963 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

tanker fra en udstilling tanker fra en udstilling

I går var jeg til udstilling i Gørlev arrangeret af KSS (klubben for små selskabshunde) DKK.
Min vennindes boxer er lige død, så vi skulle kigge efter en afløser.
Den skal veje omkring de 5 kg, så valgmulighederne var ikke mange.
Boston Terrierne var skønne, men desværre for store, så valget bliver næsten sikkert en Petit Brabancon.
Det var en positiv oplevelse at møde dem "i live" i stedet for en bog eller på Youtube.
En af udstillerne havde 8 stykker, som hun gik tur med samtidig.
Jeg får sved på panden bare ved tanken om tre!
På et tidspunkt kiggede vi på Yorkier, og da en af udstillerne skulle løfte sin hund op på bordet, tog hun fat under numsen med den ene hånd og løftede samtidig i hundesnoren med den anden.
Så hunden blev løftet op i halsbåndet.
Dommeren irresatte hende og bad hende sætte hunden ned igen og løfte den korrekt op.
Hatten af for ham.
Der var så stor forskel på folks måde at behandle deres hunde på, at jeg var helt chokeret.
Det var en fornøjelse at se et samspil der var mellem nogle af udstillerne og deres hunde.
Andre hev deres hunde frem fra burene, når de skulle i ringen og satte dem ind igen, når de var færdige.
Ikke et kæl eller kram fik de.
Så det jeg vil frem til er, at skal man købe hund, kan jeg varmt anbefale at tage på udstilling, ikke blot for at se på hunde, men sandelig også opdrætternes behandling af deres hunde.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tanker fra en udstilling
  • #1   3. okt 2011 Helt enig. Vi tager også af sted her næste weekend på spidshundeklubbens udstilling i Gjern. Jeg glæder mig som et lille barn og har ikke snakket om andet i flere måneder. Det er så fedt at se hundene og ejerne- og se hvor man måske ikke er helt enig i hundehold og blive overrasket over folks behandling af hunde og gæster....

• #2   3. okt 2011 Tak skal I have, og ja der er nogle med rundsaver på albuerne. og nogle der er utrolig hjælpsomme.
    Bestemt ikke en kedelig søndag.

• #3   3. okt 2011 dejlig indlæg - tak for det

der er i øvrigt en sponsor udstilling i Aars om 14 dage hvis nogle vil se på lidt forskellige racer
    det er en utrolig hyggelig udstilling, som jeg bestemt ser frem til hver år smiley

• #4   3. okt 2011 Jeg vil sige, at nok 30 procent af valget af vores fremtidige racer stammer fra, hvordan vi blev modtaget på udstilling af ejerne af racen. Vi tog på udstilling for at kigge på 4 forskellige racer, som vi sværmede lidt for og kom hjem og var solgt til en helt femte race. Så det betyder så meget, hvordan menneskerne omkring hundene er

• #5   3. okt 2011 Mine race hunde, som er golden retr. cairnt. storpuddel og schæfer er alle valgt ud fra det jeg har set på udstilling...Nb ikke schæferhundene...
    Synes det har været meget oplysende at se hundene live inden jeg besluttede mig for racen...

• #6   3. okt 2011 Lena: det lyder det til smiley Vi havde også forøget familien med det samme, hvis vi havde haft pladsen til det

• #7   3. okt 2011 inge R

Ja vi var også på KSS i weekenden og udstille, for første gang med vores boston terrier hvalp smiley Jeg vil give dig helt ret i at der er forskel på folk! Jeg synes dog at boston terrier folkene var fuldstændigt nede på jorden, og så kendte vi også nogle stykker allerede, blandt andet jette og jan fra kennel notsobs hvor Mille kommer fra smiley

Jeg havde en dårlig oplevelse med 3 hunde af en langhåret race (ved ikke lige præcis hvad det var for en) som var i deres løbegård, og var placeret lige hvor ALLE gik forbi med deres hunde, helt op ad ringen, og de hunde var bare så stressede og aggressive, når der kom hunde forbi, mille turde til sidst slet ikke at gå forbi dem (og det siger altså meget, Mille er bestemt ikke bange af sig!)
    Jeg undre mig over at man ikke tænker mere på hunden, og vælger at holde lejer i et af hjørnerne, hvor der er meget mere ro, og ikke kun tænker på sig selv og at man skal være så tæt på ringen og dommeren som muligt smiley

Alt i alt synes jeg at det var en meget lille hal KSS havde valgt at holde arrangementet i, i forhold til hvor mange hunde der var tilmeldte smiley

• #8   3. okt 2011 Lotte og Mille: He he sjovt, at det er din opfattelse af boston-ejerne. Da vi sidst var på udstilling og kiggede på boston terrier, der var ejerne meget.... flamboyante kan man vist godt sige...

• #9   3. okt 2011 lena,

så kom da endelig forbi mynderne, og se efter mig og de to røde langbenede smiley
    vi er nok max 6 Pharaoh'er så man skal være hurtig hvis man vil nå at se dem i ringen hihi - men jeg er der nu hele dagen alligevel
    altid dejlig at møde nogle herindefra smiley

vil nu også nyde de dejlige amerikanske staffordshire terrier der kommer, de jo ikk ret tit det er muligt at møde dem mere smiley

• #10   3. okt 2011
    Julie P

Flamboyante?? Den må du vidst uddybe smiley

• #11   3. okt 2011 Lotte: Sådan meget homoseksuelle med svingende håndled, multifarvet og multimønstret tøj og meget sådan taddaaaa agtige...

• #12   3. okt 2011 Altså ikke overhovedet noget negativt- bare overhovedet ikke nede på jorden

• #13   3. okt 2011
    Julie P

Hvad er der nu galt i at være homoseksuel???
    Nede på jorden mener jeg at de ikke var så snobbede som man ellers kan støde på, men der er selvfølgelig undtagelser smiley

Men det du skriver, oplevede jeg overhovedet ikke, det var meget forskelligt hvad folk havde på, som det jo er andre steder også, nogle havde jakkesæt, andre havde hverdagstøj smiley

• #14   3. okt 2011 Nå okey smiley skrev mit indlæg inden jeg så dit andet indlæg smiley

• #15   3. okt 2011 Lotte: der er INTET galt i at være homoseksuel. Det var bare meget tydeligt, at en del af boston terriereejerne var bøsser. Og det var slet ikke snobbet- mere cirkus end tea for two.

• #16   3. okt 2011 Julie

Hahahaha smiley Nå, jamen de var altså ikke til KSS smiley

• #17   3. okt 2011 Lotte: Jeg tror også måske, de var hollændere. De var i hvert fald sjove smiley Og igen, det viser bare hvad det betyder, hvem man lige ser på udstillingen. For aj der var sikkert masser af ganske neutrale mennesker med deres boston terriere, men vi husker altså dem i lilla jakke og gule ternede bukser med røde sko.

• #18   3. okt 2011 Julie

Hahaha, sikke et syn! smiley

• #19   3. okt 2011 Lotte: det var de. Helt vildt herligt. Så I vores verden er det sådan en boston terrier-ejer ser ud smiley

• #20   3. okt 2011 Julie

Lol smiley så kan jeg da godt se at jeg har noget at leve op til næste udstilling, må hellere se og få købt noget nyt tøj smiley

Synes faktisk der var en del med boston terriere hvor man godt kunne tænke aar.. vi er da på udstilling.. i min verden har man altså bare ikke en slidt t shirt og nogle gamle cowboybukser på til udstilling smiley jeg var dog ikke ude og købe det helt vilde outfit, da jeg ikke var sikker på om det var noget vi ville fortsætte med :-)!

• #21   3. okt 2011 Charlotte - de hunde jeg så blive taget ud buret og sat ind igen, var ikke fordi
    ejeren skulle i ringen igen, for de blev stående ved siden af buret.
    Jeg tror bare ikke, at de ejere har den samme indstilling til hunde, som jeg har.
    P.S. Så dig godt med en skøn lille lysebrun fyr (det hedder farven sikkert ikke) og er ikke et øjeblik i tvivl om samhørigheden af dig og hunden.

• #22   3. okt 2011 Udstillinger er jo meget lige som "verden uden for", nogle mennesker er nogle kællinger m/k, andre er søde og hjælpsomme, andre er flamboyante bøsser og så videre.
    Man transmofriffer sig just om til en homogen masse fordi man bevæger sig på udstilling med vuffen smiley Og i modsætningen til hvad nogen herinde tror så bliver man heller ikke enormt snobbet af at udstille. smiley

• #23   3. okt 2011 Charlotte - ja, det var positivt ment, og der skulle have stået samhørigheden mellem dig og hunden.
    Det var en fornøjelse at se, at du snakkede til hunden, og den hørte efter, hvad du sagde, billedlig talt.

• #24   3. okt 2011 Anne Julie - Transmofriffer?

• #25   3. okt 2011 Inge: Laver sig om/skifter form smiley

Kommentér på:
tanker fra en udstilling

Annonce