{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.037 visninger | Oprettet:

Brokketråd- Løbske tæver!! {{forumTopicSubject}}

Så put dem dog i snor altså!

Der er noget jeg ikke har forstået og nok heller ikke kommer til det! - HVORFOR har man ikke sin tæve i snor når den er i løbetid!

Jeg putter altid min hund i snor når der kommer andre - hvad enten andre gør det eller ej!

At folk lader deres tæver der er i løbetid komme hen til andre forstår jeg ikke !

Godaften

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brokketråd- Løbske tæver!!
  • #1   16. aug 2011 Er helt enig!

• #2   16. aug 2011 Ja kan ikke være mere enig........

• #3   16. aug 2011 Jeg lader altid mine hunde rende løs, løbetid eller ej, NÅR VI ER ALENE!

jeg bliver SÅ vred når folk ikke fatter at mine hunde ikke skal hilse på den..
    Eller folk med flexliner.. DOH!

Hernede ved mig hvor jeg render med mine hunde går der en med 2 huskyer, som overhovedet IKKE har styr på sine hunde.. og de er i flexliner og de når faktisk somregel at rende hele linen ud, inden at de bliver stoppet..

Jeg bliver SÅ vred og irriteret over folk der ikke kan finde ud af at gå pænt med deres hunde..

• #4   16. aug 2011 Bliver så harm over det! - og har virkelig bare lyst til at sige noget til dem! for nej da de kalder da ikke hunden til sig

• #5   16. aug 2011 Fordi folk har jord i hovdet....?

• #6   16. aug 2011 nej præcis.. ellers os gør de, men hunden er pisse ligeglad..

Jeg har en enkelt gang prøvet at jeg ikke kunne kalde min yngste tæve til mig.. Hun var 4 måneder på det tidspunkt.. Og jeg trænede gevaldig meget på at få hende til at høre efter uden snor.. Men alligevel tænkte hun "ååh se den stooooore hund! Den kan jeg da godt hilse på.. " heldigvis gjorde hunden intet, men jeg beklagede VIRKELIG meget overfor den pågældende hundeejer

• #7   16. aug 2011 Når Angel kommer i løbetid, så får hun heller ikke lov til at gå løs.

• #8   16. aug 2011 jeg synes bare generelt der er mange hundejere der slet slet ikke har respekt for andre hundeejere...............

Mener det er almindelig pli at tage sin hund i snor når der kommer andre hunde. derefter kan man spørge den anden hundeejer om det er i orden de hilser.............. Istedet for bare at lade hunden rende hen og hilse.............

• #9   16. aug 2011 Så enig.
    Meget muligt, at tæven ikke er højløbsk, men når der kommer sådan en trunte og stikker hele r**en i hovedet på mit dyr, har jeg altså en hund, der ikke spiser i et par dage, grr...
    Hvorfor er det kun hanhundeejere, der skal vise hensyn

• #10   16. aug 2011 Er enig. Mine er altid i snor eller lang sporline når de er i løbetid.

Jeg hader også når vi møder en hanhund uden snor som løber over til mine tæver som er i løbetid og vil hyggehejsa og man råber på ejeren at tæverne er i løbetid og ejeren tager sig goood tid. Ikke noget med at skynde sig over til sin hund som står og synes at tæverne er noget så dejlige. IH!

Har også mødt nogle stykker som efter at ha fjernet hanhunden, går et stykke væk og slipper hanhunden igen som glad kommer løbende tilbage til os... GAH!

• #11   16. aug 2011 Helt enig med mosekonen - og jer andre self..

• #12   16. aug 2011 Jeg har lavet lidt af en upser her for laaaang laang tid siden. Jeg gik med min hanhund i snor, jeg kiggede mig lidt omkring for at se om der var andre hunde i nærheden, men der var fri bane. Så jeg log ham snuse lidt rundt. Han plejer altid at gå tæt op af mig når han er fri, så derfor er han meget nem at hive fat i hvis der kommer nogen gående med hunde. Mens vi gik der helt stille og roligt, nino snusede, jeg syntes at han snusede lidt voldsomt, og jeg skulle lige til at tage fat i ham da han så spurtede af sted. Jeg stod lidt i overrasket tavshed, da det gik op for mig at det var en tæve han havde fået færden af! Afsted løb jeg, som et helt damplokomotiv løb jeg op af bakken og fik øje på forrædderen der løb hen til en hunhund. Nøøøøj det var pinligt. Heldigvis, er min hund så lav, mens hunhunden var meget høj! Jeg forventede at damen blev meget sur på mig, men overraskende nok sagde hun at det ikke gjorde noget.. PYYHA!... jeg må hellere holde godt øje med snuseren næste gang jeg slipper ham fri!

• #13   16. aug 2011 Har heldigvis ikke oplevet en løbsk tæve. Men det er da pli at tage sin hund i snor når der kommer andre hunde.

Jeg har selv en hund der ikke kan med hanner han ikke kender, så hvis jeg en dag møder en løs hund som ejere ikke har styr på og på vej hen til min hund. Ja så sparker jeg ud efter den, både for dens og Thomsens sikkerhed. For hvis han føler sig truet så bider han over spørger bag efter. Det er heldigvis ikke sket endnu men jeg er klar.

• #14   16. aug 2011 Jeg tænker bare lidt med folk der bare lader deres hunde rende.. Hva nu hvis den hund de møder er død aggressiv, og den skambider den løse hund?

Så går det jo ud over den hund som faktisk er i snor, men desværre er aggressiv?
    beklager hvis det lød lidt forvirrende

• #15   16. aug 2011 Molly: Hvis du har din hund i snor og den bider en løs hund, så er det ikke dit problem. Det er sådan jeg har opfattet det. At din hund får en dårlig oplevelse er selvfølgelig træls.

• #16   16. aug 2011 Det var et eksempel smiley

• #17   16. aug 2011 jaa.. men det kan jo lynhurtigt komme til at gå ud over den hund som er i snor..
    sådan som verden er idag, så skal ens hund jo dårligt slikke på en anden før nogle råber "AMSTAFFF!!!!!!! KAMPHUND!! DEN BIDER!!!!"

• #18   16. aug 2011 Det er normal respekt for andre, at tage snor på hunden når nogen går forbi. Jeg ville desuden aldrig gå med Silje fri, jeg kan ikke lide at jeg ikke har 100% kontrol over hende - det har man nemlig ikke unden snor på med en bøvs på 14 uger. smiley

Jeg ville blive noget så gal, hvis der kom en læs hund hen til mig og Silje, eller en hund i lang flexline. Jeg vil SELV vælge om min hund skal hilse eller ej, det er en del af træningen. Desværre vil Silje hilse på ALT. Dødt eller levende.

• #19   16. aug 2011 - Det er aften, tastefejl er tilladt.

• #21   17. aug 2011 Sidder lidt og tænker at jer der ikke tager jeres hund i snor når der kommer andre hunde - hvordan kan i vide med sikkerhed af den lige pluslig ikke render hen til andre ?? -

• #22   17. aug 2011 kan virkelig ikke være mere enig!.... så få dog jeres løbske tæver i snor. En skønne dag kan man ikke kalde tæven til sig og vupti så er der en hanhund...

• #23   17. aug 2011 og det er elf okay HVIS man som alfisten og palle tager hensyn

• #24   17. aug 2011 Du kan jo aldrig være helt sikker smiley

• #25   17. aug 2011 Ja og hanhundene kan være lige så belastende mine de gamle har pt en slædehund rendende rundt udenfor haven pga de 2 tøser er i løb og ikke nok med det så bor de lige opad en meget trafikeret vej...De har prøvet at fange den så den kunne blive fulgt hjem men niks...

Kommentér på:
Brokketråd- Løbske tæver!!

Annonce