{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Overfald :-( (Langt) {{forumTopicSubject}}

Puha skriver herinde, da jeg ikke rigtig er kommet over oplevelsen endnu...
Var ude og gå med min lille Dværggravhund, Ofelia som er en meget sky og stille hund, da jeg falder i snak med en ældre mand som spurgte ind til hvad hun havde kostet osv...
Han stod rigtig og fortalte om sin søde Jack Russel terrier, og om hvilken fantastisk hund den var.. Han havde den bag i bilen, så han spurgte om jeg ikke ville se den. Og jo da, det ville jeg da gerne. Vi gik over til bilen og han åbnede. Og der sad den sødeste lille JRT smiley Rigtig flot og alt det der...
MEN pludselig havde den set sig sur eller noget på min lille Ofelia og springer ud af bilen og hopper på hende. Først gøer den helt vildt og voldsomt, og bider hende i hendes sele. Derefter tager den om hendes mund og virkelig tager til. Ofelia piber HELT VILDT! Og kan ikke rigtigt gøre noget. Jeg er gået helt i stå og står bare og kigger smiley Ved ikke rigtigt hvad der skete for mig smiley
Men ejeren til JRT kom hen og råbte og bankede den og rev den væk. Lille Ofelia stod bare der, og med det sammen han havde taget den væk. Tog jeg hende op smiley
Puha, har aldrig set hende være så bange og ryste så meget.... smiley
Heldigvis skete der ikke noget med nogen af hundene, men Ofelia er MEGET bange nu. Kan ikke få hende med ud og gå her til aften. smiley
I morgen skal hun hjem til min mor (som har hende) og være sammen med min anden gamle hund.... Ved ikke hvordan hun tager det med ham nu ?? smiley
Årh har så ondt af den stakkel, nu ligger hun her ved siden af mig og har gjort det hele aftenen...

Puha, en træls oplevelse....
Havde bare brug for at komme ud med det ..... smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overfald :-( (Langt)
  • #1   15. okt 2011 Uha kender det alt for godt smiley min hund slår så bare fra sig...

    Heldigvis gjore ejer til den anden hund noget det gjore ejer til den hund der angrab min ikk smiley og der kom skader...

    Tro på det nok skal gå krydser alt...

    Stakkels lille pus...


  • #2   15. okt 2011 Puha det er så synd for de små pus smiley
    Mine foredomme om "kamphundene" er helt væk! Nu er ALLE hunde for mig nogle man skal passe lidt ekstra på... Desværre....


  • #3   15. okt 2011 Jeg har intet imod Kamphunden hvis de bare kommer fra det rette hjem smiley Men er glad for min hund ikke er lille med alle de overfald der er på små hunde ...

  • #4   15. okt 2011 Det er også bare så forfærdeligt!
    Den JRT var ikke engang i snor...


  • #5   15. okt 2011 Jeg har haft en oplevelse noget nær det samme som du har været ude for... Det er 3 år siden ca. og det var min gamle labrador retriever der blev angrebet af en belgisk hyrdehund (og ejeren er SINDSSYG), så det er desværre synd for den. Men jeg kom gående med min glade labrador, og så han sod længere nede ad vejen med sin hund som IKKE var i snor. Han skulle vidst vise en ung pige hvor velopdragen hans hund var, og jeg går bare forbi stille og roligt med min hund ovre på den anden side af mig og helt inde til kroppen, da den pludselig går til angreb på min hund.. Hans hund får så fat på min hund, lige ved øjet.. og hvad skal man gøre i sådan en situation - jeg lagde mig imellem, selvom jeg ved man ikke skal gøre det - kunne ikke bare stå og kigge på. Ejeren er fuldstændig ligeglad, og får ikke engang sin hund væk fra min (det gør den unge piges kæreste).. puha.. Men jeg fik min hund til dyrlægen og der var heldigvis ikke sket noget med øjet.
    Det eneste ejeren har at sige er, at vi bare må komme med dyrlægeregningen, for det havde han prøvet før.. Forstår simpelthen ikke folk der har sådan en mening!!!

    Men det er dejligt der ikke er sket din lille hund noget - det er bare det værste man kan opleve! Håber hun overvinder sin frygt for at komme ud igen smiley


  • #6   16. okt 2011 øh. bankede han JRT'en? smiley

  • #7   16. okt 2011 Annika: Det er en rigtig træls oplevelse smiley
    Trine: Han "bankede" den ikke, men tog rigtig hårdt fat i den. Og løftede den op i halsbåndet..


  • #8   16. okt 2011 Camilla: Okay grim oplevelse men jeg tænker altså også stakkels JRT den bliver da kun mere ødelagt af sådan en behandling trist for den og de hunde den møder fremover smiley

  • #9   16. okt 2011 Trine

    Han gjorde dog noget, hvad skulle han ellers have gjort i den situation, det handler om at få hunden væk, og jeg tror ikke godbidder ville være en hjælp


  • #11   16. okt 2011 Flindt: Ja og selvfølgelig skal man gøre noget men at være voldsom over for hunden efterfølgende forværre da bare det hele for hunden og man risikere da bare den bliver mere utilregnlig en anden gang nu stod der jo så også i i første indlæg at den blev banket og det bekymrede mig en del!

  • #12   16. okt 2011 som jeg læser det rev manden den væk, mon ikke han også var chokeret, man kan næppe formode det er noget den gør normalt, så ville han nok ikke have åbnet bilen.
    TS skriver han løftede den op i halsbåndet, ja der var nok ikke så meget andet at gøre.


  • #13   16. okt 2011 Kennel, jow tror manden var ligeså chokeret som trådstarter, jeg havde også "løftet" hunden væk i halsbåndet.....

    I sådanne situationer, er der ikke tid til at være fandens pædagogisk ....


  • #14   16. okt 2011 Jeg kan ikke lade være med at tænke på, at det at slås er ret meget mere normalt for hundene end vi vil være ved, og når en hund overfaldes så er det mest os der hænger fast i episoden.
    Når vi går ud af døren tænker vi allerede, nå det stakkels pus og den grimme oplevelse, og dermed har vi allerede sat vores frygt ned i snoren og hunden.

    Vi har skam også prøvet overfald her og JA det er hamrende synd for hunden, men det er mere synd at fastholde den i at udenfor er farligt.

    Vi valgte at lade som ingenting, de KOM med ud om de ville eller ej og vi gik som vi plejer, 2 min tog det, så gk hunden med og havde glemt alt om div fare.


  • #15   16. okt 2011 Rene

    Nej nemlig ikke:o)


  • #17   16. okt 2011 Griner Linda.

    Ja så er det vel godt for noget:o)


  • #19   16. okt 2011 Nu har jeg lige været ude og gå med hende, hvor vi mødte en anden lille hund. Det gik okay, men nu synes jeg bare at hun er blevet mere "beskyttende" over for mig ?? Altså det er første gang hun er gået hen til hunden og gøet af den... Hun plejer at stå ved mit ben...
    Nu må vi se, har aftalt med en veninde at vi prøver at tage i hundeskoven i dag så må vi se hvordan det går. Er godt nok spændt på hvad hun siger til hendes "storebror" derhjemme... Puha.. Tankerne sidder stadig i mig smiley


  • #20   16. okt 2011 TS. Jeg ved ikke hvor længe du har haft hund eller hvor gammel du er....Men hvorfor p..... skal du udsætte din hund for sådan en dumhed, når den i forvejen er usikker.....
    Nogen gange, når jeg går med mine schæferhunde, så møder jeg mennesker med en så uvidende adfærd, at jeg tænker hold da op....
    Jeg ville aldrig tage min hund med hen for at hilse på en anden hund som sidder i en bil......Og da slet ikke en jack r.
    Hunden forsvare sin bil, den er frustreret over, at dens ejer har efterladt den der og at han snakker med en fremmed hund, Så lukkes bildøren op, og hvor for tror du så lige at hunden den bliver inde i bilen mens din hund står lige uden for???????.
    Ja undskyld min mening, men jeg kan bare blive sååå træt af, at det er mig når jeg går med hundene som skal tænke....ikke bare for m ig selv men også for de andre hunde ejere....Suuuk.


  • #21   16. okt 2011 Snow

    Jeg tror det i dag ikke er så almindeligt at tænke hundetanker..desværre, der er kommet så meget pædægogik ind at man helt glemmer at det faktisk er hunde.
    Jeg ser det også dagligt når folk F.eks stopper ved vores hæk og bliver stående med deres hund i en lang flexiline, mens vores galper op da de jo forsvare haven, de kan dog ikke nå hunde ude på vejen, men hvad tænker folk dog på.

    jeg møder også ofte folk der omgående tager deres hund på armen, mine går i snor og kommer ikke hen til andre, men den stakkels hund der omgående tages op, den tror da på andre er skræmmende og bliver selv en angst og agressiv hund.

    Vi møder også de mennesker der blot vender ryggen til når deres hund løber direkte imod os, her må jeg indrømme jeg gør kort proces og får den fremmede væk omgående, ikke fordi mine ikke må hilse, men fordi folk bør lære indkald og have fokus på deres egen hund.

    Det ER hunde, ikke små børn der skal bruge pædægoger, tværtimod har de brug for en ejer der udstråler ro, som de ved har en grænse, det skaber ro hos hunden der ikke behøver at være den vogtende part.


  • #22   16. okt 2011 Kennel F....Ja desværre så kom der for snart mange år siden pædagoger....De spolerede børnenes opdragelse....Og i dag er det så hundenes tur, for børnene kan for rigtig manges vedkommende ikke blive mere spolerede end de allerede er...
    Heldigvis, så er der da både nogen dejlige hunde og børn, som hviler i sig selv, som deres ejere eller forældre....


  • #23   16. okt 2011 Jeg er helt enig Snow:o)

Kommentér på:
Overfald :-( (Langt)

Annonce