{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.435 visninger | Oprettet:

Sanne C
Sanne C
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 21

Hvor er det svært at finde den rette hunderace! {{forumTopicSubject}}

Det er godt nok svært at finde ud af hvilken hund man skal vælge!
Hvordan valgte i jeres race?
Jeg vil gerne have en hund som som er lærevillig og lærenem. Den skal også gerne være forholdsvis sund. det gør ikke noget at det er en hund som alle og en hver ikke lige har, og så må den gerne være pæn selvfølgelig smiley Det skal gerne være en mellemstor race. Nogle som evt. har nogle bud? Jeg har selv haft Austrailien shepard i tankerne, men overvejer om jeg kan opfylde dens aktivitets niveau, da både min kæreste og jeg står i butik med lange arbejdstider.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er det svært at finde den rette hunderace!
  • #1   13. okt 2011 jeg var overhovedet ikke i tvivl da jeg valgte mine skønne corgier, den er lærenem, super inteligens og god til børn, en rolig og dejlig hyrdehund.

• #3   13. okt 2011 Jeg viste bare at jeg skulle have en selvstænig hund som var lærenem, men stædig smiley og som ikke alle havde :)... Derfor faldt mit valg på den keralske bjørnehund som er en meget selvstændig hund, med stort aktivitet niverau som er lærenem hvis han kan se en mening med det også er han bare så smuk...

• #4   13. okt 2011 måske en islandsk fårehund

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    jan 2008

#5   13. okt 2011 Jeg har kun været på en kennel indtil videre, og det var faktisk Corgier jeg var ude at se på... Men det var bare ikke denne der "ej det er bare det det skal være" fornemmelse jeg havde. Men man hører jo mange forskellige historier om hvordan folk vælger sine hunde.

• #6   13. okt 2011 På et eller andet tidspunkt for mange år siden, så jeg en Bull Terrier... og nej man skal ikke vælge efter udseende, men det var kærlighed ved første blik... og har været det siden... der gik så en del år før jeg fik min egen.
    Jeg er til terrier.. kan godt lide de er meget selvstændige, altid nogle fjollehoveder... altid glade.. elsker alle mennesker... og så skal de være lige så smukke som en Bull terrier smiley

• #8   13. okt 2011 Min griffon valgte i bund og grund osse mig, ikke den smukkeste race men hold da op hun har et kanont sind og er bare den for mig... smiley

• #9   13. okt 2011 Udvælgelsen for mig hed: google lille hunderace, fandt billede af pomeranian hvalp og syntes den var sød, google noget mere om sind, pelspleje, træning, sundhed osv osv osv, fandt ud af at det lød godt. Talte med ejere og fandt en kennel. Bestilte en hvalp. Mødte forældre og min hvalp samme dag- første gang jeg så en pomeranian i virkeligheden. 4 uger efter hentede jeg Louie. Ikke lige frem den bedste metode eller måde OVERHOVEDET! Men jeg har verdens bedste hund, elsker hans sind, hans træningsvilje, hans selvstændighed, hans pels og pelspleje. Så meget, at næste hund bliver en keeshond, som egentlig er en stor Louie. Men her har jeg mødt en masse og suget en masse til mig igennem "rigtige" mennesker ved at gå på udstilling og møde opdrættere og ejere.

• sara l
    sara l Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 29 Svar: 87
    #10   14. okt 2011 Hvad med en japansk spids ?? rigtig flot hund. lærenem og intelligent., uden at kræve det helt vilde motion. Super god familie hund

• #11   14. okt 2011 Det man skal gøre sig helt klart er, hvordan man selv er ang træning, aktivering, pelspleje, ja, alt hvad hver enkelt race kræver.
    Er man til træning og aktivitet, skal man kikke efter sådan en hund. Gider man ikke pelspleje, så skal man fravælge alt med lang hår. Osv. osv. osv. Det vigtigste er man får en hund, hvor man ikke tænker ØV, nu skal der bruges tid igen på det ene eller andet.

• #12   14. okt 2011 Du kunne prøve at ringe til Dansk Kennel Klub. Hvis I har gjort jer klart, hvad I ønsker og ikke ønsker mht motion, pelspleje, temperament, etc., kan de rådgive og foreslå racer, der ville passe til jer og jeres liv.
    Min søster gjorde det og fik foreslået en Soft Coated Wheaten Terrier - som tilfældigvis var den hund, hun selv havde i tankerne!

• Sanne C
    Sanne C Tilmeldt:
    jan 2008

#13   14. okt 2011 tak for de gode svar smiley

Kommentér på:
Hvor er det svært at finde den rette hunderace!

Annonce