Renlighed.. {{forumTopicSubject}}
Eller rettere Cocos Urenlighed driver mig lidt til vanvid..
Hun er nu 7 mdr og var egentlig lidt længe om at blive renlig. Det er først her indenfor den sidste mdr til halvanden, at hun har kunne holde sig natten over og i løbet af arbejdsdagen.
En gang imellem har hun dog uheld i form af afføring. Hun har et 'ynglingssted', hvor pøllen altid bliver lagt. Derfor er det også her jeg altid kigger, når jeg kommer hjem eller står op Meeeen det er nu ikke altid her pøllen ligger, når jeg så får kigget ordentlig efter. Coco (eller Vega?) flytter nemlig rundt på den! I hvert fald kan jeg se en masse ulækre aftryk fra den her lort, og når jeg så går ind i stuen og roder deres puder, tæpper og huler igennem, så finder jeg endnu flere lorte-aftryk!
Dvs en af hundene vælger at lege lidt med lorten ude i gangen, slæber lorten med ind i stuen til deres legetøjs-seng og leger så lige lidt mere med den (oven i deres legetøj!!). Herefter bliver der formentlig gnasket lidt i den og så bliver den gemt under puden.
Det er satme for klamt! Jeg har i lang tid slået det hen som værende fordi hun godt ved at det er forkert at pølle indenfor, og så skal hun gemme beviserne. Men så holdt det op i en kort periode, og nu er det vendt tilbage.
Pøllen indenfor kan både komme i løbet af natten eller i løbet af arbejdsdagen. De får en god portion morgenmad, en smule efter arbejde, og hvis de ikke har mere mad tilbage, når vi spiser aftensmad, så får de lige et par piller mere. Skal jeg måske prøve at give den store portion mad efter arbejde i stedet for om morgenen? Jeg synes ellers jeg har prøvet det, men måske skal jeg prøve igen..
Jeg er bare dybt frustreret - og løsningen er sikkert lige til, men jeg kan altså ikke finde den!
Jeg har overvejet om det er fordi de har for meget plads at løbe rundt på i løbet af dagen. Vores hus er 87 kvm, og de løber i stuen, køkkenet og gangen - så de har vel 60kvm at løbe på.. Jeg synes bare det er dybt mærkeligt, at en af dem vælger at slæbe pøllen med ind i deres legetøjsseng. Det er jo her de opholder sig det meste af tiden??
Hilsen
en frusteret hundejer, der søger pøllehjælp
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
Coco er heller ikke stabil endnu, vi skal holder øje når det regner og da det sneede meget. Og det ville ikke genere mig så meget, hvis bare de lod lorten lligge. Så véd man, at det kun er ét sted, der skal gøres rent. Lige nu render jeg jo hele huset rundt med rodalonflasken og en klud
Men ja, hvis jeg begrænsede deres plads, vil jeg jo kun skulle lede der kan man sige
Hvor meget plads vil du skyde på, at din har når den er i gangen? I køkkenet vil de have ca. 20 kvm og i gangen 6 kvm.
jun 2009
Følger: 34 Følgere: 34 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 526
Og så ku' det godt lyde til, at de "laver pøller", om natten, eller har gjort det til du kommer hjem fra job.
Men hvis du går en rigtig god tur med dem, inden de/du skal sove. Og især inden du går på arbejde og efter de har fået morgenmad. Det er måske ikke så sjovt at vandre længere ture, tidligt om morgenen i halv--eller helt mørke. MEN, det er altså en kanon god ting at stå 10min. før op og så få luftet dem rigtigt godt. Så har man også god samvittighed, når man ved, at de har kvitteret, hvad de skal.
Så skulle de altså kunne holde, sig fra at lave pøller, som jeg forstår er problemet, til du kommer hjem.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
apr 2007
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 2 Emner: 128 Svar: 1.103
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.577
Jeg ved ikke hvorfor men min Cookie gemte også lort alle steder før hun blev renlig, så købte jeg en dåse med ananas i skiver og gav hende 1/8 del af en skive den 1ste dag og 1/8del dagen efter og siden rørte hun ikke en lort hverken ude eller hjemme.
Jeg er godt klar over at det ikke stopper hendes urenlighed men det er trods alt en trøst at man ikke finder lort og/eller lorte pletter alle steder ;o)) Cookie kunne finde på at slæbe den med op i sengen om natten, det var virkeligt klamt at vågne op med en lort liggende lige foran næsen. ;o))
apr 2010
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 14 Svar: 82
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 154 Svar: 691
I første omgang vil jeg gå en lille tur med dem inden sengetid - førhen har jeg bare lukket dem ud i haven..
Og så vil jeg lukke dem inde i køkkenet, når jeg får købt noget afskærmning
Jeg melder tilbage, om det har en virkning
nov 2010
Følger: 63 Følgere: 61 Hunde: 8 Emner: 67 Svar: 936
feb 2008
Følger: 16 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 32 Svar: 161
Renlighed..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside