pludselig ændret adfærd {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
ja overskriften siger jo okay meget. Sagen er nemlig den at Kato pludselig har ændret adfærd og kan pludselig ikke med de andre hunde der er i familien selvom der aldrig før har været problemer mellem ham og mine forældres labrador.
Alle problemerne er opstået efter min lillesøsters hund kom til (lille dsg blanding). Tit så er min lillesøster og hendes hund oppe ved mine forældre og hun bliver ved med at hoppe op i hovedet på Kato og bider i ham. han siger ofte pænt fra men hun bliver bare ved. Min søster stopper hende ikke.
Det er blevet så slemt nu at de ikke kan være ude sammen mere fordi så begynder de med det samme at slås. De kan heller ikke rigtig være lukket sammen inde i huset hvis mig eller Emil ikke er der. Fordi så har Kato fokus på os og vi stopper den lille.
Det er kun min svigermors hund han kan med nu men der kan han jo dsv ikke være og han må heller ikke bo her fast. Men heldigvis skal vi snart flytte.
Er der nogen der har oplevet en lignende adfærdsændring eller har et bud på hvad man kan gøre ved det og har et bud på hvad der er gået galt? personligt tror jeg mest selv at han er blevet irriteret over den lille
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.775
Hvor gammel er hunden nu?
Hvor gamle er de andre? Køn? Racer?
Bor hunden med de andre hunde til hverdag?
apr 2014
Følger: 42 Følgere: 32 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 394
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Tag den lille i snor hvis den ikke kan lade være - hun må opdrage på den nu inden den bliver for gammel og får en træls adfærd !
Du må måske også tænke på om din hund har ondt - måske er det derfor han bliver sur ???
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.775
Den lille hund kan have irriteret Kato så meget, at hans tolerence er blevet mindre. Det er nemt at undgå. Den lille hund må lade være med at komme på besøg hvor Kato bor. Alternativt må den være bag gitter eller i snor.
Det er sandsynligt at Kato har smerter med den alder han har. Det kan være i alt fra tænder til led, og er vigtigt at få undersøgt hos en dygtig dyrlæge eller fx fysioterapeut. Det er klassisk at smerter nedsætter hundens tolerenceniveau over for andre hunde.
apr 2014
Men vi er enige om at den lille skak opdrages. Men min søster mener ikke at det er hendes hund der er problemet fordi labradoren er ligeglad og desværre finder den sig bare i alt.
jeg har også en mistanke om at den lille slet ikke bliver stimuleret som den burde. Da min søster altid har været meget doven
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 7.372
Noget andet er at en hund med smerter selvfølgelig skal smertedækkes og ikke gå rundt og have ondt. Får Kato noget for hans gigt?
apr 2014
apr 2014
det ville de blive pænt irriteret over da jeg faktisk har spurt dem på præcis den måde du beskriver. Men så kommer de med at det bare er Kato der er sippet fordi labradoren jo ikke siger noget til det. så når det går galt smider de bare Kato i bryggerset nogengange et par timer af gangen uden vand. hvilket jo heller ikke er fair for ham
apr 2014
apr 2014
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.123
apr 2014
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 310
Godt at du tager kontakt til en anden dyrlæge, så Kato forhåbentlig bliver undersøgt ordentlig og kommer på noget smertestillende.
Du kan godt hilse dine forældre fra mig og sige, at det er for dårligt, at de ikke lytter til dig. Det er selvfølgelig synd, at din søster ikke er rask. Men dine forældre burde som voksne mennesker hjælpe med, at løse problemet. Det kunne være, at hjælpe din søster med, at sætte grænser for hendes hund. Det er fint, at der tages hensyn til din søsters sygdom. Men det betyder ikke, at der ikke kan stilles krav.
apr 2014
maj 2010
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 24 Svar: 310
Din søster må da have fået en diagnose. Når du kan sige hun er Autist
apr 2014
apr 2014
dec 2021
Følger: 11 Følgere: 2 Hunde: 2 Svar: 49
Autisme viser sig på vidt forskellige måder fra person til person, og det er slet ikke sikkert at du og din familie ser de symptomer, din søster oplever. Mvh. en, der selv blev diagnosticeret i en alder af 26 og ikke udadtil har vist noget der sprang folk i øjnene, åbenbart...
Når det så er sagt, så er det rigtig synd for Kato at være i den her situation og jeg håber at I hurtigt finder en løsning, der tager hensyn til hans behov.
apr 2014
jeg ved godt at diagnoser kan skules meget nemt jeg har selv nogen som jeg først fandt ud af i 2021
pludselig ændret adfærd