1.303 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Sygdom (?) Sygdom (?)

Lidt lang baggrundshistorie først:

I december begynder begge hunde at hoste (et par gange om dagen hver, et par host, ligesom hvis man rømmer sig lidt) - vi tager afføringsprøver, fordi de havde lungeorm sidst Nicki hostede. Hun havde derudover mislyde på vejrtrækningen når hun lå ned (det "peb")

Vi var til dyrlægen og hun konstaterede umiddelbart kennelhoste - Nicki havde hævede lymfekirtler, og det var det, der lavede lyden når hun lå ned. Afføringsprøverne kom tilbage negative næste dag for orm, lungeorm og hjerteorm. Behandlingen var bare isolation til symptomerne var væk + 1 uge, så det gjorde vi.

Hosten aftog og til nytår var hun igen frisk.

I januar begynder hun at hoste igen - vi tænker om det endnu engang kan være kennelhoste?? Vi undrer os - fordi udfra beskrivelserne på kennelhoste passer det stadig slet ikke og denne gang er Easy ikke påvirket. Kennelhoste beskrives som en "voldsom, tør hoste" og Nickis hoste er ikke voldsom eller ofte. Den er dog tør.

Kort tid efter opdager vi skimmelsvamp i vores hus. Jeg har også haft problemer med hoste og forkølelse siden august, "uden grund".

Vi flyttede ud af huset i fredags og er pt. i kamp med udlejer. Min hoste er forsvundet helt, Nickis var også væk igen og vi troede at den så oprindeligt også var kommet pga. skimmelsvamp - indtil i dag.. I dag har hun hostet ret meget. Hun har IKKE været i huset. Stadig ikke en voldsom hoste - men 1-2 host med et par timers mellemrum.

Derudover er hun MEGA vagtsom. Som i VIRKELIG meget - det er typisk sygdomstegn hos hende smiley

Mit spørgsmål er bare.. Hvad kan det være? Kan det virkelig være kennelhoste for TREDJE gang? Uden at de to andre hunde er påvirket? Uden at det er en voldsom hoste? Uden at hun har haft kontakt til andre hunde?

Er der andre muligheder?

Jeg er mest bekymret for at tage til dyrlægen igen og bare få af vide det er kennelhoste, min mavefornemmelse siger at det er noget andet...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sygdom (?)
  • #2   13. feb 2020 det kan sagtens være skimmelsvampen - og hun så har gode og dårlige dage.

når min far bare er i nærheden af skimmelsvamp få timer - så kan han være syg i 6 mdr bagefter..
    - jeg tænker en hund vel lige så vel kan være længerevarende syg af sådan noget ?

jeg ville måske tale med dyrlægen om skimmelsvampen - og evt få taget en lorte prøve igen ?

• #3   13. feb 2020 og fejer dyrlægen det af som kennelhoste og ikke vil undersøge nærmere - så havde jeg nok taget fat i en anden - og fulgt min mavefornemmelse.

• #4   13. feb 2020 Vi har ikke været hos dyrlægen igen siden vi fandt svampen, så det kan godt være vi skal tage derop og snakke med hende om det.

Kan man mon teste for følger af skimmelsvamp?

• #5   14. feb 2020 Hvis andre har forslag, må I gerne skrive..

Eller erfaringer med hund og skimmelsvamp?

• #6   14. feb 2020 Har ingen forslag men tænker at det ikke er mange dage siden I flyttede ud. Måske det lige tager lidt tid at komme sig?

• #7   14. feb 2020 Jeg får migræneanfald af skimmelsvamp og har dem op til en måned efter jeg har indåndet svampesporer. Der er kun gået én uge og jeg tror det er skimmelsvampen der driller.

• #8   14. feb 2020 Tak for jeres svar - I kan sagtens have ret. Med min egen hosten gik det jo bare ret hurtigt - min forkølelse er her dog stadig, men er på vej væk.

Måske hun bare skal have mere tid.. Spørgsmålet er så, om vi skal fortsætte som vanligt med træning, gåture osv? Hun er glad og vil gerne.

• #9   14. feb 2020 Ja jeg havde trænet og gåture. Giv det lige fjorten dage og så skal symptomerne være væk.

• #10   18. feb 2020 Så har vi været til dyrlægen - denne gang var der noget at høre på lungerne (var der ikke i december), så vi tog et røngten.

Der var nogle små hvide pletter, og det er ikke meningen man skal kunne se dem - dyrlægen mente bestemt det var følger af skimmelsvampen. Vi har fået noget medicin der måske kan hjælpe det væk igen - og så skal vi jo bare ud af det hus hurtigst muligt, selvfølgelig. Så der er forhåbninger for at det ikke er varigt smiley

Vi må gerne fortsætte med træning og gåture som normalt smiley

Kommentér på:
Sygdom (?)

Annonce