Hvor kommer tanker fra? {{forumTopicSubject}}
Okay. Måske et mærkeligt emne :b
Jeg sad bare og tænkte. Og mens jeg tænkte blev jeg pludselig meget bevidst om min "indre stemme" altså den der når man tænker :b
Og så begyndte jeg bare at fundere over hvor den egentlig kommer fra og om man kan måle den?
Eller hvis nu der var nogen der opfandt en smart mikrofon som kunne optage ens tanker.
Og har døve mennesker også sådan en indre stemme, eller lyder den anderledes?
Der må da være en herinde der er klog på sådan noget med indre stemmer?
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
For tror jeg har det også, har bare aldrig rigtig fået det forklaret ordentligt
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
okt 2014
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 8 Svar: 190
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.401
Og jeg tænker også på mange ting på én gang, og jeg kan stadig have svært ved at udføre én opgave ad gangen. Fx kan jeg pludselig have "trang" til at klare vasketøjet samtidig med at jeg laver mad - simpelthen fordi jeg tænker tanken så kraftigt... Og samtidig tænker jeg så på en million ting. Det er svært at forklare, men det kan være temmelig forstyrrende i hverdagen.
Og derudover har jeg også haft problemer med, at jeg kan have brug for bare at sidde med mine tusind tanker - jeg lukker simpelthen mentalt ned og kan have svært ved, at klassekammerater bryder ind i mit space
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.596
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Og nej, jeg maler ikke, hehe.
mar 2008
Følger: 33 Følgere: 940 Hunde: 8 Emner: 354 Svar: 8.061
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.596
dec 2014
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 21
Jeg bruger dog en blanding af billeder og så min indre tankestemme til at tænke, så jeg kan lave en fin film inde bag mine øjenlåg der er ligeså tydelige som hvis jeg sidder og ser tv.
Men skal jeg koncentrere mig om at tænke, så kan jeg ikke. Det lyder dybt åndssvagt og har aldrig sagt det til nogen, men prøver jeg at tænke på noget bestemt, er mit hoved som en ødelagt optager - jeg kan simpelthen ikke komme videre fra lige præcis de fem billeder jeg har gang i, og de bliver ved med at gentage sig.
Hvis jeg slapper af eller der er rigtig meget ro omkring mig, kan jeg faktisk risikere at mine tanker kører fast. Jeg kan heller ikke forme nogen "tydelig" tanke, altså jeg kan ikke genkalde mig hvad jeg har tænkt på og de billeder og ord/lyde der hører til tanken, kan jeg ikke finde frem igen. Hvis jeg skal tænke på noget, skal jeg forme ordene med munden. Jeg taler ikke og igen ville alligevel kunne høre hvad jeg sagde, for der er ingen lyd, men det er den eneste måde jeg kan gøre det på hvis jeg bevidst skal tænke på et eller andet.
Det er underligt og jeg tror min hjerne/tankecenter er gået i stykker.
dec 2014
Her har jeg gået og troet at jeg var skingrende skør i så lang tid, så jeg vil da gerne lige sige tak for den kommentar og opklaringen af det største mysterie i mit liv indtil videre.
dec 2014
jun 2011
Følger: 12 Følgere: 155 Hunde: 3 Emner: 91 Svar: 677
Det sjovt at alle tænker på forskellige måder, og jeg elsker at i er så bevidste om det
Til jer der tænker i billeder. Er det tydelige billeder som på film?
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
Hah, han sagde 'støde', tøhø
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.843
https://www.saxo.com/dk/den-foranderlige-hjerne-og-den-forunderlige-bevidsthed_thomas-raab_hardback_9788777497568
Hvor kommer tanker fra?