{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.064 visninger | Oprettet:

lad hunden gå løs. {{forumTopicSubject}}

Jeg har to dejlige hunde, som vi er ved at lære at være 'frie' det vil sige at de er ude på sådan en mark, hvor de bare får lov til at løbe og hoppe rundt og lege med hinanden, og de nyder det, men der går også andre hunde rundt, og andre mennesker der, og mine hunde kan godt lide og smutte over til de andre hunde. vi prøver og lære dem og ikke løbe derover, og komme når vi kalder.
Joey kommer for det meste, men cæsar han er krop umulig.
vi vil gerne starte til hundetræning, men pga transport osv har vi ventet til vi flyttede til en anden by, som vi gør her d. 1 men er der nogle der kan give noget fif, eller et eller andet, vil virkelig elske hvis de bare kom over til os med det samme & de ikke ville løbe over til andre, og bare lege med hinanden.

- Mange tak på forhånd!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lad hunden gå løs.
  • #1   25. aug 2011 - Det skal lige siges vi har prøvet med godbidder og den virker på joey, men virker ikke på cæsar.
    - nok pga vi lavede en fejl da han var mindre, at lokke ham med godbidder og så tage fat i ham og snor på.
    og den har han ligesom fundet ud af, det er det..
    så han kommer sjældent når der er godbidder der.

• #2   25. aug 2011 Punkt 1: Lad ikke hunden løbe frit før den kommer HVER gang du kalder. D.v.s. indøv indkald igen og igen og igen. I starten med kort line, derefter gør den længere og efterhånden med en lang f.eks. flagline på 10 m hængende efter. Hunden så ikke kommer, kan du lige træde på snoren og vente indtil hunden kommer: ros ros ros og godbidder HVER gang hunden kommer på din kommando. Først når indkaldet sidder i skabet, bør du slippe hunden fri. Har den først én gang fundet ud af , at den ikke behøver komme, kan du starte forfra.

Straf ALDRIG hunden, selvom den har lavet nok så mange omveje og det har taget en halv krig før den kommer hen til dig. Uanset hvad, skal du give ros ros og godbidder.

Kodeordet er: Vær altid mere interessant end omgivelserne.

Held og lykke ;o)

• #3   25. aug 2011 Mange tak Miemiv smiley
    vi har dog aldrig straffet vores hunde, hvis de ikke kom, men vi har været irriteret og mange har sagt til os, i må ikke være irriteret for det kan de mærke og så vil de ikke komme.
    men vi vil ihvertfald prøve det, du skrev smiley

• #4   25. aug 2011 Lige en tilføjelse:
    Hvis hunden ikke er så glad for godbidder kan dens yndlingslegetøj også være lokkemad.

Og så er det vigtigt at træne indkald rigtig mange gange og kun ca 1 ud af 10 - 20 gange får hunden snor på, ellers skal den bare have *"fri" igen, når den er kommet på indkald.
    Hvis den først forbinder indkald med "ej, nu skal jeg have snor på", så gider den jo ikke komme smiley

• #5   25. aug 2011 de er skam glad for godbidder, men vi har bare desværre lavet den fejl med cæsar da han var mindre at give ham en godbid, og så tage snor på ham, og så har han jo forbundet det med at vi giver en godbid, så skal han have snor på..

• #6   25. aug 2011 Ok, så misforstod jeg det med godbid. Så prøv igen, giv godbid hver gang han kommer (evt. start med at træne hjemme i stuen eller haven. Sig "Fri" eller giv en anden kommando og efter lidt tid, kald igen, godbid, nusse lidt og fri igen. I det hele taget ska hunden jo gerne forbinde godbid med belønning for at have lavet et eller andet, som den forhåbentligt derefter også vil synes er sjovt.

• #8   25. aug 2011 Vi gør det med kiki at hver gang hun er løs, og ikke kommer når vi kalder, får vi fat i hende og tager snor på hende.. så får hun lov at gå lidt i snor, også slipper vi igen.. gentager den selektive hørelse sig, så må hun i snor igen.. også forsætter vi ellers sådan.. smiley

• #9   25. aug 2011 Den sikreste måde og blive upopulær hos både hundeejere og ikke hundeejere er og have løs hund der ikke kan sit indkald.
    Brug en lang tøjsnor på hunden, og træn så ellers indkald.
    Hvordan er der flere der har givet råd om
    Start med og træne hvor der ikke er forstyrelse, og når det er sikkert, så på steder med forstyrelse.

• #10   25. aug 2011 I måhelt sikkert ikke lade dem løbe løs, hvis I ikke kan kalde dem til jer, heller ikke for at øve.
    Det kan godt være jeres hunde ikke er aggressive, men det kan være dem de møder ER, eller at de render over til folk der er bange for hunde osv osv

• #11   25. aug 2011 Først og fremmest :Få et langt reb i jeres hunde når i er ude og øve indkald.
    (havde selv en lille hund som IKKE kunne med fremmede hunde der kom frembrusende, da han havde været overfaldet 2 gange - og det er alt andet end sjovt når der kommer fræsende 2 fremmede hunde hen til en, så står man der og skal holde sin egen væk samtidig med at holde styr på de løse hunde omkring en!)

-og så er det ellers igang med at gøre jer mere spændende end omgivelserne; gidbidder, reb-leg, pivedyr..... jamen alt hvad der nu virker og i skal ikke være bange for at stå og ligne en klovn og tumle/lege med hundene og give masser af ros til dem.

-Jeg har selv en hvalp pt. men hun går nu uden problemer indkald, ligemeget om der er mennesker, hunde eller andre dyr i nærheden - til gengæld overdriver jeg også hver gang hun kommer, for at sikre mig indkald vil blive ved med at være spændende for hende når hun bliver ældre og mere nysgerrig, med "nåååååh hvor er du sååååå dygtig (mens jeg sætter mig på knæ eller røv og leger med hende) skal mors dyyyyygtiiiige pige havde sin sok" osv. osv.

Så det er bare en tur på klovneskole og så optræde for hundene når i øver indkald smiley

• #12   25. aug 2011 Få snor i dem, inden de får en fod i hovedet.

• #13   25. aug 2011 Den eneste løsning der er, er en lang snor på og så øv indkald. Leg eller guf når den kommer ind. Træn alle mulige steder.

Jeg har selv en lille hund, som er blevet overfaldet 3 gange. Og jeg er derfor ikke interesseret i, at andres hunde kommer over og hilser uden min tilladelse, specielt ikke, hvis det er fordi de ikke lystre deres ejere.

Vores dansk svenske havde også meget selektiv hørelse i starten. Vi puttede en lang mure snor på, gik forskellige steder hen især yndlings stederen. Pgså blev han rost til skyerne, når han kom. Både når han kom ved indkald, men også når han kom af sig selv. Så han fandt ud af, at det var rart at komme.
    Selvom han ikke længere har problemer med indkald, så bliver han også belønnet indimellem for at komme af sig selv.

• #14   25. aug 2011 øv hjemkald hjemme i stuen eller i haven, ros den og gi da gerne godbider. Ros ALTID når den kommer..... evt bruge en lang snor når i er ude. Men rigtig god ide at starte til træning,.

• #15   25. aug 2011 Teitur - den kan du altså ikke generalisere med..
    Det virker på min tæve..

• #16   25. aug 2011 Hej Allesammen.
    mange tak for jeres svar, sætter jeg virkelig pris på.

& Teitur cæsar er ca. 8 mdr nu. smiley

Kommentér på:
lad hunden gå løs.

Annonce