{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Har du/i prøvet det? {{forumTopicSubject}}

Vi har en Westie der er på Prednison på snart 4 år, vi kender til alle slags bivirkninger, men alt andet medicin er afprøvet uden held, han får det for allergi.

Vores problem er han i forvejen var en angst hund da vi fik ham, han kom fra Polen og havnede hos en hundehandler, så fra start var han ikke som andre og ville ikke have den store kontakt, det er dog kommet med tiden:o)
Mit spørgsmål går på, vi føler han på det sidste er blevet meget nervøs, angst for lyde, gør meget af ting vi andre slet ikke kan se eller høre, går ikke selv i haven mere og dirre meget ofte, om hans dirren er en del af pillerne ved vi ikke, men det formoder vi.
Hans stor madglæde er også forsvundet, men mærkelig nok er der absolut intet at mærke på ham når vi går tur, så er han hvalp igen.
Har nogen af jer der har haft hunde på disse piller nogen erfaring med den slags bivirkninger?

Vi ved godt han er på lånt tid da han har alle andre bivirkninger af medicinen så det behøver vi ikke en lektie om, vi vil blot gerne kende til andres erfaring med lige præcis angst.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har du/i prøvet det?
  • #1   11. sep 2011 Mon mor fik Prednison i en del år, og hun kom til og lide ag angst.

• #2   11. sep 2011 Mon hans syn er blevet nedsat så han derfor reagere meget kraftigere på lyde.
    Der sker desv.altid en del forskellige ændringer i en krop "uanset om det er hund el.menneske" så det er svært at hjælpe dig med et svar.
    Jeg ville nok få dr.dyr til at gennegå hans forskellige sanser osv. og så tage den derfra, husk at uaset hvor meget man elsker sin hund så skal man ikke holde dem i live hvis deres livskvalitet ikke er iorden.

Held og lykke med vapsen. Trøstekram herfra.

• #3   11. sep 2011 Jeg er ret sikker på hans syn er helt ok, han kan se hare på lang lang afstand, hans hørelse fejler heller ikke noget, han kan fra lang afstand hører når Far kommer hjem i bilen.

Hans lugtesans er også helt ok, da vi tit lægger spor i haven, han blir iøvrigt tjekket hver 3 månede, det skal man på disse piller, så vi er temmelig sikker på det er et følgesymtom, altså en angst.

Mange tak Anita:o)

• #4   11. sep 2011 Psykiske forandringer er en almindelig bivirkning ved prednison ihvertilfælde hos mennesker, så mon ikek også det forholder sig sådan med hunde?

Og det er også rigtigt som Anita skriver, at prednison giver forhøjet tryk i øjet og det kan give syndforstyrrelser.

• #5   11. sep 2011 Ja sandt nok, vi kender alle div bivirkninger og som sagt har han rigtig mange af dem, men det her ligner mere angst eller en neurose hvis man kan kalde det sådan, jeg ville egentlig blot vide om andre havde oplevet dette, om det var forbi gående eller hvordan, han skal ikke gå rundt og lide det siger sig selv, men vores dyrlæge kan ikke sige om det vil fortage sig eller ej, derfor mit spørgsmål

• #6   11. sep 2011 Grunden til at jeg nævnte synet, er netop fordi jeg har oplevet det med flere hunde på mit gamle job.
    Jo dårligere syn de fik jo mere angste/nervøse blev de "naturligvis" og de symptomer som du nævner lyder altså meget som en hund hvis syn er forringet kraftigt.
    Du skriver at den kan se en hare på lang afstand, hvis den så haren klart og tydeligt før, hvad så hvis den nu kun ser haren som en skygge, det vil stadig få hunden til at jage den.
    Også det du skriver med at hunden er helt normal når i er ude og gå, der skal du huske at du gør den tryg for den ved at du ikke vil fører den i "ufører" men at gå alene i haven der mangler den sin "fører" og bliver derfor nervøs og tør derfor ikke gå derud alene..

"Håber at jeg har fået skrevet det så det er til at forstå, jeg kæmper selv med at genoptræne sprog/skrift efter en hjerneblødning." *Ss*

• #7   11. sep 2011 Anita : Cookie, Beauty og Prixie`s Moar. .
    Det er fuldt forståeligt det du skriver:o)

Ja sandt nok han kan have sløret syn, men om de kan teste det er en anden sag, det er så hamrende svært når man ikke kan finde den direkte årsag andet end medicinen.

Vi er jo nok nød til at tage den tunge beslutning meget snart, det ser umiddelbart heller ikke ud til medicinen hjælper særlig meget på hans øreallergi mere.

Kommentér på:
Har du/i prøvet det?

Annonce