1.623 visninger
|
Oprettet:
har du prøvet det?? {{forumTopicSubject}}
Jeg står og skal ha taget en rygmarvsprøve idet man tror jeg har sclerose... Jeg har stået som en fagperson som den social og sundhedssassistent som hjælper lægerne, men dette hjælper dog ikk på min frygt.... Desværre.. Nogen der har prøvet det? Kom i bare ind og fik den taget også hjem eller hvad? Gjorde det så ondt som de patienter jeg har fulgt?? Håber i vil hjælpe med denne besvarelse da jeg er mega nervøs og i skal være ærlige uanset hvilket svar det er...! På forhånd tak!
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Jeg synes der er stor forskel på, hvordan patienterne reagere. Nogle siger det er helt forærdeligt, mens andre siger det slet ikke er noget at tale om....
Vil bare lige sende dig en varm tanke og håbe på det bedste for dig
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.224
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
DET ER IKKE SÅ SLEMT AT DU IKKE KAN OVERLEVE DET og måske er det endda ingenting hvis du er heldig så bare tag det roligt.
Jeg vil i øvrigt sige til dig at hvis du står med Sclerose diagnosen så er det langt fra det værste , selvom du måske frygter at få at vide det er det. Jeg kan ærligt sige at jeg har det bedre end nogensinde efter jeg fik min diagnose for 3½ år siden. Det er nemlig meget bedre at vide hvad man fejler end at gå og tro noget. Og så også det at man lærer hvad der er godt og skidt eftersom man finder ud af hvad man selv kan gøre anderledes. Hvis du har brug for en en skrive til så er du velkommen til at smide mig en besked
-Og så anbefaler jeg at du indmelder dig i scleroseforeningen hvis du "trækker den uheldige dagnose i lotteriet" www.livsnettet.dk er også et godt sted at søge lidt støtte hvis du føler dig på herrens mark uanset hvilken diagnose du har eller ikke har.
Jeg xér fingre for dig at det går nemt.
mar 2012
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 155 Svar: 1.047
okt 2010
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 39 Svar: 410
Du er ikke ne med dit problem om at sende lol.. jeg kan heller ikke skrive direkte til dig. Jeg har tilføjet dig som ven så kan vi måske løse problemet den vej omkring.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Så det skulle give dig en ide om hvor klumret manden er.
Når det så er sagt, så stak han flere gange og rodede rundt da han tog min rygmarvsprøve, men...det gjorde ikke ondt. Det var ubehageligt fordi jeg kunne mærke han rodede ved min rygmarv og mumlede "det var mærkværdigt", men på en smerteskala, så har jeg fået vaccinationer der føltes værre. Jeg ville bestemt ikke være nervøs for at få taget en prøve igen af en som var lidt mere fingernem.
Mit råd til dig er at tage det helt afslappet og forsøge at slappe af i kroppen. Tit så føler man mere smerte hvis man forventer at føle smerte og omvendt.
Og så...hvis du er en af de få uheldige ligesom mig der får ekstrem kvalme og hovedpine bagefter, så skal du insistere på at få en "blood patch" (blodlapning).
Der var ingen som fortalte mig at det var noget som hed en blood patch, hvor man efter at have fået den faktisk bliver frisk igen i løbet af en halv times tid, så jeg var syg i en uge hvoraf de 3 dage blev tilbragt på sygehuset med drop i armen. Det er jeg faktisk stadigvæk lidt muggen over, at jeg skulle have det så dårligt i en uge uden grund. Det skete så dengang jeg boede i Schweiz.
Min veninde her i Danmark fik det dårligt efter en epidural bedøvelse, hvor hun fik en blood patch bagefter på sygehuset, så jeg ved at de gør det herhjemme.
har du prøvet det??