{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.033 visninger | Oprettet:

P-piller til hunden... {{forumTopicSubject}}

Søger lige lidt info og håber at få lidt hjælp, inden jeg tager den med dr.dyr.
Jeg står i den situation at jeg nok bliver nødtil at rykke ud af min lejlighed grundet skimmelsvamp og vil rykke op til mine forældre middelertidigt indtil jeg har sparet lidt op til et nyt sted at bo. Problemet er så at de har en hanhund (Gonzo er i min profil) og malou kommer jo i løbetid i starten af næste år. Jeg vil jo helst ingen upser have og da slet ikke med disse to så har tænkt lidt over om malou kunne komme på p-piller bare indtil vi flytter derfra igen.
Mine spørgsmål er disse:
Skal hun opstartes på et bestemt tidspunkte?
Virker p-pillerne så jeg kan være 100% på at der ingen løbetid kommer?

Jeg har før haft dem i samme hus da hun sidst var i løbetid da mine forældre havde planlagt pludselig at tage ud og rejse og der var de i hver deres ende af huset og ingen ko på isen der, Men nu skal vi jo være der under hele løbetiden og jeg stoler ikke nok på at min far holder dem adskilte hele tiden da han ikke kan stå for deres brune øjne. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  P-piller til hunden...
  • #1   4. sep 2011 Dårlig idé. Tror heller ikke mange dyrlæger vil anbefale p-piller. Min vil i hvert fald ikke, og det har heller aldrig været på tale. Vi har bare snakket om det.

• #2   4. sep 2011 Skal hun bruges i avl på sigt?

• #3   4. sep 2011 Hvis du ikke stoler på din far, så send Gonzo på ferie. Det er mere sikkert, for så sker der ikke noget.

• #4   4. sep 2011 Nej malou er vidst for gl. til hvalpe nu men hun lider af svær angst og stress og jeg fik fra rådet af dr.dyr at stelisere hende da dette kunne gøre det værre. Så jeg er lidt i klemme, har godt læst at p-spjørten kan være kræftfremkaldende, men ved bare at jeg har en veninde i tyskland som har hendes tæve på p-piller så ville bare hører om andre havde erfaringer med dette.

• #5   4. sep 2011 Gitte - ville jeg ønske jeg kunne forlange men han er nervøst anlagt overfor fremmed og har aldrig været i pasning kun ved mig, de andre familiemedlemmer som kunne have ham har alle hanhunde og dem kan han slet ikke med, så det er noget skidt men tør ikke blive i min lejlighed længere da både mig og malou er mærket af skimmelsvampen fysisk.

• #6   4. sep 2011 Nå for søren, tjekkede ikke lige hendes side for alder osv, men tænkte nemlig også sterilisering, men hvis du er frarådet dette skal du selvfølgelig ikke gøre det..

Hvis i kan sende ham på ferie ville det nok være bedst, og ellers tage en meget alvorlig snak med din far om at de SKAL holdes adskilt.

• #7   4. sep 2011 Ja jeg må prøve det væreste bliver lufteturerne for han er vantil bare at tage dem med og slippe dem fri da min far er handicappet kan han ikke går særlig langt. Men jeg må finde en løsning, ellers må jeg jo tage ferie fra jobbet i 4 uger og selv betale gillet og rejse væk med hende. Men ikke den bedste løsning.

• #8   4. sep 2011 Jeg har desværre dårlig erfaring med p. sprøjten. Det kostede min elskede 7 år gamle hund livet. Hun fik kræft og selv operation kunne ikke redde hende.

• #9   4. sep 2011 Ja det med kræften er ikke noget jeg ønsker for min elskede lille skat. Nå jeg må tage en alvors snak med den gl. og håbe at han vil kunne modstå de brune øjne for ellers må han betale for aborten, selvom jeg ikke at det skal komme så langt.

• #10   4. sep 2011 Nu må i ikke hænge mig op på noget vel smiley
    Men mener at have læst at når man steralisere en tæve, så er "virkningen" omvendt, i forhold til hanhunde, da der jo er tale om to forskellige kønshormoner.
    Altså hvis en tæve er dominerende vil hun blive mere dominerende og hvis hun er usikker vil hun blive mere selvsikker osv.

• #11   4. sep 2011 Mille - Jeg har haft 2 dr. dyr til at se på min lille pige for jeg kunne ikke forstå hvorfor uanset hvor meget alene træning vi laver så hyler hun fra jeg går til jeg kommer igen, hun tisser og laver bumbum over hele hytten og der går lang tid når jeg er kommet hjem til hun finder ro. Begge dyrelægere sagde svær angst og stress. Jeg spurgte om hvis jeg sterilieret hende om det kunne vende det, men begge sagde at med Malou så stresset ville chancerne for at det ville vende være små. Især når jeg bor et sted hvor der sker meget i løbet af dagen. Så jeg har valgt ikke at forsøge da jeg er bange for at det bliver værre.

Kommentér på:
P-piller til hunden...

Annonce