Aner snart ikk hva jeg skal gøre {{forumTopicSubject}}
Som overskriften også siger, så føler jeg mig efterhånden fortabt.
Vi har haft én del adfærds problemer med Zeus, men nu begynder jeg snart at give op. Føler at hele hverdagen går på at gøre alt for ikk at Zeus skal blive stresset el.lign., men føler bare ikke at det hjælper.
Zeus er min guldklump, han er mit et og alt, men jeg har snart nået grænsen for hvad jeg kan holde til, og hvad Kevins og mit forhold kan holde til.
Zeus er én fantastisk hund, men han har sine problemer, med at han gearer helt op, hvor han gør af os og bider i os. Han har hele vejen igennem været én dominant hund, lige fra vi hentede ham som 8-9 ugers hvalp. Vi har prøvet alt muligt. Han bliver stimuleret ret meget i løbet af dagen, vi ca. 1-2 lange ture om dagen, og ca. 6 små ture, da han ikke længere kan komme i haven pga. han stresser op når han er derude. Derudover leger vi hver dag spor, klikkertræner ham og almindelig træning. Og alligevel er han umulig. Ved ikke hvad det er som at vi gør galt, føler mig fuldstændig i vildrede. Vi har haft adfærdsbehandler på, som rådede os til klikkertræning, for at få én bedere kontakt til ham, og dette hjalp også rigtig hurtigt, og han blev helt rolig, men lige så hurtigt som det virkede, lige så hurtigt holdt det op med at virke.
Jeg har siddet og læst om tvangsadfærd på netdyredoktor.dk, og har overvejet at få ham testet for dette, da han også flere gange dagligt jagter sin egen hale, og kan virke meget urolig når han prøver at finde ro.
Derudover har jeg også tænkt om Zeus måske ville få det bedre i ét andet hjem, som har stor erfarring med brugshunde.
Føler mig lige pt som verdens dårligste hundeejer, men jeg vil gøre alt for min lille dreng, vil bare gerne have at han har det godt, og får det som han har brug for.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 229
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 114
Og hvor i landet bor i?
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
Jeg tror rigtig mange nye hvalpeejere kan sidde og sige det samme på et eller andet tidspunkt....
Min egen første hundehvalp kom fra et ínternat...Og jeg skulle ALDRIG ha haft den....Den blev en katastrofe hund...
Men jeg lærte rigtig meget af mine fejl...Den næste blev en dkk tavle hund...Jorden bedste hund, men den lærte mig, at det at være avler bestemt ikke var det samme som at være ansvarlig over for sine hvalpekøbere...
Hvad du skal gøre med din hvalp ved jeg ikke fordi jeg ikke kender jer.
Men jeg ved, at man lære hver gang man laver en fejl eller træffer en forkert beslutning....
F.eks. er det for mig som opdrætter bare så vigtig, at finde dn rigtige hvalp til de rigtige mennesker.Så nogen gange så er den rigtige hvalp ikke i kuldet, og så kan folk vente til næste gang eller de kan købe et andet sted.
apr 2009
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 216 Svar: 3.261
Jeg ved ikke hvor lang tid den første fulgte jer, men de plejer jo lige at "samle op" på hvordan tingene er gået en måned efter..
P.t. tror jeg ikke kan vil få det bedre hos en anden familie, når du nu beskriver hvor meget du stimulerer ham - så vil jeg tvivle på om der var en der kunne gøre det bedre!
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Men...lømmelalderen går som bekendt over.
maj 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 229
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 103 Svar: 3.988
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
Adfærdsbehandleren er også træner, ude hvor vi går til træning, så der er blevet fulgt op på det hele vejen igennem, og vi har brugt behandleren meget siden vi fik Zeus, og mærkede at han var én mundfuld.
Har også selv tænkt at det kunne være overstimulering, men hvis ikke han bliver stimuleret i det omfang vi gør nu, så splitter han hele hytten ad.
Krumme - Ja det gør rigtig ondt, men det kan også være at det lige nu bare er for meget, og at det går over igen. Ved ikke helt hvad opdrætter skulle gøre, den ene gang jeg har snakket med det siden, lød de ikke specielt interesseret. Tror heller ikke at han har lært at slappe ordentligt af, vi har brugt buret én del da han var mindre, for at skabe ham et sted hvor han kunne gå hen, og være alene, men det hjalp ikke.
sep 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 34 Svar: 258
nov 2007
Følger: 14 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 82 Svar: 1.955
Jeg kender ikke racen så godt, men da jeg havde samme problem med Zena sagde alle at hun var understimuleret, og at jeg bare skulle gå længere ture, træne mere og lave flere hjerne-øvelser.
Det resulterede i at vi i løbet af en uge både havde ringtræning, lydighedstræning og sportræning, hvalpe/hunde leg 5 gange om ugen, gå ture 3 gange om dagen på min. en time af gangen. Samt hjerne-lege hver dag.
Det var først da jeg spurgte opdrætter til råds at jeg fik besked på at det måske var fordi jeg gjorde for meget. Jeg var i virkeligheden med til at øge hunden stress fordi hun aldrig lærte falde ned.
Til at lære hunden at geare ned brugte jeg også et bur.
Jeg lærte hende stille/rolige lege ved f.eks. at jeg satte mig ned på gulvet med en fyldt kong og lod hende slikke fyldet ud uden at det blev til en vild leg.
Held og lykke med det og så hold ud, når Zeus er 2 år kan du slet ikke forstå at han har været sådan en bandit
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Jeg vil også sige at han skal lære at slappe af. At slappe af er noget af det første jeg lærte Lia da vi fik hende hjem, og det var pga. bitter erfaring med min første hund, som netop ikke havde lært det, fordi jeg ikke vidste bedre.
Det kunne måske også være en ide at "medicinere" mens lømmelalderen er på sit højeste nu og mens I træner. Her tænker jeg på DAP eller måske baldrian dråber - som en støtte til træningen til nu, men naturligvis ikke noget han skal være på resten af sit liv.
Aner snart ikk hva jeg skal gøre