blærebetændelsen? - Det lader jo til at hunden er dygtig, og forstår det med at tisse ude..

-Tænker at det bedste, du kan gøre, er at søge råd til den dumme blærebetændelse?

Held og lykke - kan godt forstå det er frustrerende!

• #5   18. okt 2011 jamen det tror jeg bestemt også, men nu på 4. præparat og som tilsyneladende ikke virker.... giver også tranebærkapsler ved siden af da det skulle kunne hjælpe blæren ... Men der kan jo også være andet galt, blæresten, defekt vej mlm nyre og blære osv, så må igang med dyrlæge kontakten igen.... Men som en tråd herinde forleden beskrev, man bliver så øv øv, det er jo ikke fordi man ikke vil bruge pengene på hunden, og man ved også det er dyrt at have hund, osv, men de sidste 2 måneder tror jeg vi har brugt i omegnen af 5000 på vores 2 hunde i dyrlæge, skidt også hvis det så bare hjalp, men når man bare ikke føler at det gør så er det bare.... grrrrrrr
    Nå må i seng skal op og have fat i en urin prøve på hende i morgen tidlig...

• #6   19. okt 2011 hanne;

Kan sagtens følge dig - har samlet set været til dyrlæge 2-3 gange om måneden med mine dyr de sidste par måneder - gør det også gerne, men det er frustrerende, når der ikke kommer noget ud af det!

- den lille kat er dog blevet vaccineret , kastreret og øremærket, så det er jo fint nok, men alle de andre gange, hvor der ikke kommer noget ud af det. er trælse penge at smide ud:-) - men man gør det jo gerne!

• #7   19. okt 2011 Håber i har en sygeforsikring på hunden? smiley

Ved hvordan det er med penge og en syg hund.. min den gamle kostede noget nær 70.000 på hans knap 4 års levetid.. men sådan er det altså bare at have hund.. men surt er det da.
    Ville også mene dyrlægen skal ind over igen.. lyder stadig som om der er problemer med blæren

• #8   19. okt 2011 ja har heldigvis tegnet sygeforsikring, vores nu afdøde hund kostede nok ca 20.000 det sidste år...

Skal ned med urin prøve om lidt, men kan desværre først komme til at atle med dyrlæge efter kl 14

• #9   19. okt 2011 Hanne....Jeg har også været opå den .....Det var en cairnt. hvalp.....Faktisk den aller første hund jeg oplevede med en blære betændelse...På kur igen og igen.....Så fik jeg det gode råd, at tage tyren ved hornene, og lade den drikke så meget mælkevand den orkede.....Så havde jeg selvfølgelig tisseriet i en halv dag.....Men fordi den drak så meget og tissede så meget, så spulede den selv sin urinvej ren....
    Jeg klippede så også den tot pels væk som sad på hendes tissegøj.
    Du kan jo prøve om det hjælper for jer....
    Jeg har selv klaret mange begyndende urinvejsínfekt. ved at drikke en masse væske....

• #10   19. okt 2011 @ Snow, hun har hele tiden adgang til vand, og jeg synes hun drikker rigtig meget.... Har klippet pelsen væk der da jeg fik af vide at den nærmest fungerer som en stige ind for bakterier.... Er ved at tro det er noget andet der skaber hendes tilbagevendende blærebetændelser.... tror hun skal have scannet sin blære, og taget en steril prøve....Nu må vi se hvad dyrlægen foreslår, har skiftet til en anden end sidste gang...

• #11   19. okt 2011 Hanne...Ja hun drikker sikkert men pointen er at mælkevandet smager bedre og der for drikkes der meget mere......
    Men din egen mavefornemmelse er sikkert rigtig, at der er andet i vejen...Evnt. en lille fistel fra endetarm til urinvejene.

• #12   19. okt 2011 Puha, ja kender det.. står i sammen situation lige nu smiley

• #13   19. okt 2011 @ snow, ja har hørt sådan noget kan være en mulighed, så vil spørge dyrlægen... hvordan undersøger man for det ??? og er det så operation der skal til `???

• #14   19. okt 2011 Kender det desværre også!

Vores hanhvalp på 13 uger har også blærebetændelse, og har nok haft det siden vi fik ham.

Han tisser og tisser og tisser, både ude og inde! Havde jeg ikke andre hunde, ville jeg måske tro, at det var normalt, men mine 2 andre hanhunde har aldrig tisset på den måde. Han tisser mens vi træner, mens han drikker og mens han leget - stopper ikke engang op mens hans tisser.

Han fik konstateret blærebetændelse i fredags, og har været på penicillin siden. Rettede sig fint både lørdag og søndag, hvor vi kke havde et eneste uheld inde, så han forstår også konceptet med at sige til og tisse ude.

Men igår begyndte tisseriet desværre igen. ...Giver det lige en dag eller to mere, og ellers må vi jo forbi dr. dyr med en urinprøve igen...

• #15   19. okt 2011 @ Trine, første gang vores havde det reagerede hun først på 3, præparat.... derudover skal du være opmærksom på om der er både balterier og krystaller i urinen, for det lan være fx blæresten eller en fistel, har lige talt med min dyrlæge om det og hun foklarede nemlig at hvis det er en af dem (kan ikke huske hvilken), så ville hunden gå og små tisse konstant, som om den er inkontinent, det lyder mere sådan med din synes jeg, det er ikke helt sådan vores har gjort....
    Så synes du skal spørge ind til det.....

Urinprøven her i dag var ren for alt, så nu er det på med den barske renligheds træning igen, det er åbenbart det der skal til...

• #16   19. okt 2011 Ved intet om hvordan med hunde...Men mennesker, og de kommer sig helt efter en opr.

Kommentér på:
renlighed igen igen--- bliver den nogensinde

Annonce