{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
954 visninger | Oprettet:

Ikke egnet til lejlighed {{forumTopicSubject}}

Så flatrunner´s hvalpe i en annonce og måtte da straks læse lidt om flatteren smiley

Googler lidt rundt og i denne her står der , den ikke er egnet til lejlighed, da den kræver plads om motion.
http://www.hundetips.dk/3_3362-Flatcoated_retriever.html

Er det "bare" den gamle "skrøne" , eller er flatteren speciel ?

vil også gerne høre mere om racen, hvis nogen har noget at give med

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ikke egnet til lejlighed
  • #2   17. aug 2011 Gammel skrøne smiley

• #3   17. aug 2011 jo jeg vil mene man godt kan have flatten i lejlighed men der er gang i dem - min flat mindende meget mege om en border/setter ting end fx en lab eller golden. Der var MEGET gang i ham og han var ikke så "tænd-sluk" præget som de labber jeg kender

• #4   17. aug 2011 Lige et sidespørgsmål til linket "(svømmer lidt som en odder)" -.-

kan nogen forklare mig den ?

• #5   17. aug 2011 Hunde i lejlighed er ikke noget jeg synes er særligt gennemtænkt - bla. fordi der ofte er trapper. Og dét er ikke det bedste for en hunds hofter i dén størrelse du taler om hér..

• #6   17. aug 2011 umm ja den med odderen er lidt upræcis synes jeg - jeg tror der menes at den svømmer utrolig godt og hurtigt og ligge meget gode i vandet - det er hvad jeg oplevede - og så har jeg faktisk ikke oplevet en hund som bruger poterne hurtigere end med gamle flat gjorde det...

• #7   17. aug 2011 Jeg vil faktisk næsten argumentere for, at lejlighedshunde ofte har en mere spændende hverdag, end villa/havehunde - netop fordi ejeren er tvunget til, at tage hunden med ud på oplevelser - frem for hunde der bare bliver smidt i haven.

• #8   17. aug 2011 synes der er for og imod - lige nu bor jeg i lejlighed 80 kvm øvers. Dette betyder mine kunde kommer på en tur 5-6 gange om dagen. så ja det betyder de kommer med ud flere gange. Men jeg har nu indtil for 1 år siden boet med have og det foretrækker jeg. Så kommer mine hunde ud at gå mindst 3 gange om dagen og har fri adgang til have - dette synes jeg virker mest optimalt - derfor søger jeg også noget med have nu
    men ja haven må ALDRIG blive den lette løsning fram for at gå en ordenlig tur med hunden

• #9   17. aug 2011 Hellan, man kan da bærer hunden det første års tid, hundene tonser jo ikke op og ned af trapperne i al evighed ?

Trappen er jo kun til når man skal ud, så det burde ikke være et problem, medmindre man bor på 8 sal

• #10   17. aug 2011 Danielle; Ja, sådan skulle man jo mene dét var. Desværre ser jeg bare for mange eksempler på hunde der er understimulerede - fordi ejeren ikk lige synes det er fedt at gå ned fra 4. med sin 35 kg. tunge hund i favnen.. Men i den perfekte verden, jo! (c:

• #11   17. aug 2011 Rene; Det er da ikke lige nødvendigvis det første års tid, hvor hunden får dårlige hofter. Hvad med når den blir' ældre? Og om den tonser eller går alm. er der vel ikke så stor forskel på - det handler mere om led-belastningen ved trapperne, som hunde ikke er bygget fysisk til... Gør det ikke?
    Og hvalpe skal som regelt tisse 8-10 gange i døgnet, og lave stort ca. 3 gange (alt afhængig) - de færreste hundeejere tænker over dette når de får hund i lejlighed. Ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre.. Jeg synes bare ikke om det - igen min personlige holdning. (c:

• #12   17. aug 2011 Jeg kender desværre også rigtig mange i den anden grøft (altså hunde der bare bliver smidt i haven) og det er dælme også et problem smiley Især i det område jeg bor i.

Men overordnet set, så synes jeg ikke man kan sige, at en race ikke er egnet til lejlighed - med mindre vi f.eks. taler nogle af spidshundene, som simpelthen foretrækker at ligge udenfor, på grund af blandt andet temperatur.

• #13   17. aug 2011 Tjah, vi har først fået have sidste år, og før det, var det nu ikke noget problem at gå ud med hunden de 10 gange det krævede mens hun var hvalp smiley
    Men jeg er da ikke i tvivl om, at enkelte mennesker ikke ville kunne håndtere det.

• #14   17. aug 2011 Nu bor jeg på 1 og har ikke set det som et problem, dengang jeg valgte race, der var det også ud fra at jeg skulle kunne bære hunden op og ned i tilfælde af problemer.

Jeg vil mene det betyder en hel del om hunden tonser op og ned af trappen igennem dagen, fremfor at gå roligt ned, når den skal på tur...

Ja hvalpe skal ofte ud, men det kommer vel ikke bag på nogen?

• #15   17. aug 2011 Hellan: Men de hunde der ikke ooooorrker at gå ud og lufte deres hund, skulle slet ikke have hund... For de orker ikke at gå ned af trapper i lejligheden og kommer de i hus så kommer hunden sku nok heller aldrig længere end til havelågen smiley

• #16   17. aug 2011 Hov... der skulle self. stå de MENNESKER smiley - lige en stavetrold herfra..

• #17   17. aug 2011 Danielle; Hmm... Enkelte mennesker i lejlighed - kontra de rigtig mange i hus...? Er ikke helt sikker på dét er sådan tingene forholder sig.. Men pyt.. Min personlige holdning er bare at hunden har brug for et hus - og nu er jeg så tilfældigvis også spidshunde-ejer.. Sjovt nok! (c;

Rene; Det er såmen heller ikke fordi det nødvendigvis behøver at være et problem. Og der findes da også eksempler på at det kan lade sig gøre.. Det ville bare aldrig komme på tale med min hund. (c: Og tro mig, der findes en del som ikke er helt klar over hvor meget de egentlig skal ud - udover de gange med succes oplevelser skal man jo også tælle de gange hvor hvalpen bare "narre" én, ikk?

• #18   17. aug 2011 Sabina; Du har da ret... Men de mennesker har trods alt alligevel hunde. Og hellere at de så bor i et hus med have - end i en lejlighed. Kan du se hvor jeg vil henad? (c; Forstod godt trolden! he he

• #19   17. aug 2011 Hov, havde da ikke lige set den her tråd, så må jeg da lige komme med lidt input

Rene, jeg har endnu ikke selv solgt nogle af mine flattere som lejlighedshund, men som udgangspunkt, ville jeg ikke ha problemer med det, da jeg som Danielle, faktisk er af den mening at mange lejlighedshunde oplever mere en dem der der bor i hus

Og så lige specielt til dig Rene, der ville jeg ikke betænke mig et sekund, jeg tror ikke jeg ville kunne finde en mere dedikeret hundeejer end dig, og jeg ved hvad du går og laver med Fie, så en flat i din lejlighed, ser jeg bestemt ikke som noget problem, overhovedet

Det med odderen, der levner Chloe så meget tilbage at ønske, men tror det må menes at du stor set ikke kan se bevægelse i vandet når de svømmer, da alt aktivitet foregår under vandet og de bare flyder derud af, men Chloe har desværre ikke læst den beskrivelse, men hun eeeeeelsker vand alligevel smiley

• #20   17. aug 2011 Gad vide, hvordan Luna har overlevet at bo i lejlighed i 8 år...

Hun får jo ikke lov til at tonse op og ned af trapperne, vi tager det stille og roligt..

Nå gider jo egenltig ikke tage den diskussion igen igen..

• #21   17. aug 2011 Jeg er af den mening man kan have alle hunde i lejlighed. Jeg har selv boet midt i byen med schæfer, godt nok en stor lejlighed, men stadig på 2 sal og da min hund var hvalp!
    Vi havde et mini frimærke af en have, så der tissede hun kun til nød og om natten i weekenden.
    Nu bor jeg på landet, marker til alle sider og en lækker indhegnet have og jeg går mindre med Zenta nu. Altså nu er det i gennemsnit 1 gang om dagen, hvor det i byen var 3 gange om dagen, mindst. Så har INTET imod lejlighedshunde.
    Zenta kommer så mere med ud og køre nu, da jeg boede i byen gik vi rundt, nu køre jeg.
    Haven er så totalt i Zentas ånd, stor, med græs, jord, huller, badebassin, træer, skygge, pinde, legetøj osv osv osv. En gang i mellem tænker jeg da at boede jeg stadig i byen havde vigået tur 3-4 gange om dagen, men der havde hun så ikke mulighed for at være i haven. Så det er lidt splittet smiley

• #22   17. aug 2011 Tak for svarene.

Blev bare lidt forundret over det var skrevet sådan

• #23   17. aug 2011 Må indrømme at jeg godt kunne tænke mig en kilde for den beskrivelse, syntes ikke den er fyldestgørende og rammende nok, hvis jeg skal være ærlig

• #24   17. aug 2011 Nææ lige der står der ikke kilde, det gør der sjovt nok ved labben....

• #25   17. aug 2011 Altså mine hunde motioneres ikke indenfor, det bliver de udenfor. Jeg bor godt nok i hus, men de kunne bo i en kahyt, de sover bare når vi er inde.

• #26   17. aug 2011 Nej, ikke alle racer kan bo i lejlighed. Vores race skal fx have adgang til have, da de foretrækker at være ude. Jeg er til gengæld ligeglad med husets størrelse, da hunden bare har behov for et spisested og en soveplads.

• #27   17. aug 2011 Ikke alle hunde egner sig til at bo i lejlighed... en tm'er ville mistrives da den har behov for at kunne ligge udenfor - den er IKKE glad ved at være lukket inde - den behøver ikke et kæmpe udendørsareal men den har behov for at ligge under åben himmel.
    Skulle jeg nogen sinde lave hvalpe ville jeg under ingen omstændigheder sælge en hvalp til folk i lejlighed... det ville være synd for køberne og hunden> :o)

• #28   17. aug 2011 Enhver hund kan være lejlighedshund. Med rette aktivering og motion. Jeg bor i lejlighed med en Alaskan Malamute.
    Hun har været passet hos mine forældre på stor gård, med stor have og altid åben dør. Men hun begyndte sgu hurtigt at kede sig der ;o)

Og når vi har har været på weekendbesøg sammen dernede, kan man bare se hvor meget hun nyder at komme hjem i lejligheden smiley Det er HENDES sted :b Men nu er vi så også alligevel mere udenfor end indenfor... Selvom vi bor i storKBH ;o)

• #29   17. aug 2011 Når ja, herhjemme i lejligheden kan hun altid ligge på altanen... Men det gider hun kun, hvis jeg går med ud og ligger ;o)

• #30   17. aug 2011 Jeg har haft en stor korthåret hønsehund i 10 år. Jeg bor i lejlighed på 2. sal. Han vejede 36 kg, så et stort eksemplar af racen. Han gik op og ned af trapperne lige så snart han havde lært det. Han blev HD fotograferet som 3 årig, og havde de fineste hofter. Som ældre hund havde han heller ingen problemer med trapperne, men vi gik da nok lidt langsommere op og ned. Og han var absolut ikke understimuleret, tværtimod

• #31   17. aug 2011 Mine hunde kunne bo i telt og stadig være glade!

Kigger du efter hund?

• #32   17. aug 2011 Det er et fåtal af slædehundene, der foretrækker at være inde. Jeg ville aldrig sælge hund til lejlighed.

• #34   18. aug 2011 S.R

Ja kigger lidt rundt om der skulle være anden race end labben der kune være attraktiv for mig

Kommentér på:
Ikke egnet til lejlighed

Annonce