{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
942 visninger | Oprettet:

Hund i sengen ? {{forumTopicSubject}}

Indtil nu har Bølle lagt i sengen med mig om natten, men nu syntes jeg alligevel det skal være slut.
Nogen der har erfaring med hvordan jeg får ham til at slutte med at hoppe der op, og hvor langt tid det tager før han forstår at han ik skal hoppe op ???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i sengen ?
  • #1   14. sep 2011 Nova N: Hvorfor skal hunden ikke længere være i sengen?

• #2   14. sep 2011 Lav en god hundeseng til ham ved siden af din seng. Giv han en guffer og sig godnat. han vil uden tvivl hoppe op til dig , for det har du jo lært ham han må. Så må du lokke ham ned i sin egen seng igen.
    Der vil nok gå nogle dage inden han forstår det.
    Det havde været nemmere hvis du fra starten havde sig nej til hunde i sengen.

• #3   14. sep 2011 Min kæreste arbejdede om natten i 2 år.. der sov Kaoz i sengen ved siden af mig hver nat, da kæresten skulle arbejde dag igen og skulle bruge pladsen sagde jeg bare "nej", fulgte Kaoz i buret (åbent, så nærmere en hule), gav ham en kiks og sagde godnat..

Det gjorde jeg 2 gange første aften og 1 gang aftenen efter.. nu går han bare i buret og sover - han kommer aldrig i soveværelset =)

Min hund forstår dog godt et nej og meningen med at blive belønnet for at ligge i buret, så det var ikke den sværeste opgave han er sat til =)

• #4   14. sep 2011 Da jeg fik ham var han vandt til at komme i sengen hos hans tidligere ejere, og jeg syntes bare det er ulækkert for han fælder extremt meget...

• #6   14. sep 2011 Maj: måske I skulle få kigget lidt på opvarmningen og isoleringen i jeres hjem- -25 er godt nok koldt smiley

• #8   14. sep 2011 Her hjemme er det først og fremmest manden der skal opdrages, da det er ham der bliver ved med at hive dyret med op i sengen. Det er bare ikke så nemt at opdrage ham, som det er at opdrage hunden hehe smiley

• #9   14. sep 2011 Har så fornøjelsen af at have en hund der ikke fælder men bliver klippet ned, så hun sover under dynen og er min varme dunk...
    Der skal da heller ikke være varmt i et soveværelse men godt køligt og når man vågner om morgenen om vinteren gerne være en smule frost på dynen....

• #10   14. sep 2011 Det kan sagtens lade sig gøre.
    Vores dansk svenske har også altid sovet i sengen. Men da jeg til sidst begyndt at få problemer med rygge, fordi jeg flyttede mig efter ham i søvne, var det slut.
    Dog synes jeg ikke, man kunne byde ham lige pludselig at skulle sove nede på gulvet, når nu vi selv hade lært ham at sove i sengen.

Vi har derfor lavet en seng til ham. En træplade med 4 ben i højde med vores seng. Den står mas ind mellem væggen og vores seng. Der ligger en gammel dyne som madras, også har han sin junior dyne til at mule rundt i. Det fungere super godt, og han går altid selv derover og lægger sig... Tror faktisk han selv sover bedre der end i vores seng.

• #11   14. sep 2011
    Michelle B : LOOOOOOOOOOOOOOOL

• #12   14. sep 2011 Kan ikke se hvorfor hunden nogensinde skulle være i sengen til at begynde med. Men nu hvor den har været der, så skal du nok hive den ned mindst 200 gange - og du risikere aggressivitet, afhængig af din hunds psyke.. Hunde i sengen er ikke alene et opdragelsesmæssigt NO-GO, det er også vanvittigt uhygiejnisk! (c:

Du må jo sende den ned fra sengen, hver gang du tager den i at ligge der. Held og lykke, og go' tålmodighed.. Prøv evt at lukke døren til soveværelset, hvis alt andet glipper! (c;

• #14   14. sep 2011 Jeg mener det var brugeren " kennel House Off Hunters" der satte et billede herind af hvordan hun forhindrede hunde i sengen smiley

En indhegning rundt om hele sengen.. Så hun var i bur om natten og hundene var i resten af huset.. det er sgu humor .. og måske en løsning til at bryde vanen

• #15   14. sep 2011 Maj: I know, det lød bare så sjovt med -25 grader, så man bliver nødt til at putte med polarhunden

• #17   14. sep 2011 det irriterer mig at jeg ikke kan finde det igen... Måske var det en video

• #18   14. sep 2011 Min ene hund har været i sengen helt fra lille hvalp og har aldrig haft det mindste tegn på aggressiv adfærd over for os.
    Da hun var omkring 1 år gammel, sov hun for første gang i stuen sammen med vores anden hund uden problemer. Hun sover stadig i sengen en gang imellem, men når vi vil ha sengen for os selv, kommer hun bare ind i stuen.

• #19   14. sep 2011 Jeg smed en god madras på gulvet med tilhørende dyne og pude. Det er efterhånden 3 år siden nu og han har ikke så meget som én gang forsøgt at komme op i sengen ;o)

Han bliver simpelthen puttet under dynen om aftenen. Han er dog stadig i soveværelset .-)

• #20   14. sep 2011 Min bliver i sengen og skal man have sengen for sig selv så bliver hun sendt i stuen, men det er sgu sjældent da jeg er singel...

• #21   14. sep 2011 Hellan N

det er modbevist for mange år siden den skrøne med at hunde i sengen skulle give problemer med opdragelsen - det er en lige så gammel skrøne soma t hunden skla spise til sidst, gå sidst ud af døren, at den ikke må tage initiativ til kontakt osv.

• #22   14. sep 2011 ALLE mine hunde er og har været i sengen og det INTET problem - om det er uhygienisk - det kommer godt nok an på hvor beskidt man lader ens hund være eller hvor sjældent man gider skifte sengetøj, vaske dyner osv. Faktisk ligger der undersøgeler på det gavnlige ved hunde i sengen med hensyn til børn og allergi osv.

• #23   14. sep 2011 At det måske er mindre lækkert med en hund i sengen, det kan jeg da godt se...
    men jeg synes nu også det er SÅ forbandet hyggeligt, at det overgår både hygiejnen og den mindre plads man har. XD
    Men det er jo forskelligt hvordan man ser på det med hund i sengen.

Jeg prøvede også i en periode at vænne mine hunde til ikke at være oppe i sengen... eller det vil så sige: mest Almunia. For Bergkamp gider for det meste ikke ligge i sengen, men ligger under sengen.

Først gjorde jeg en lækker kurv klar til hende, én hun allerede var vant til at ligge i inde i stuen. Gav hende ros når hun var i den og hun fik et klart NEJ når hun lagde an til at hoppe op i sengen.
    Naturligvis er hunden jo snu nok til at finde ud af hvornår du sover, og hopper så op i sengen.
    I starten vågnede jeg når hun hoppede op, så puffede jeg hende forsigtigt ned og roste når hun lagde sig over i kurven.

Det skete så en 6-7 gange på én nat.
    Efter en del nætter på den måde, var jeg åbenbart så træt, at jeg ikke vågnede ved at hun hoppede op. Og vårnede så om morgenen arm i arm med lille Almunia. Doh.

Derfor måtte jeg tænke alternativt. Jeg klippede en flyttekasse ud i de dele den nu er sat sammen af.. altså alle siderne og så bund og top. Dem stak jeg ned mellem sengeramme og madras, så Almunia ikke kunne hoppe op. Der lå jeg så i min pap-kasse-seng.

Den sov jeg i ca 2-3 uger... da jeg pillede pappet af, prøvede Almunia ikke engang at hoppe op.
    (Ligesom de hunde som hopper over hegnet i haven, når hegnet så bliver fjernet, så hopper hunden stadig over det, selvom det ikke er der mere. XD )

At slutningen på historien så er, at jeg var svag og da jeg flyttede begyndte at kalde dme op i sengen igen, den ligger jo 100% på mig. XD
    I stedet sover de nogle gange inde i stuen på sofaen, og nogle gange inde i soveværelset i sengen.
    På den måde kan jeg sove alene når jeg har lyst. smiley

• #24   14. sep 2011 Min hund forstår os godt et nej, men hvorfor først give lov og så trække i land ? Næh nej, min hund sover i sengen og det bliver hun ved med.

Giver hende ikke først en hundekiks og lader hende slikke på den og så tager den tilbage.

• #25   14. sep 2011 Nu har jeg lagt i sengen de sidste 3 timer og set tv, bølle lægger pænt og sover på tæppet med en dyne ved siden af sengen, han har kun 2 gange forsøgt at hoppe op smiley tænker at det skal han hurtig få lært smiley tak for de gode råd.

• #26   14. sep 2011 Her er der 4 hunde, 1 kat og så mig i sengen. Heldigt at sengen er stor og hundene små.

Vil jeg ikke have hundene op, så siger jeg blot nej. Normalt vil de så blive nede i det mindste indtil jeg sover. Eller til de kan få mig overtalt til at de må komme op igen.

Men da jeg en nat vågnede og opdagede min KANIN havde sneget sig op i sengen til os, der satte jeg dog grænsen. Han blev straks sat ind i sit bur og lågen lukket. Også selv om jeg faktisk tror han hyggede sig.

• #27   14. sep 2011
    Lotte N

hehehe minder mig om en episode jeg oplevede.

Jeg lå og sov men registrerede at en hoppede op i min seng - jeg så noget rødt pels og tænkte det var min cocker sofus. Han lage sig lige ved siden ag mit hoved så jeg lå og trak vejret ind i hans pels. Da jeg vågnede næste morgen lå sofus der endnu - da jeg var ved at vågne lagde ejg mærke til hvor underligt han lugtede og tænkte at han da skulle i bad. Men ja som jeg vågnede ordenligt gik det op for mg hvem det egentlig var - det var min høne ingeborg som havde sovet på min pude hele natte - huggeligt

• #28   14. sep 2011 Hehe, kommer lige i tanke om at jeg plejer at sende hunden i seng før mig så dynen er varm når jeg skal sove *G*

• #29   14. sep 2011 CMP
    Ja ja så hellere en kanin i fodenden end en høne på hovedpuden.

• #30   14. sep 2011 (link fjernet)
    haha ja - og her er min lille høne smiley

• #31   14. sep 2011 (link fjernet)

• #32   14. sep 2011 CMP bor den i huset ? Jeg havde skidt i bukserne hvis det var mig, jeg rædselsslagen for fugle smiley

• #33   15. sep 2011 CPM. Skønne billeder.

• #34   16. sep 2011
    Nu som medløber DKK snob. .
    ja hun boede hvor hun vile og kunne gå ind og ud som det passede hende - hun var dog mest inde - sv på klaveret hver nat.

• #36   16. sep 2011 hehe - ja det var heller IKKE rart at vågne op med en høne i hovedet - det var måske liiige tæt nok - til trods for hun var sød ;o)

• #37   16. sep 2011 CMP
    Må da sige Ingeborg var en flot høne
    Meen tror du ikke du skal have tjekket dit syn hvis du ikke kan se forskel på en høne og en hund?

Men helt ærligt. Hvorfor skrive noget der ikke er sandt?
    Hun sov jo IKKE på klaveret hver nat

• #38   16. sep 2011 Lotte N
    hehe nej det er rigtigt - en nat sne hun sig ind i min seng hehe

• #39   16. sep 2011 Hahah jeg havde fået mareridt for resten af livet ! smiley

• #40   16. sep 2011 hehe nej da - ingeborg var meget sympatisk smiley

Kommentér på:
Hund i sengen ?

Annonce