{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.581 visninger | Oprettet:

ændret adfærd under løbetid ? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften også lyder, har i så også oplevet at jeg tæve har ændret deres adfærd under løbetiden ?

Min tæve har nemlig her under sin løbetid, begeyndt at ændre sin adfærd, ikke meget, men hun er begyndt på nogle ting som hun aldrig har gjort før. F.eks. er hun begyndt at gø mere af folk der kommer ind i vores opgang (bor i lejlighed), det har hun ALDRIG gjort før. Her den anden dag væltede hun også min kærestes mad ned på gulvet og begyndte at spise af det (vi har et lavt sofabord), men det er noget hun på ingen måde har gjort før! Mit spørgsmål går på om det er nogle "nykker" der hænger ved ? eller forsvinder de når løbetiden er overstået ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ændret adfærd under løbetid ?
  • #1   17. okt 2011 * jeres tæve skulle der stå smiley

  • #2   17. okt 2011 Vores tæve blev meget stille og trist under løbetiderne. Hun virkede skidt tilpas og havde ondt af sig selv.
    Hvis det føles mærkeligt indeni, så kan hunden godt reagere anderledes udadtil, fx med udfarenhed, vogten osv.

    Der kan også være tale om unghundenykker. Hvor gammel er hunden?
    Hvis der er tale om gentage problemer under løbetiderne, så vil jeg foreslå at tæven steriliseres. Hun har det ikke sjovt med humørsvingningerne, falsk drægtighed og de andre ting, der kan forekomme ifm løbetider.


  • #3   17. okt 2011 Molly er også i løbetid ligenu. Hun er stille og træt :O)

    lige op til løbetiden var hun meget udfarende ( næsten ingen måtte snuse til hende uden de blev sat på plads)


  • #4   17. okt 2011 Smiler. Ja, Ronja er lige gået ud af løbetid. Hun tager det bogstavligt og er hyberaktiv og render rundt og kan ikke finde ro. De første par gange hun var i løbetid virkede hun bange og som hun havde ondt. Men det har sikkert været pga det var noget nyt. I sindet er hun samme glæde hund også i løbetid.

  • #5   17. okt 2011 vores hund blev en sur mrs zippi, hun har stadig lidt af det fra den gang hun var i løbetid.
    hun bed vores andre dyr( ikke hårdt, kun lige sådan de kunne mærke det), hun kunne ikke lide at være væk fra mig.
    hun lagde meget op til vores kasterede han hund( han blev kasteret meget sent).

    det er alt sammen gået væk dog har hun sat sig mere i respekt over for andre hunde:)


  • #6   17. okt 2011 Det er fuldstændig normalt, at tæver ændrer opførsel/væsen under deres løbetider. Og det er vidt forskelligt, hvordan de ændrer sig, som du også kan se af svarene.
    Vi har haft forskellige udgaver af personlighedsændringerne hos vores forskellige tæver gennem årene, en var rigtig sur, gnaven og "hysterisk", hvorimod f.eks. den nuværende hun er mere stille og rolig, lidt puttesyg men ikke skidt tilpas her under hendes første løbetid.


  • #7   17. okt 2011 Min den yngste Billie er snart 1 år, og er i sin første løbetid nu... Hun er lidt mere træt osv nu, ik ked af det.
    Billie vil gerne en gang imellem på ryggen af Jackie(snart 4 år), i starten af Billie's løbetid måtte hun nok for Jackie. Men nu er der kontant afregning ved kasse 1, måske Jackie er på vej i løb også...

    Det ska li siges Jackie er begyndt at svinge med hvor lang tid der er i mellem løbetiderne, så nu er der mindre tid i mellem end der var i starten.


  • #8   17. okt 2011 Hos os er der vist ikke en der har ondt af sig selv, tværtimod så går hun fuldstændig i barndom og der er fuld knald på i 3 uger:o)

    Det er helt normalt de ændre adfærd, det er jo noget hormonelt og det vil selvfølge have en indvirkning på dem, præcis som hos os selv..


  • #9   17. okt 2011 Ud over at modnes mere under de første løbetider, så har ingen af mine ændret sind under løbetiden. Hverken min første tæve eller Lia. Hvis det ikke lige var fordi Lia drypper lidt og har opsvulmede kønsdele under løbetiden, så ville vi ikke opdage den, men det er meget forskellig fra tæve fra tæve.

  • #10   17. okt 2011 mischa bliver også lidt små tosset når hun er i løb.. så hun ked af det, så hun lidt sur.. så hun glad.. troede ikke på det før jeg selv oplevede det med hende.. Hun tog for første gang halen mellem benene på vores gå tur, vi gik forbi en hare der var kørt ned, hun lugtede til den og blev ked af det.. hun plejer at være lidtglad..
    Hun gø'r mere, hun knurre mere, der må ikke gå katte i haven, og normalt er hun lige glad med om de er der smiley

    hun bliver fjollet og ter sig mærkeligt, går tilbage til hvalpe stadie, hvor hun glemmer komandoer, og ting hun har lært. man skal hele tiden fastholde hende i det vi er igang med , hvor hun normalt hører 99% efter hvad der bliver sagt. smiley
    Men man kan vel sammenligne det lidt med kvinder smiley ? det lidt forkslligt fr ahund til hund, ligeså vel det forskellige med os ..
    jeg er skrækkelig når det er. . er sur , ked af det, glad , vrisser. synger, you name it smiley ..


  • #11   17. okt 2011 tak for jeres svar. det lyder til at jeg ikke har noget at være bekymret for, min tæve har også været igennem noget af en rutschebane tur!! Håber på det er slut nu, så har hun været igang i ca. 3 ugers tid. Hvor lang tid efter løbetiden var slut, gik der før jeres tæve kom tilbage til sin normale opførsel ?
    Er det normalt at hun stadig "strinter"/ markerer territorier af, selvom løbetiden er slut ?


  • #12   17. okt 2011 vores tæve er mærkelig 1½-2 måneder. og bløder i 20-25 dage ca.. smiley

    Der er mange der bliver bekymrede når tæven går i løb, for nogle af tæverne bliver helt vildt mærkelige .. smiley og andre kan man slet ikke mærke det på..
    Når hun er hævet ned til normal størrelse bag på, så er hun ved at være helt normal i hovedet igen smiley smiler..


  • #13   17. okt 2011 Lool...Bare tænk på egen adfærd, den bliver også anderledes når vi har ægløsning....

  • #14   17. okt 2011 ja præcis Snow, så hvorfor ikke hundenes:o)

  • #15   17. okt 2011 Sarah.
    De kan starte en månede før og op til 2 måneder efter, det er meget forskelligt hvornår der igen falder ro på:o)


  • #16   9. aug 2013 Min tæve er også i løbetid. Hun virker totalt deprimeret og har ikk spist de sidste 2 dage. Der kommer noget ud af hendes bryster og det har jeg ikk oplevet før. Hun er 9 og denne gang DR Det slemt sybdes Jeg. Får det helt dårligt ved ikk rigtigt hvad jeg såden kan gøre

Kommentér på:
ændret adfærd under løbetid ?

Annonce