{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
975 visninger | Oprettet:

Avls restriktioner {{forumTopicSubject}}

Hvorfor er der nogle racer hvor der ikke er nogen på?

F.eks Bergmascoerne der er ingen, hvordan dælen kan det være alle store racer kan vel i prinsippet få HD og AD problemer..

Jeg ved godt at HD og AD probemer ikke er set ved bergmascoerne, meen burde det ikke være et krav før avl alligevel...

Jeg syntes faktisk er er rigtig ringe det ikke er et krav kan man gøre noget ved det?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avls restriktioner
  • #1   14. okt 2011 Du kan jo evt kontakte specialklubben hvis der er sådan en. Der må jo være flere end dig der gerne vil have avlsrestrektioner på.. smiley

Men på den anden side, hvis både HD og AD ikke er set så er der vel heller ingen grund til at kræve det? Jeg ved det ikke.. Men du kan jo tage dine forholdregler hvis du gerne vil lave et kuld hvalpe? Altså både HD og AD fotografere?

Ellers så pas.. Men jeg kan godt følge dig, går 100% ind for avlsrestrektioner, og synes de skal være lidt hårdere.. kan f.eks ikke forstå at der er nogen der bruger en hund med C hofter i avl :s Man burde vel avle det bedste af det bedste.. altså de bedste hofter, de bedste albuer, bla bla bla..

• #2   14. okt 2011 det e rjo den enkelte klub der tager stilling til hvilke krav der skal være. der er jo også forskel fra land til land..

men som det ser ud nu - mister de fleste racer nok snart deres avlskrav.

• #3   14. okt 2011 Hundemutter - Hvad mener du?

• #4   14. okt 2011 Hundemutter - ja den vil jeg også gerne lige ha uddybet.. Hvordan kan det være at de mister avls kravene?

• #5   14. okt 2011 Ingen special klub som sådan kun kvæge hyrde klubben...

Racen er lille i DK måske der er kun 2 registeret i dkk og en som ikke er flytte over... så 3 i det hele..

Det gør jeg så sandeligt også inden avl... smiley jeg har det bedst sådan.. smiley

Hundemutter ja det ved jeg godt og jeg syntes det er noget så sygt!

• #6   15. okt 2011 Nu er det jo ikke alle racer hvor arvelige sygdomme er et problem, Whippet f.eks.

Men jo ind imellem undres man. Jeg synes at det er helt sort at f.eks den franske og den engelske bulldog ikke har nogle avlsrestriktioner.
    Jack Russelen har heller ikke, selv om de vist nok både er disponeret for HD og patella luxation.

• #8   15. okt 2011 Det er medlemmerne af speciallkubben - altså hundeejerene og opdrætterne, som beder specialklubben søge om avlsrestriktioner. Normalt stemmer man om det i racen og bliver det vedtaget at man ønsker en restriktion - så sendes anmodningen til dkk.
    Så er du medlem af hyrde og kvæg-hunde klubben (eller hvad den formelt hedder) - så har du stor indflydelse på det.

• #9   15. okt 2011 Er ikke medle.. af khgk endnu for har ikke rigtig før nu kunne se hvorfor... jeg syntes det lidt skræmmende åt det ikke er et krav så det vil jeg klart gøre.. jeg ville da som hvalpe køber eller ligne være ked af og få en hvalp som skulle aflives inden den blev et år pga det.. jeg ved godt man aldrig kan holde for det selvom man tester men risikoen bliver mindre hvis man ikke avler på dårlige hofter.... Så for at.være helt sikker hvem skal jeg skrive en anmodning til khgk eller dkk?

• #10   15. okt 2011 dkk ligger i disse dage op til debat om t fjerne en del af sundhedskravene på hundene for at de kan indgå i avl. der vil landet over den næste mdr afholdes debatmøder om dette.

man ønsker at give ansvaret tilbage til opdrætterne..

• #11   15. okt 2011 Det lyder da sandelig ikke godt.
    Jeg må vist en tur på biblioteket

• #12   15. okt 2011 Håber ikke de lemper avlsrekstriktionerne ...det vil i mine øjne være at gå mange skridt tilbage ......

• #13   15. okt 2011 Giver dig ret lone

Kommentér på:
Avls restriktioner

Annonce