{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.725 visninger | Oprettet:

Hund på bar - regler? {{forumTopicSubject}}

Her kommer lige en 50% brok og 50% spørgsmål fra mig :).
På vej ned til bussen på vej hjem fra min mor, kommer jeg forbi det lokale værtshus med Emma i kort snor. Lige da vi gik forbi, kom der en lab løbende ud fra baren, lige op i røven på Emma. Emma er bange for store hunde, og bakker rundt om mig og krymper sig helt sammen. Jeg prøver at jage labben væk, men den rejser børster og viser tænder af mig. Jeg får hurtigt Emma rakt over til min mormor og beder hende tage hende væk, mens jeg gør mig "farlig" og får jaget labben ind på baren. Jeg er stiktosset og går ind i baren, hvor jeg beder dem holde sine hunde inde, og spørger, hvem der ejer dem. Alle derinde griner af mig, inkl. bartenderen. Desværre skulle jeg med bussen, så må skynde mig videre.
Senere snakkede jeg så med nogle bekendte fra området på facebook, og får at vide, det langt fra er første gang, folk har følt sig utilpasse over denne hund.

Hvorom alting er, har jeg bestemt mig for at gå ind og snakke med bestyrelsen på baren, men jeg kender faktisk ikke helt til de nøjagtige regler her.. Man må aldrig have sin hund løs, hvor den er til gene for andre mennesker, vel? Hvis jeg får samme respons som sidste gang (grin), hvad gør jeg så? Kan jeg "true" med at melde dem til politiet, og have noget i det? Som udgangspunkt vil jeg gå ind for at have en venlig samtale med dem, men jeg agter ikke at se på, at det forsætter. Hver dårlig oplevelse med store hunde, gør fx min hund mere angst, og der findes også mennesker, der bliver skrækslagne over en fremmed hund der kommer farende ud.
Hvad skal jeg gøre? Er at gå til bestyrelsen den bedste måde at gå til værks på? Jeg snakkede med en kammerat om det, men han siger, at jeg bare skal glemme det, og gå en anden vej, når jeg har Emma med, da jeg ikke får noget ud af det alligevel. Men det kan da ikke passe, jeg skal gå en omvej, for at slippe for en løs hund, når det endda er imod reglerne? Hvad ville i foretage jer?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hund på bar - regler?
  • #1   1. okt 2011 Hunde må da overhovedet ikke komme på beværtninger i dk mener jeg.

• #2   1. okt 2011 Hunde må gerne komme på restaurenter ( hvis ejeren tillader det )

• #3   1. okt 2011 endnu mere synd er det for de hunde der dag ud og dag ind, i sol er sne står bundet ude foran værtshuse smiley

• #4   1. okt 2011 Jeg ved faktisk ikke lige hvad loven siger.... men ved at der er en del værtshuse rundt omkring, hvor hunde er velkomne.....

• #5   1. okt 2011 Vivi nej, det er også en del af det, det tænkte jeg slet ikke på. Der bliver både serveret mad og drikke derinde, så må der vel ikke være dyr? Der er vist ikke nogen der har noget imod det derinde, der kommer kun de samme mennesker derinde smiley .. Så kan jeg vel bare gå ind og sige, "at de jo ikke må have hund der, og hvis de ikke engang holder den væk fra udestående, så kan de være sikker på, jeg har loven på min side"?

• #6   1. okt 2011 Nå, det lyder på de andre svar somom man gerne må have hund med så. Det kan godt være, det kun er i køkkenet de ikke må være der så.
    Men er vi enige om, den ikke må rende ud på gaden hvor den er til gene?

• #7   1. okt 2011 Lene - det kan vi hvertfald godt være enige om, det er virkelig synd. Men dem ser man heldigvis sjældent smiley

• #8   1. okt 2011 Om hunden må være i baren, er vel i grunden ligegyldigt - hunden løb ud på offentlig vej, hvor den IKKE må gå løs, med mindre ejeren har 100% kontrol over den.

• #9   1. okt 2011 Tine: ikke i Viborg desværre smiley jeg går forbi den samme lille jack russel hver dag, hvor den bare sidder udenfor helt alene.. selv i sne sidder den der:( - og det er ikke den eneste der sidder sådan i Viborg

• #10   1. okt 2011 Siger det samme som Anette. Om hunden er tilladt i baren er ligegyldigt, men da hunden løb ud til jer, uden nogen form for kontrol fra ejerens side af, så startede balladen. Hunden må IKKE være til gene for andre, så den skal altså føres i snor, hvilket den ikke var.

• #11   1. okt 2011 Lene - det var dog skrækkeligt! Hvorfor tage den med derhen så? Kan man ikke kontakte nogen i sådanne tilfælde?

Anette og Mette - Jeg har ikke noget imod den er med på baren, men jeg har virkelig noget imod folk der lader sine hunde til gene for andre. Både fordi, det er virkelig træls at se min egen lille hund blive så bange, og vide det påvirker den i andre situationer også, men det giver også bare flere dårlige oplevelser for andre folk, som i det store og hele risikerer at se skævt til alle hundeejere. . Men hvad synes i jeg skal gøre i denne situation? Det var jo ikke "bare et uheld", for der er andre der er generet af det + de grinede af mig da jeg sagde det, og det synes jeg vidner om, de ikke rigtig tager hele dealen seriøst.

• #12   1. okt 2011 Kunne man ikke melde, at en ikke venlig hund flere gange er blevet set, løbe ud fra baren? Også kan du vel bare forklare hvad der er sket. Ved du, om hunden kun er derinde nogen gange, sjældent eller hver dag? Hvis den var der hver dag, kunne du jo sige at de selv kunne køre ind og se hunden.

• #13   1. okt 2011 Altså på mit "stamværtshus" her i Vejle, må man gerne have hund med. jeg har haft Bella med mange mange gange. Og de kender både mig og Bella, så hun får lov at løbe løs der inde. Hun løber så heller ikke ud, selvom døren står åbent. Hun foretrækker at rende rundt bage bardisken og i baglokalet, for der har de kiks smiley

• #14   1. okt 2011 ...i Århus er der også en pub hvor man gerne må have hund med. men det er sådan set fordi at der kommer mange blinde mennesker med førehunde. Men der er Bella også meget velkommen og de har også hundekiks i baren.

• #15   2. okt 2011 Jeg synes det er fint at du går ind og snakker med dem om det, hunden må ikke være til fare eller gene og det er den jo hvis den løber ud på gaden til tilfældige forbipasserende.
    Hvis de ikke er til at tale med kan du jo meddele at hvis du oplever det igen så melder du dem til politiet.

• #16   2. okt 2011 Da jeg arbejdede i nattelivet, da var det ejere af beværtningen der afgjorde om der måtte være hunde på stedet.

De fleste steder herude, var det tilladt til kl. 22.00

• #17   2. okt 2011 Mener os det op til ejeren af stedet at afgøre, jeg har haft min tidligere hund med forskellige steder.. Men tvivler på at jeg har råd til at ta Carlo med rundt, for han kan meget godt li øl osv hehe kunne blive meget dyrt hehe

• #18   3. okt 2011 Jeg har fundet reglerne. Det er tilladt at medbringe hund, hvis ejeren tillader det, så længe der ikke bliver lavet mad i lokalet. Dog må hunden aldrig være til gene for andre gæster.
    Jeg tror jeg går ind og tager en venlig snak med dem, så må vi se, om det bringer guld smiley
    Tak for hjælpen

Kommentér på:
Hund på bar - regler?

Annonce