830 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Ændret adfærd Ændret adfærd

Jeg har en ældre hanhund, som er begyndt at tisse indendørs.
Han har altid sagt til når han vil ud. Han går løs på gården.
Men inden for de sidste måneder er han begyndt at tisse indenfor i stuen. Det er en stor sø, også selv om jeg ved han har været ude for under en time siden.
Det lugter ikke og der er ikke blod eller synlige krystaller i.
Er det "bare" fordi han er gammel eller?...
Han får efterhånden ikke lov at være i stuen mere, men syntes også det er synd at han ikke kan være sammen med familien.
Dog kan kan godt sove inde flere dge i træk og pludselig tisse på tæppet.
Sidst han tissede inden døre er mere end 2 uger siden.
Nogle der hr en idé om hvad det evt kan være..?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg skal have isoleret et skur 12.500 kr.
  • Kogeplade installation 600 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Almindelig rengøring i hjem 430 kr.
  • Bortskaffelse af afklippet hæk 900 kr.
  • Removing old sink and tap, attaching new sink and tap 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ændret adfærd
  • #1   26. sep 2012 Da min hund blev gammel begyndte hun at gøre ligesådan - det var også sådan hver 14 dag, og som regel på tæpperne. Jeg kom på den idé, at tage sådan en plastik balje man bruger til fodtøj og placere avis papir på den. Den brugte hun så fremover, som var hun en lille hvalp igen. Jeg er overbevist om at det er et alderdomstegn, men tjek ham hellere igennem hos dyrelægen og se hvad han siger.

• #2   26. sep 2012 Skal måske lige tilføje at vi har været ved dyrlægren, som kun kunne konstaterer dårlige hofter, ellers ikke noget nævne værdigt.

Har små børn så tror næppe en balge dur her. Han har aldrig tisset på aviser ect. smiley

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 145
    #3   26. sep 2012 åh nogle vil hade mig nu. mn hvis det ikke er et sygdomstomet problem ville jeg sige farvel.
    en hund er så flov hvis den efter så mange års renlig hed skal tisse på noget el. gulvet.
    og tænk at hvis det er sådan at fra den skal til den virkelig skal til den gør det er lamg tid.
    knus

• #4   26. sep 2012 Min hund er begyndt at være "utæt" efter der knækkede en gigt-sammenvoksning i ryggen på hende (hun har ikke ondt nu, hun er bare lidt mere slinger end normalt)
    Det er ikke store søer, hun ligger bare og siver lidt i sin kurv til tider.
    Inkontinens kan godt komme med alderen, ligesom med mennesker.
    Jeg tænker lidt om dårlige hofter kan belaste ryggen således den trykker på nerver, så hunden ikke kan styre hvad der kommer ud af den? Men jeg ved det selvfølgelig ikke..

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#5   26. sep 2012 petra det kan man muligvis få noget for.

• #6   26. sep 2012 Jeg har et tæt samarbejde med min dyrlæge omkring det, så der bliver gjort hvad der skal lige nu. Der er dog det ved det hun snart skal have lov at sove pga andre problemer, såe..

• #7   26. sep 2012 Det er jo ikke fordi han er utæt, eller drypper. Han tisser en stor sø.
    Mette, så du afliver bare en ellers rask hund fordi den ændre adfærd..? Ja hvis han tissede stort set hver dag, eller ikke kunne holde sig om natten, så er vi enige om at det er på tide hunden skal over regnbuen.
    Men pt er problemet ikke størrer end at vi holder ham fra stuerne, men ellers har han gang og køkken/alrum. Der ud over er han ude det meste af tiden.
    Det virker ikke som om han er flov eller ked af det. han kommer hoppende hen til mig og logrer som om han siger: "Se hvad jeg kan"...
    Kan hunde have demens? smiley

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#8   26. sep 2012 snuden jeg har været igennem ret meget og afliver ikke bare......
    men tænkte på hunden. håber i finder en løsning.
    jeg synes bare at hvis man skak tage områder fra hunden lidt efter lidt tager man noget dyrebart fra hunden

• #9   26. sep 2012 Ja hunde kan godt have demens
    http://www.odderdyreklinik.dk/hund/hundesygdomme/89-demens-hos-hund

• #10   26. sep 2012 Nu bliver der ikke taget det ene område væk fra hunden efter det andet. Skal måske tilføje at han IKKE har adgang til stuerne når vi ikke er hjemme og har ALDRIG haft det.

Han er en udehund, og ligger gladeligt ude selvom det regner. Sådan en mudderhund er ikke sjov at vaske af tæpperne... smiley

• mette  j
    mette j Tilmeldt:
    sep 2011

#11   26. sep 2012 okay. kunzzzzzzzzzzzzzzzz til jer

• #13   27. sep 2012 ok, takker for svar, jeg vil prøve at nævne dt for dyrlægen næste gang vi er til tjek smiley

Kommentér på:
Ændret adfærd

Annonce