{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.434 visninger | Oprettet:

Jeg undrer mig?? {{forumTopicSubject}}

Ja, det gør jeg faktisk tit, men lige nu har jeg læst et par tråde om hunde der var syge.

Jeg VED godt at jeg er hurtig på aftrækkeren til at anbefale dyrlægen, men jeg kører altså selv til dyrlægen, hvis jeg er i tvivl.

I disse tilfælde, som jeg omtaler, råder ALLE hundeejerne til at køre til dyrlægen p.gr.a. eventuelle "usynlige" skader.

Hundeejeren ringer så, efter forlydender, dyrlægen op og får at vide at det kan bare vente men "hold øje med din hund".

Hvis jeg ringer til min dyrlæge udenfor normal åbningstid, er det squtte for sjov jeg ringer. Så er det fordi de skal kigge på min hund!! Og det gør de!!

Så er det jeg tænker: "Hvordan kan så mange dyrlæger stille diagnoser i telefonen"?? Er det fordi folk nedtoner "problemerne" når de ringer til dyrlægen? Og hvorfor gør man så det? Man ringer vel ikke udenfor normal åbningstid for at få klippet negle eller noget? Det må jo være fordi man er i tvivl eller utryg ved noget og hvorfor så ikke sige til dyrlægen at man vil have hunden tjekket nu? Økonomi?

Lidt rodet skrevet, jeg er træt, men jeg håber at I forstår hvad jeg mener?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg undrer mig??
  • #1   2. sep 2011 De gange jeg har ringet til dyrlægevagten har de ville se hunden. Jeg har aldrig fået og vide jeg skulle vente og se.

  • #2   2. sep 2011 Jeg plejer slet ikke at ringe, jeg fiser direkte på kbh dyrehospi. Men kan os mærke på min dreng når han har ondt

  • #3   2. sep 2011 Mette: jeg ringede en gang til min gamle dyrlæge i vagttiden, da Diva havde bidt sig selv til blods ved haleroden pga et ekstremt "loppeangreb". Han havde den frækhed at sige til mig, at det var altså noget pjat at ringe om i weekenden og jeg ku vente til mandag og så lagde han ellers på.. Ringede til en anden dyrlæge som sagde jeg bare skulle komme med det samme:-) JEG stopper nemlig heller ikke før de kigger på hende. Det er MIN hund og kun JEG ved om der er noget galt:-)

  • #4   2. sep 2011 Nu kender du jo mig, og vi har også vendt problematikken før

    Min dyrlæge er med i vagtordning med 4 andre dyrehospitaler, og jeg har i 2 tilfælde måtte banke meget hårdt i bordet (tlf.) for at få dem til at tilse min hund i akuttilfælde

    Den første gang, endte det med kejsersnit og den anden gang var min hund så inficeret med hjerte/lungeorm at hun var begyndt at bløde ud af munden, og begge gange, og iøvrigt samme dyrehospital, blev jeg bedt om at se tiden an, eller at det ikke var akut nok til at de "gad" stå ud af sengen

    Jeg skal ikke sige at det gør sig gældende i alle tilfælde herinde, men man skal faktisk være lidt stærk i stemmen for at få vagtdyrlæger til at tage en seriøst, derfor bliver jeg også rigtig glad når jeg ringer på vagten og det er min egen dyrlæge, for de kender mig, og ved at når jeg ringer er det seriøst


  • #5   2. sep 2011 I nogen tilfælde er det vel fordi dyrlægen kan stille nogle af de spørgsmål der kan give oplysninger der kan have betydning for om det er akut eller kan vente til imorgen. Der skulle jo helst være liiiidt forskel på hvad dyrlægen ved og hvad en håndfuld HG kan bidrage med ( det må man da i alle afald håbe).

    Men der er måske også den gradbøjning at nogen af os spørger - og bliver ved med at spørge om det nu er helt sikkert at vente, hvor andre måske spørger mere i retning af..kan det ikke nok vente til imorgen...

    Jeg har godt nok også lagt en del dyrlægekroner i aften og weekend tillæg i gennem tiden...


  • #6   2. sep 2011 Mette, jeg kan ikke svare dig om hvad der er skrevet i tråde herinde, plejer at springe dem over, men kan fortælle egne oplevelser.

    Jeg havde en allergi hund, hun kløede over hele kroppen, og havde kløet et lille sår på sit øre.. Jeg ringede til dyrlæen lørdag formiddag, og de sagde, se tiden an, den har sikkert lopper ( der var den 4 måneder og ikke konstateret allergi endnu) senere havde den kløet hele halsen til blods, samt såt på det andet øre og der sagde dyrlægen, jamen hvis du syntes så kan du vel godt komme med den.. Det er et dyrehospital og en lille hvalp der var tale om.. Jeg var rystet over deres ligegyldighed og tog derhen.. Blev mødt af en dyrlæge som næsten var små fornærmet over vi kom.

    Jeg har med samme hund prøvet at ringe til dyrlægen fordi den ikke kunne stå på sine ben overhoved.. Fil afvide vi skulle se tiden an, ringede bagefter til en anden dyrlæge som mente det kunne være en hjerneblødning.. Utroligt så forskelligt de så på tingene, vi tog selvfølglig afsted, heldigvis var det en nerve som var i klemme og efter 24 timer på smertestillende, var hun frisk som vanligt.


  • #7   2. sep 2011 Faltrunner - det lyder også til at der er lidt forskel på hvor i landet det er - kan godt se der er forskel på en dyrlæge der skal vælte ud af sin seng og en der bare har den vagt på et dyrehospital der under alle omstændigheder har åbent.

  • #8   2. sep 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S

    Nej, det har jeg heller ikke med mindre jeg har været HELT tryg ved at vente efter at have talt med dyrlægen (dyrlægen kender mig MEGET godt).

    Det er bare ofte det man hører herinde.


    Gitte:

    Jeg VED at du har måttet banke i bordet og jeg synes at det er under AL kritik!!! Man ringer squtte lørdag nat med mindre der er noget galt!!


  • #9   2. sep 2011 Flatrunner...staveplade...

  • #10   2. sep 2011 Jeg har prøvet at ringe om natten til en dyrlæge fordi min kat dryppede frisk blod fra tarmåbningen..

    Det var en indekat..

    Dyrlægen sagde at det kunne de gøre hvis de havde dårlig mave,og jeg skulle så sætte hende på skåne kost i nogle dage, hvilket hjalp..

    Det er faktisk ret sjællendt når jeg har ringet uden for åbningstid at jeg har været afsted også..

    Tror kun det var da jeg havde en kat der pev højlydt af smerte så selv dyrlægen i røret kunne hører det. det viste sig den stakkels mis havde fået krystaller i urinen, så han fik noget speciel kost i en periode og derefter kom han på barf..


  • #11   2. sep 2011 Ringer jeg til min dyrlæge og fortæller at min mavefornemmelse siger at der er noget HELT galt, så stoler de på det.

    - Heldigvis smiley


  • #12   2. sep 2011 Jeg har præsteret at ringe dyrlægen op 1. juledag kl. 22.30 om aftenen. Intet problem-vi skulle bare komme på dyrehospitalet (selvom jeg godt nok havde lidt dårlig samvittighed, da man kunne høre, han var til julefrokost;0)
    Nej, man ringer sgu da kun uden for åbningstid, hvis det virkelig gælder.


  • #13   2. sep 2011 Jeg er ligeglad med om de skal vælte ud af sengen midt om natten. De får deres gode penge for det!!

  • #14   2. sep 2011 jeg bliver kaldt mange sjove ting

    Glatrunner / faltrunner

    godt man ikke er nærtagende smiley


  • #15   2. sep 2011 *Fredsfyldt* .


    Det samme her. IND imellem kan de godt sige "Du kan umiddelbart god vente til imorgen..... Er du tryg ved det?". Og så svarer jeg ærligt ja eller nej. Svarer jeg nej, så kører jeg derind!! Og de har den ondefløjteme bare at være der når jeg kommer!!


  • #16   2. sep 2011 Nemlig Mette, jeg er fuldkommen ligeglad om de sover, hvis jeg ringer har de bare at stå op, ellers må de melde sig ud af vagtordningen

    Jeg har nævnt det for min egen dyrlæge, og de syntes også det var kritisk i begge tilfælde, men havde jeg ikke været den jeg er, og virkelig været insisterende, havde begge de 2 hunde formentlig ikke været på denne jord mere, og det er altså kritisabelt


  • #17   2. sep 2011 *Glatrunner*

    Undskyld!!!........ *LOOOOOOL*


  • #18   2. sep 2011 Nej Gitte. Det er bare ikke ok!!!! Som jeg har skrevet før så ringer INGEN vel "for sjov" til vagtdyrlægen kl. lort om natten??

  • #19   2. sep 2011 Flatrunner: DET er simpelthen grotesk!! Og ja,som mette siger, de får fandme deres løn for det:-)

  • #20   2. sep 2011 Jeg har prøvet at blive afvist af vagt dyrlægen i en weekend.

    Min tervueren, Dess, var kommet slemt til skade med sit ben en god uge for inden og var blevet syet, forbundet og fik penicillin.

    Hun fik det rigtig skidt i weekenden og jeg ringede til vagt dyrlægen, der sagde jeg skulle vente til mandag og gå til egen dyrlæge, for hun var jo dækket med penicillin....

    jeg ventede til søndag og tog til en anden dyrlæge..
    Og det irriterer mig voldsomt at jeg ikke insisterede på at få hende tilset med det samme


  • #21   2. sep 2011 Jeg lagde forresten en klage mandag morgen hos min dyrlæge og jeg var bare gal! De undskyldte da også meget og det ville ikke ske igen..

  • #22   2. sep 2011 Kært barn har mange navne... *GG*

    Jeg synes heller ikke det er ok, men det kan forklare forskellen. Jeg har kun haft hund i nærheden af København og der er det nok lettere - specielt nu hvor der altid er åbent på dyrehospitalet.


  • #23   2. sep 2011 Mette.

    Såsan skal det dælme også være smiley

    Da jeg var helt på herrens mark og der var 2 timer til den nærmeste dyrlæge var mulig, kørte jeg hjem til en af mine veninders far (Kenn Lindeblad) og han reddede min hund.

    Men nu har Faxe dyrehospital heldigvis døgnåbent smiley


  • #24   2. sep 2011 Hehe *sådan *G*

  • #25   2. sep 2011 Ja, min dyrlæge har også døgnåbent nu:-)

    Jeg undrer mig bare over at man, som hundeejer, stiller sig tilfreds med at "du kan vente til mandag morgen". For, som jeg har skrevet et par gange, man ringer jo ikke for sjov??


  • #26   2. sep 2011 Har 2 gange fået at vide jeg kunne se tiden an...

    Men samtidig aftalt at hvis jeg kørte ( det var nat), så skulle jeg ringe således der stod dyrlæge klar når jeg kom...


  • #27   2. sep 2011 Nej det gør man ikke,men nogle gange KAN det være noget hvor man tænker "ARGH" og så er det egentlig ikke noget akut, eller noget dyrlægen kan gøre noget ved her og nu, eller noget som ikke vil forværre hvis man venter til dagen efter..

    Jeg ringer hellere en gang for meget end en gang for lidt


  • #28   2. sep 2011 Renè:

    Ja, men så har du også været tryg ved at vente efter at have talt med dyrlægen? Det har jeg også prøvet.

    Men hvis jeg føler mig usikker og utryg, så skal de sq se på min hund! Dag eller nat!


  • #29   2. sep 2011 Det er jo lidt ligesom med ens børn-hvis de har brug for læge, så er det lige meget, om det er midt om natten. Jeg har en gang tændt fuldstændigt af på lægevagten, da vi kunne køre fra Frederikshavn til Hjørring med vores søn, der ikke kunne trække vejret og som brækkede sig, fordi han var ved at blive kvalt. Det endte med, at lægevagten stod ude i vores sommerhus 15 minutter senere....
    Det samme må jo gælde med ens dyr-har man en fornemmelse af, at det er helt galt, så er der sgu ikke nogen, der skal spise mig af med mandag morgen, hvis det er fredag nat, jeg ringer.....NÅ!


  • #30   2. sep 2011 Jeg har kun 2 gange haft brug for vagtdyrlæge i de 30 år jeg har haft hund og begge gange var det så akut, at der ikke blev stillet spørgsmål fra dyrlægens side.

    Den ene gang var med Lotus min afdøde whippet, hun havde fået lagt skinne og forbinding på et brækket ben og benet var begyndt at hæve.

    Den anden var her for 3 uger siden, hvor Alfa blev overfaldet af en anden hund og havde et 4 cm. åbent sår, der skulle syes.

    Hvis jeg ringer til vagtdyrlægen, er det akut og så forventer jeg at vedkommende uden spørgsmål vil se på hunden, skulle der være diskussion ville jeg skynde mig og ringe til en anden.


  • #31   2. sep 2011 Jeg endte faktisk med at køre begge gange efter et par timer, da det ikke blev bedre, ringede selvfølgelig som aftalt og der stod dyrlæge klar...

  • #32   2. sep 2011 Bum Bum... dét forstår jeg heller ikke!

    Jeg bruger til gengæld også min dyrlæge meget!

    Sidste gang havde han "lidt ondt i maven" på en fredag eftermiddag, og jeg smutter til dyrlægen med det samme (hellere en gang for meget, end en gang for lidt). Der får han kvalmestillende mv.

    Fredag aften er han ikke bedre, og jeg kontakter vagten (er nu hos en dyrlæge ca. 70 km væk - YES det ér bare fedt, at bo på landet)
    Der får jeg besked på, at jeg er pylret, og selvom jeg hårdt insisterer på, at hun skal tilse min hund, får jeg af vide, at jeg skal afvente til mandag.
    Må igen have fat i vagten kl 03.00 lørdag morgen, der er jeg DESPERAT!

    Lorte vagt dyrlæge siger så efter 10 min overtagelse, at hun godt kan komme på klinikken, hvis "han virkelig er SÅ dårlig" (jeg skal altså stadig køre 70 km om natten)

    Det ender med en indlæggelse i 3 døgn med mistanke om fremmedlegeme i mavesækken og en fantastisk regning på 10 tkr. - > og en stor undskyldning fra dyrlægen..

    Har naturligvis fundet en anden reserve dyrlæge - det du'r bare ikke med 70 km til akut dyrlæge + at de ikke gider arbejde i weekenden.

    Jeg kender trods alt min hund bedst, og meget muligt at han kun har vist tegn på sygdom et par timer -> men jeg ved trods alt, hvilke tegn, jeg skal se efter...

    Alt i alt - fatter smpelthen ikke de tråde med "hvad tror I min hund fejler"...

    Tja... eftersom jeg aldrig har set din hund, ej heller i sygdomsperioden, vil mit bedste bud nok være: KØR DEN DOG TIL DYRLÆGE!


  • #33   2. sep 2011 Når jeg kontakter dyrlægen udenfor normal åbningstid, så er det fordi jeg mener, at der er noget galt, som ikke kan vente. Af samme grund bruger jeg både Odense Dyrehospital og Klinikken i Årslev, for det skulle da være underligt, hvis der ikke et af stederne er en dyrlæge på vagt, som jeg kender - og som kender mig og mine hunde.
    Jeg har en gang ringet vedr. en tæve der var ved at føde, hvor en hvalp sad fast, den dyrlæge jeg talte med prøvede at vifte mig af, men inden jeg fik sagt mere, kunne jeg høre en der sagde i baggrunden: er det hende med malteserne? dyrlægen svarede ja, hvorefter den anden dyrlæge sagde: hvis hun ringer, så er det ikke for sjov. Dyrlægen fik fisket hvalpen ud, den var desværre død, men de næste 3 kom fint, da "proppen" var væk.
    Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg ikke altid, at dem der starter trådene og beder andre om hjælp, ringer til dyrlægen i virkeligheden, men det er måske bare mig.


  • #34   2. sep 2011 Jeg har heldigvis aldrig prøvet at blive afvist i tlf af en vagtdyrlæge og man må sige jeg har brugt dem en del med Gizmo igennem tiden, jeg har til gengæld prøvet en vagtdyrlæge der gav forkert diagnose og gjorde min hund mere syg smiley De påstod han havde kennelhoste som viste sig at være en slem halsbetændelse med så hævede mandler at han faktisk ikke kunne spise smiley



  • #37   4. sep 2011 Jeg har for 15-20 år siden to gange i en akut situation fået af vide, at jeg skulle vente og se. Begge gange har jeg måtte insistere på at komme ind med min kat. Første gang røg katte direkte tilbage på operationsbordet. Anden gang fik jeg en undskyldning og igen katten fik behandling med det samme og dyrlægen var enig med mig om at det ikke var noget der kunne vente. Til hans forsvar var det så ikke ham, der sad ved telefonen den aften.

    Begge gange var ved samme klinik, så jeg skiftede dyrlæge umiddelbart efter den sidste situation og har ikke haft problemer med nogen af de fire dyrlæger jeg har haft siden.

    Jeg tror en del af problemet ligger i, at der er nogle pyldrede hunde og katte ejere, der ringer ind ved det mindste istedet for lige at stikke en finger i jorden, men at dyrlægen bør tilse dyret hvis der er den mindste smule tvivl.


Kommentér på:
Jeg undrer mig??

Annonce