Løbske tæver - åh ja :) {{forumTopicSubject}}
Cody er i den syvende himmel.
To dage i træk er vi rendt ind i løse, løbske tæver i det lokale hundeområde. Den ene var højløbsk - den anden i starten af sin løbetid.
Og nu er jeg så en af de uheldige hundeejere, der har en tæve-gal hanhund, der bliver kropumulig, når hormonerne tager over.
Kastration er blevet overvejet men foreløbig forkastet, da han så har andre issues, der kunne blive potentielt forstærket af en kastration.
Men netop fordi min hund er, som han er med løbske tæver, så er han aldrig nogensinde løs udenfor det lokale indhegnede hundeområde.
Og selv om jeg er en meget tolerant hundeejer, så bliver selv jeg altså en smule anstrengt i ansigtsmuskulaturen, når jeg bliver mødt med et "Guuuuud, hun er da i løbetid. Det havde jeg glemt", når jeg undrer mig over, at Cody udviser ekstrem stor interesse for en tæve.
Nu er der heldigvis ikke sket noget. Ingen hovsa-kuld til mig, tak
Men, kan man med en løbsk tæve ikke lige tænke sig lidt om?
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 386
Min tæve er P.T i løb, og når vi er ude i haven, er hun altid under kontrol... når vi går ture, mens hun er i løb, slipper jeg hende aldrig fri..
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Men er det hel umuligt at træne væk ?
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 61 Svar: 1.038
maj 2008
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.378
Men jeg har ikke en jordisk chance for at forhindre "uheld", hvis jeg ikke ved, at tæven er i løbetid, inden jeg går ind og slipper min hanhund løs
Jeg har aldrig selv haft en tæve - kunne faktisk heller ikke tænke mig det - men selv kunne jeg ikke drømme om at lufte en tævehund i et fritløbsområde, når den var i løbetid. Og så kan det nogengange være uforståeligt for mig, at andre gør det.
René - det burde det kunne. Jeg har bare ikke fundet lige det, som virker på Cody, og hvis nogen herinde har råd til, hvordan man håndterer sådan en hanhund (uden brug af nogen former for kastration), så tager jeg gerne imod det med kyshånd.
maj 2008
Jeg må så retfærdigvis sige, at også mange hanhundeejere har hovedet under armen og tænker ikke over, at den hund i snor lige derovre, som deres hanhund løber over til, måske er i løbetid. Derfor er min hund altid i snor udenfor fritløbsområdet
jan 2006
Fie var selvfølgelig i snor, men hold da op en balle jeg fik af e kvinde der intet styr havde på sine hanhunde.....
mar 2007
Følger: 36 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 386
Det skete lige efter jeg var flyttet herud, der kom pludselig to hanhunde mod os, og ville førsøge at parre keela, som jo var meget villig til det hele.. nøøj en kamp, at få de to hanhunde væk fra keela, og få hende med hjem igen.. jeg skulle næsten slæbe hende væk derfra..
maj 2008
Jeg ville aldrig skælde nogen ud, fordi min hund ikke er under kontrol. Og det er han altså ikke, hvis der er tæver i løbetid! Nu er det område, som jeg går med ham på ikke særlig stort, og det er indhegnet. Der er ingen grund til at bruge det som gennemgangs-område fra A til B, for der er stier osv. hele vejen rundt omkring, som man kan benytte, hvis man ikke gider de andre (løse) hunde inde i indhegningen.
Nadja - for ikke så længe siden stod jeg i en situation, hvor jeg går på stierne med Cody (i snor - altid i snor). Der kommer så en dame også med en Lab. Den Lab løber henimod os, og Cody er oppe på dupperne med det samme. Han er ikke altid så glad for fremmede hanhunde, og specielt ikke hvis de er løse. Så kan jeg ikke garantere, at han ikke bider først og spørger bagefter.
Heldigvis får damen her så kaldt sin hund til sig, så den vender om, da den er ca. 25-30 meter fra os. Damen råber så over til mig og spørger, om min hund er en tæve. Jeg svarer tilbage, at det er en hanhund. Og så siger damen sq: "Nååå, okay - jeg synes ellers bare der er så mange tæver i løbetid i området lige p.t."!?! Jamen, hvis du har observeret det, hvorfor tager du så ikke din hund i snor??? Hun havde godt nok ikke fået hverken stjerner, point eller klapsalver af mig, hvis min hund havde været en tæve i løbetid!
Jeg synes desværre, at der er rigtig mange - både hanhunde- og tævehunde-ejere - der bare ikke tænker sig om
jan 2006
maj 2008
Området ved Harrestrupvej i Ballerup/Skovlunde er bare for stort til, at man kan gøre sådan - og så er der tre indgange :S
jan 2006
Løbske tæver - åh ja :)