Hvalp der gør og rejser børster af andre? Hvalp der gør og rejser børster af andre?
Vi har lille skønne Ozzy på 14 uger, blanding af schæfer/rottweiler.
Han har hele tiden været lidt utryg ved at møde andre hunde på tur, og har generelt en lav selvtillid, bliver let bange for andre hunde.
Vi har efterhånden nogen gange været til hundeleg, som han har rigtig stor glæde af, han synes efterhånden det er rigtig sjovt, og er også begyndt at lære at sige fra istedet for at stikke halen mellem benene:o)
Men dog, alligevel, hvis han ser hunde på tur på afstand, så gør han af dem og rejser børster.
Der er ikke noget så snart de har hilst, både med og uden snor.
Idag fik min mand så en kommentar med på vejen, om at ham skulle vi nok få glæde af når han blev 2 år, for det er da ikke mange hvalpe man ser der rejser børster af andre hunde, og det har han da ret i, hvalpe skal jo være lalleglade?
Går det over efterhånden som han får mere selvtillid og bliver fyldt op med gode oplevelser eller?
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 135
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.342
VI havde lidt bøvl med vores blanding. Hun Var så bange for andre hunde så snart hun var i snor. Men det gik hurtigt over, vi havde en pose godbider med på tur, og nr vi fik øje på en anden hund, fik hun en godbid. og skulle sætte sig, vente pænt indtil den var forbi, og fik en godbid igen
går i til noget træning af en art ? ville være super hvis i kom ud og fik noget hjælp af en proff, men søg lidt efter den rigtige
jan 2008
Og der skal vi også gå til træning med ham, men det er så ikke rettet mod det sociale.
apr 2005
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 4 Emner: 146 Svar: 1.589
maj 2011
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 111 Svar: 3.109
Det kan være fordi han bliver lidt utryg ved at han er i snor, og derved ikke har mulighed for at "stikke af"
jan 2008
jan 2008
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.510
Jeg forstår ikke hvorfor han skal lære at sige fra selv, han skal lære at du er der for at redde hans røv, hver eneste gang. Havde jeg en nervøs hund, havde jeg kun ladet
den lege med meget få hunde der ikke overskred dens grænser. Nogle gange kan det være fornuftigt med voksne hunde der er rolige i stedet.
Det han gør nu tror jeg er at sige fra på afstand, for det har han lært at han skal.
sep 2008
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 15
Når du skriver hundeleg, så ser jeg en stor flok hunde der tonser rundt og leger? Det har en hvalp efter min mening ikke behov for, specielt ikke når den er usikker.
Lad ham i stedet møde en enkelt hund, som i ved er venlig og god til hvalpe, ad gangen under rolige forhold med den anden i snor, så han selv får lov at opsøge den og får en god oplevelse som han kan magte.
Hvalp der gør og rejser børster af andre?