{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskel/kamphunde
  • #1   18. aug 2011 En lille formiddags troll ?

• #2   18. aug 2011 Rene A

Elsker dem smiley
    Og ja det er ejernes skyld når det går galt. Tror ikke de vender på en 5 øre, tror måske det er folk der ikke forstår eller ikke ser deres kropssprog.

• #3   18. aug 2011 hvad mener du Jesper ??

• #4   18. aug 2011 Tror de er tildels opdraget/avlet forkert og tildels ejerens skyld. Tror godt at de kan blive rigtig gode familiehunde! Men uanset hvilken hund det er, skal man jo aldrig stole 100 % på dem. Alle hunde kan få et flip, nogle har måske bare større tendens til det end andre..

• #5   18. aug 2011 det har man bare så tit hørt om at de gør anne&tonny H

• #6   18. aug 2011 Har absolut intet imod hundene, men de skal have ejere der ved hvad de har med at gøre...
    Den type hunde bliver ikke til labradorere hvis de får kiks og kærlighed nok.

Til gengæld er de ofte skønne familiehunde og meget tolerante og forsigtige sammen med småbørn

mange af hundene har eget køns aggression, og det skal man være klar over..
    det kan godt være hunden kan med alle indtil den er 2 år, og så pludselig kan den ikke længere.

Hvis man VED det og har respekt for hunden som race og individ, så er det gode hunde..

men sådan er det vel med langt de fleste racer..

• #7   18. aug 2011 Rene A
    Ja det ved jeg godt, men det er for det meste folk der ikke aner hvad de snakker om og ikke kender de advarsels tegn de kommer med smiley

• #8   18. aug 2011 Dejlige hunde, som desværre tiltrækker en del mindre dejlige ejere.

• #9   18. aug 2011 Tæker at det vel er de såkaldte Listehunde han mener..

• #10   18. aug 2011 Tæker = Tænker

• #11   18. aug 2011 Siger jeg ikke. Tror bare det måske kunne være dem han tænkte på. Men ja, er de egentlig ikke det?

• #13   18. aug 2011 K&R

Nej, der er også nogle andre. Er det vogtende hyrdehunde eller sådan noget der også er på listen. Kan ikke helt huske hvad de bliver kaldt.

• #14   18. aug 2011 De store hyrdehunde på listen er vel hverken med større muskler end gennemsnittet eller lavet til "kampsport"
    Ja de skal forsvare flokken af får eller kvæg mod tyve og rovdyr... Men kamphunde ??

Der skal så ikke herske nogen tvivl om at jeg mener at hyrde / vogter hundene på listen er potientielt farlige hunde og jeg ønsker ikke at de bliver populære "brian hunde"

• #15   18. aug 2011 Winnie < Bare helt ok :o) Ja, tænker kamphunde, når jeg tænker listehunde. Nok forkert af mig.. :o)

• #16   18. aug 2011 Jeg synes bestemt racer, der angriber og skambider uden varsel, skal være forbudt, men det er jo ikke kun listehundene, som gør dette. Det kan man næsten dagligt læse i pressen.
    Jeg mener at alle racer, som er farlige for deres omgivelser skal forbydes totalt. Også blandinger, som jeg helst ser forbudt uanset hvilken blanding.

• #17   18. aug 2011 winnie. jeg tænker på amstaff,pittbull og dem man høre om bliver kaldt det

• #18   18. aug 2011 Fru Pomrus : Hvem skal definere hvilke racer der er farlige for deres omgivelser ?
    Har du nogensinde hørt om problemer med racen tornjak ?

• #19   18. aug 2011 Muskehunde/kamphunde er dejlige - når den, der er i den anden ende af snoren ved hvad h*n har mellem hænderne.
    Desværre er det alt for få, der ved det.

Men det er dejlige hunde. Ville elske at have en, men er osse klar over at det slet ikke er en hundetype for mig.

• #20   18. aug 2011 En pittbul bliver jo kaldt en kamp/muskelhund.. Og jeg vil også mene den går ind under kategorien..

Fru Pomrus < Så er der da mange racer der skulle forbydes.. Man har jo også hørt om schæfer der har skambidt, og kender en malinois som har bidt en lille dreng.. Som jeg også skrev tidligere, så kan alle hunde få et flip - uanset race. Det er deres natur, deres måde at vise de er utilfreds på eller at man skal holde sig væk.. 8ved godt der er forskel på at skambide og give et lille nip fra sig)

• #21   18. aug 2011 Rene A : Jeg troede du lavede sjov/trollede - beklager.

• #23   18. aug 2011 Mine hunde har muskler, og de er dejlige :-))

Dog kan Aino vende på en 5 øre, men det er til Agillity (Maj-Britt shhhhh smiley

• #24   18. aug 2011 General tror jeg det er gode hunde. Og har intet imod det.

Problemet er at, de er blevet avlet i tykt og tyndt, uden at selektere. Dvs. Fædre med køns aggressivitet er blevet avlet på. Og alle har været ligeglade med hvad som de avlede på.

Skal man have sådan en hund. (Nu kan man så ikke emre i danmark) Bør man altså få en med tavle, hvor linierne er gode, og man ved hvad man får ud af det. I stedet for at få en fra en stald, hvor man ikke ved hvad der er bag forældrene.

• #25   18. aug 2011 Fuldstændig vanvittige frådene monstre, med et særligt kampgen, låser kæberne, sniger sig ind på ejerne især om natten for at tage en bid, nat for nat.. Uden for pædagoisk rækkevidde(samme som deres ejere) Absolut kun indkøbt med det ene formål = POTENSFORLÆNGER

Har de først haft et kontrervers med en hund, så er det 100% et barn det går ud over næste gang!!

Faktisk er det slet ikke en hund, men som skevet: Et monster...

• #27   18. aug 2011 At de kan vende på en 5 øre som du kalder det, kommer sig nok tildels af de mange meget tvivlsomme avlere der ikke gik op i deres dyrs trivsel overhovedet, og avlede en masse ustabile hunde for at bruge dem til krig og kamp. Ta et par ustabile hunde med kamp og dræber gener og så få så meget ind avl som muligt for pengenes skyld- og du har en tikkende bombe!!
    Det er ikke hundenes skyld når de er psykopater!
    Dog har mange mennesker gået op i at få disse hunde på rette køl, og det er sgu nogle søde flotte hunde, arbejdsvillige og børnevenlige. Men man skal aldrig glemme hvor de kommer fra, de kan være farlige. Jeg har været så heldig at møde mange forskellige kamp og muskelhunde, og jeg har aldrig oplevet noget negativt smiley

• #28   18. aug 2011 For at give mit svar til det oprindelige spørgsmål: Som med al anden adfærd, så er det en kombination af arv og miljø. At nogen mennesker så har et helt forkert billede af hvilken arv/genetik der ligger i de hunde der populært, og meget bredt, betegnes "kamphunde" er en anden ting (desuden er der jo himmelvid forskel mellem mange af de racer og blandinger der sorterer under betegnelsen).

Fru Pomrus; Af rnen nysgerrighed: Hvor mener du grænsen går for hvornår en hund er farlig for sine omgivelser? Er det hunde over en vis skulderhøjde/vægt, er det hunde fra en bestemt gruppe (eksempelvis alle terriere), hvad med små taskehunde (nok kan det næppe lemlæste folk synderligt men dog forvolde mindre skade -hvorfor de vel også er farlige).
    Som du nok kan høre synes jeg ikke det givermening blot at forbyde sig ud af problemmerne. Der bør i stedet slåes meget hårdere ned på de ejere der af den ene aller anden grund ikke magter at holde hund.

En lille oplevelse fra i går for at eksemplificere hvem der magter at være hunde ejer og hvem der ikke gør:
    Min datter cyklede for første gang nogensinde til og fra børnehave i går. Da jeg hentede hende tog jeg Loca med (vi holder os som regel væk fra den del af byen med hundene, da jeg erfaringsmæssigt ved der er en del løse hunde, men for at gøre datteren glad og give loca en ekstra tur kom hun med). På vej hjem møder vi mange hunde, men der var 2 episoder med hunde der gjorde udfald mod Loca (egentlig 3 der der også var en mellemstørrelse blandingshund der knurrede og gøede en enkelt gang af Loca).
    1. En dame med tre greyhounds + en mindre mynde (muligvis en whippet): Vi var på vej ned af en bakke, og da datteren ikke er så sikker på cyklen kørte vi langsomt. Damen står og skal samle op efter en af hundene, og det er meget tydligt at den ene greyhound bestemt ikke kan lide syndet af Loca. Damen holder hunden omkring hovedet, og fortæller hunden ikke kan lide andre hunde, og specielt ikke kamphunde (jeg fortæller selvfølgelig Loca ikke er en kamphund osv.). På trods af damen ikke havde fuld kontrol over hunden, og den var ved at vriste sig fri på et tidspunkt, følte jeg ikke på noget tidspunkt rigtig fare ved situationen. Dels havde den mundkurv på, og var den kommet fri tror jeg på damen havde kunnet "genskabe" nogenlunde kontrol.
    2. situation var ved det lokale indkøbscenter hvor der sad nogle (undskyld udtrykket) "alko-bumser" med hhv en rotweiller og hvad de fleste ville kalde en amstaff. Begge hunde var til alt held bundet, for hold da op de tændte fuldstændig af begge to. Ejerne råbte og skreg af hundene, og var de sluppet fri så var det blevet rigtig grimt, for de havde på ingen som helst måde kontrol over de hunde.

Denne (måske nok lidt lange) historie er blot for at vise forskellen mellem folk med "agressive/farlige" hunde. Nogen tager ansvaret seriøst og nogen burde ALDRIG nogensinde have en hund.

• #29   18. aug 2011 Alle hunde, som skambider med eller uden varsel, skal aflives omgående af hensyn til deres omgivelser, så er det ligemget hvilken race, det drejer sig om.
    Jeg kan ikke godtage den, der med at det er hundens natur at bide -
    NEJ, NEJ, det er det ikke. Hvis det sker, er det fordi hunden har et så dårligt temperament at den bør aflives.
    Vi kan ikke acceptere et samfund, hvor nogle hunde gør det utrygt for andre at færdes på offentlige områder.
    Jeg forstår ikke at ejerne ikke kan indse dette inden det går galt.

• #30   18. aug 2011 Selvfølgelig er det idioten i den anden ende af hunden der skaber den til det den er. Det har ødelagt mit syn på hunden, da jeg ikke personligt har en mødt en eller hørt om en flink "kamphund" som du kalder dem.

• #32   19. aug 2011 Skambidt evt. med døden tilfølge - ja!
    Fordi skambidning er for mig store skader på den/det overfaldne.

• #34   19. aug 2011 I dette tilfælde, er det jo en hund uden snor, som er skyld i det, så nej!

Kommentér på:
Muskel/kamphunde

Annonce