491 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Sygdom-frisk igen! :-) Sygdom-frisk igen! :-)

Er bare så glad at jeg måtte ud med min glæde!:-)

Min beagle tæve Lathyrus begyndte for nogle uger siden at hoste og blive forpustet. Hun hostede meget og pustede når hun løb op ad trappen eller bare generelt løb og legede. Vi tog så til dyrlægen og de tjekkede hende så og vi fik afvide det måske kunne være Fransk hjertelungeorm og vi skulle samle afføringsprøver. Hun fik så nogle hostepiller med hjem som vi skulle give hende. De hjalp så ikke så hun hostede stadig og blev forpustet:-( Vi snakkede med dyrlægen igen og hun fik så noget medicin mod hjerte lungeorm. Det får hun så nu og natten mellem søndag og mandag blev hun desværre meget syg smiley Om morgenen ville hun ikke spise og hun lå bare og sov. Hun blev heldigvis rask igår. I nat har hun så slet ikke hostet som plejede at være værst om natten. Og idag har hun kun kommet med enkelte host ca 2 gange smiley og hun puster ikke mere ved leg,løb og spilopper. Nu spiser hun også og drøner rundt med et stykke legetøj og er helt på toppen igen:-) Dejligt! Min lille pige ikke er syg mere:-D Hun skal dog have medicin stadigvæk:-) Har i ellers en super god dag idag?:-)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom-frisk igen! :-)
  • #1   4. okt 2011 Ej hvor skønt - stakkels vuf at få det p*s. smiley
    Men godt hun har det godt!!

God bedring til hende! smiley

Jeg skal til at i seng d:

• #2   4. okt 2011 Ja Og tak smiley det er noget værre P*S

• #3   4. okt 2011 Medicinen mod Hjerteorm er så giftig at hvalpe, gamle og syge hunde kan risikere at dø af behandlingen=medicinen.

Symptomerne din hund havde kunne også ha været pga.kennelhoste.

Men dejligt at hun nu har det meget bedre og det ser ud til at det går den rigtige vej. :o)

• #4   5. okt 2011 Er den? hold da op! men ja det er det:-)

• #5   6. okt 2011 Du kan forhindre at den nogensinde får de ækle orm igen ved at du hver anden md.drypper den i nakken med Advocate "fåes kun på recept fra dr.dyr" men som virker imod de fleste slags orm+lopper og kryb DOG IKKE imod flåter, derfor skal hunden hver anden md dryppes med f.eks Bayvantic som holde flåterne væk, man må nemmlig ikke bruge 2 loppemidler på hunden samtidigt, men ved at skifte på denne måde "som jeg gør med mine" så er din hund altid beskyttet uanset om den æder snegle eller render ned i en rævehule for Advocate beskytter også mod skab som hunde "tit" får i områder hvor der bor ræve, er der en togbane i nærheden så er der også ræve vis aff.bl.a.smitter hundene.
    Bare til orientering. :o))

• #6   6. okt 2011 Orv mage tak smiley skal jeg huske!

Kommentér på:
Sygdom-frisk igen! :-)

Annonce