{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
689 visninger | Oprettet:

Mærket: "Ikke egnet".... {{forumTopicSubject}}

Ja, det label har vi fået sat på os af en vildt fremmed. Vi er hermed blevet dømt som værende "ikke-egnet" til at have en Amerikansk Bulldog, men bør ifølge hende i stedet finde en anden race som er "nemmere".... Dette baserer hun bla. på at vi ikke kunne forudse at Freja umotiveret ville angribe en anden hund...

Men jeg forstår bare ikke, hvorfor vi så er blevet "godkendt" til at købe hvalp fra en af DKs bedste kenneler (efter vores mening) som normalt ikke sælger til Danmark....??? Og jeg forstår ikke hvad der giver én kvinde som kun har læst et par mails/ beskeder evnen til at bedømme om vi er dårlige hundeejere eller om vi var uheldige med Freja... I hvert fald var hendes dom: I egner jer da ikke til at have Amerikansk Bulldog...

SLAM - den svier sgu, selv om man selv synes at hun tager fejl....

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærket: "Ikke egnet"....
  • #1   24. nov 2006 Den er da lækker at få smidt i hovedet... Hvad bilder Kæ... rlingen sig ind ????

• #2   24. nov 2006 Gør dette: Stop en finler i hvert øre og lyng højt "lalalalalalalalalalala"

• #3   24. nov 2006 Ihhh sikke nogle skønne HAére vi har... Tak... Men hvad skal man lige gribe og tage i... Altså... Hun siger at det højst sandsynligt ikke har noget med dårlige opdrættere eller dårlig avl og gøre... Men dårlige ejere...
    Men Freja kom fra indavl - hvor den han der gik igen viste sig og være fuldstændig skør i bolden...!!!!

• #4   24. nov 2006 Redaktøren: Fordi der indenfor Ambull-verdenen er mange brodne kar, og for at undgå at der bliver avlet med alle disse indavlede hunde der er i DK sælger de ikke til Dk... Lidt snøvlet at forklare på skrift, men håber det gav en smule mening...

• #5   24. nov 2006 Du skal ikke tage dig af hvad folk siger (og at jeg ikke kan stave til finger *GG*)

Jeg fik afvide her på aftenturen at en dames hund KUN flippede ud i snoren fordi MIN gik løs på det modsatte fortov.. Svarede "klart da.. Det må du sandelig undskylde" og gik videre =)

• #6   24. nov 2006

Nogle mennesker er desværre meget hurtige til at dømme - og det må man så lære at leve med...

Hvis du ved med dig selv at du gør det godt er det så ikke hovedsagen ????

• #7   24. nov 2006 Søde blub =) Folk dømmer uden at vide en brik om noget som helst.. Jeg fik også på puklen for at aflive en hund på 8 måneder, for den kunne jo havde fået lagt guld ind..

JEG ved bedre og JEG er den bedste til at bedømme hvad der sker / ikke sker med MIN hund - sådan burde du også tænke =)

• #8   24. nov 2006 Nina: Ja, jeg er normalt også kold overfor hvad folk siger og mener... Men den her gjorde sgu ondt... Især fordi jeg ikke føler at hun har nogen ret til det, og fordi jeg ikke havde mulighed for at "forsvare" mig uden at virke som om jeg havde noget og skjule... Og det har vi jo ikke... ØV hvor det kan gøre mig mut... Især fordi det handler om Freja... Det sidder sgu hårdt nok i mig i forvejen...

• #9   24. nov 2006 nu ved jeg ikke om du kender den pågældene kvinde men hvis ikke kan man jo godt have nogle fordomme når man ikke kender til situationen....tror (og håber ) at vi alle herinde brænder for at vovserne skal have det godt og tages ordentligt vare på....

• #10   24. nov 2006 Frøken: Jo selvfølgelig... Men man bliver sgisme alligevel ked...

Redaktøren: Nej, og netop derfor synes jeg det er forkert at udtale sig... Men nu ved jeg hvordan folk indimellem har det herinde, når de bliver overfaldet uden grund...

Nina: Jeg er ikke i tvivl om at vi gjorde det rigtige ved at aflive hende - men har hele tiden følt skyld over ikke at have gjort det ENDNU bedre med hende - og det her gør det sgu ikke nemmere...

• #11   24. nov 2006 Blub altså.. Du gjorde hvad du kunne og fandt rigtigt.. Lad sådanne udtalelser gå ind afdet ene øre.. næææ ikk engang det - gentager mit første råd: Stop en finher i hvert øre og syng højt "lalalalalalalalalalala" ; )

• #12   24. nov 2006 Nina: Jeg stikker mine FINHER i ørerne og synger højt TRALALALALALALALA.... *gg* Du er en sveske... :O)

Kenneth & Jeanett: Ja, jeg brænder for hundenes velfærd - det ved de fleste herinde, derfor kunne jeg heller aldrig gøre noget som jeg ikke mente var det bedste.... Men og få af vide at man ikke er egnet til en race af en vildt fremmed????

• #13   24. nov 2006 IH... F I N G E R

• #14   24. nov 2006 Og vi synger alle højt i kor ...

"TRALALALALALALALA........."

Kan du mærke støtten Blub ????

• #15   24. nov 2006 Ihh ja - og hvor er det skøøøøønt.... :o) Dejligt med lidt opbakning....

Jeg har sådan en lyst til at skrive og spørge hende, med den viden hun åbenbart har om os - hvilken race vi så bør få....

• #16   24. nov 2006 Blub pas på med det

svaret er labrador *GG*

Nina: osse din skyld Tabu er som han er, det er fordi Kaoz går løs!

og så fordi han mangler kalk

• #17   24. nov 2006 Iben: Hun har skrevet i vores gæstebog på vores gamle hjemmeside - samtidig med dem vi købte Freja af, og en som har en kuld-bror... Jeg har så smidt en mail til dem, hver især... I den til hende, har jeg bedt hende om ikke at dømme os når hun ikke kender hele historien - har forklaret hvordan jeg går op i adfærd og motivation hos hunde - og så skriver hun så at på baggrund af min mail, mener hun ikke vi er egnede til at have Amerikansk Bulldogs - men hun skriver også at selv om hun har 9 års erfaring med racen, burde den og alle andre kamphunde-racer forbydes i hele verden...??????

• #18   24. nov 2006 Anne, hop op og fald ned på sådan en omgang vås!!

• #19   24. nov 2006 Janne: NEJ en lab er bare slet ikke os - alt for meget jagtindstinkt og aktivitet på en anden måde end vores ambuller... *gg*

• #20   24. nov 2006 Mie: Tak... *ss*

• #21   24. nov 2006 Undskyld Janne =/ Jeg lover at forbedre mig =)

• #22   24. nov 2006 Tabitha: Jeg ved ikke om hun stadig selv har den - hendes skriftlige sprog er meget forvirrende.... Ved ikke om hun har erfaringen fordi hun stadig selv har den - men hun har i hvert fald haft..

• #23   24. nov 2006 Nogen vingummoer hermann???

• #24   24. nov 2006 *suk* ordbog til Ninask skrives og udgives snarest =/

• #25   24. nov 2006 det kan sgu da være fuldstændig ligemeget med hvad hun mener, hvis du ved at du har gjort hvad du kunne for hunden....vi har jo alle ret til en mening, det er jo et åbent forum....jeg synes tit der er mange herinde som har en heeeelt anden holdning end mig men sådan er det og hvis nogen sku dømme mig ang. mine hunde ville jeg nok bare grine for jeg ved hvordan de skal opdrages og håndteres og det lyder som om du har det på samme måde?

• #26   24. nov 2006 Herman- det er den joint der giver lysten til popcorn????

• #27   24. nov 2006 Iben: Måske har du ret... Men det undre mig bare, at én med så stor erfaring, som hun siger hun har, ikke tværtimod støtter op om racen, men i kyndige hænder - hvilket vi jo åbenbart ikke er herhjemme....

Hermann: Jeg har tak.... :O)

Nina: Ja tak - gerne vingummOer - dem har jeg aldrig smagt... *ss*

• #28   24. nov 2006 Kenneth & Jeanett: Faktisk er det ikke herinde jeg har fået meldingen men på vores private hjemmeside vi havde førhen.... Derfor undre det mig også hvor hun har fundet os - især når det er samtidig med at "opdrætterne" har skrevet... Men pyt... Ja, jeg gør hvad jeg finder bedst for VORES hunde... Andet kan man vel ikke gøre???

• #29   24. nov 2006 bluuuuuuuuuuub - ikke drille =(

• #30   24. nov 2006 Tabitha: Nej - det ved jeg godt... Altså at "skøre" hunde kan lave både gode og dårlige hunde... Men efterfølgende - efter vi fik Freja hørte vi KUN dårlige ting om opdrætter og de hunde der var nærmest på stamtavlen...

Som jeg også skrev og spurgte om: Ja vi skulle have været klogere mht at købe Freja - men hvilken seriøs opdrætter sælger sine hvalpe uden stamtavle når begge forældre har?

• #31   24. nov 2006 nej selvfølgelig ikke...bare man tar sine forholdsregler omkring nogle racer mht træning, sikkerhed osv...men jeg kan da godt forstå at det nok er et ømt punkt når du har oplevet det med din...det er rigtig trist...

• #32   24. nov 2006 Iben: Det kan godt være du har ret... Men det kommer sgu bag på en at få sådan en i fjæset... Især når man kender en kennel som gør så stort arbejde med deres hunde og de godkender én som køber af en hvalp når den rigtige kombination kommer.... Altså...

Nina: Joh lidt må jeg godt.... Please????

• #33   24. nov 2006 Kenneth & Jeanett: Ja og derfor tager jeg det nok også mere nært end jeg ellers ville gøre....

• #34   24. nov 2006 Iben: Ja det siger Peter også... Jeg er bare lidt mere pylret når det kommer dér til... Især med Freja...

• #35   24. nov 2006 nu kender jeg ikke historien men jeg tror til gengæld heller ikke jeg er den eneste der kommer op på mærkerne når man hører om en muskelhund der går amok på andre hunde....det er simpelthen så trist når det sker, som regel fordi ejeren ik har den i snor eller kan holde sin hund pga folk ikke fatter hvad de går ind til....har arbejdet på en hundepension i en periode og der stod mange hunde som ventede på at blive aflivet pga at de havde været agressive overfor andre...Nu skal du ik misforstå hvad jeg siger...prøver bare at argumentere for at nogle måske har fordomme og dømmer uden at vide nok....vend den anden kind til, du ved selv hvad der er bedst for dig og dine hunde...

• #36   24. nov 2006 men ja det lyder da også mærkeligt at hun ligefrem går ind og skriver på jeres hjemmeside....

• #37   24. nov 2006 Kenneth & Jeanett: Det er helt iorden - og jeg misforstår ikke... Jeg erkender blankt at jeg ikke kunne holde Freja - men nok mest fordi det kom bag på mig at hun ville reagerer så umotiveret... Hun er ikke den første at den race vi havde (har jo stadig Baloo), men en SÅ pludselig reaktion kom bag på mig.... Men det er en lang histiorie egentlig...
    Min pointe er, jeg ved det er normalt at folk som ikke kender racerne har fordomme indtil de lærere hundene og kende, og jeg kan NU forstå 110% at folk ikke har noget imod mine hunde så længe de ikke har deres egne med - jeg ved hvad sådan nogle hunde kan gøre... Men jeg vidste også godt hvad jeg gik ind til. Det der kommer bag på mig, er at én som påstår hun har 9 års erfaring med racen kan skrive at de bør forbydes i hele verden... I stedet for at oplyse om hvordan man bør holde dem, og hvad man skal være opmærksom på...

• #38   24. nov 2006 ja det lyder også lidt mærkeligt.....alle hunde kan da trænes medmindre de har en hjerneskade eller en brist og det kan en labrador altså osse få....selvfølgelig er det en stor stærk hund som kræver meget men ja som du selv siger så gør dog en indstas for at formidle og råde i stedet for at forbyde, det jo hul i hovedet....

• #39   24. nov 2006 Kenneth & Jeanett: Lige nøjagtig... Derfor er jeg nok også lidt snotforvirret over hendes mail... ???

• #40   24. nov 2006 og så er vi ude i det som der tit bliver debatteret og det er at folk sku til at ta kørekort til hunde inden de anskaffer sig en....alle hvalpe er nuser når de er små men tror det kommer bag på folk alt det arbejde det indebærer...

• #41   24. nov 2006 og med større racer skulle det simpelthen være obligatorisk at gå til træning med dem som en del at købsaftalen....det synes jeg i hvert fald :o)

• #42   24. nov 2006 Kenneth & Jeanett: Jeg tror også det kommer bag på mange - og nej vi havde ikke rigtig sat os ind i racen da vi fik baloo, men vi har tilgengæld gjort det efterfølgende - også før vi fik Freja...

• #43   24. nov 2006 og med større racer skulle det simpelthen være obligatorisk at gå til træning med dem som en del at købsaftalen....det synes jeg i hvert fald :o)

• #44   24. nov 2006 Vi gik også til træning med Baloo... Indtil vi fik Freja, så blev han lidt mystisk - fordi han åbenbart følte han skulle beskytte hende... Netop fordi hun var så bange for alt og så nervøs... Han blev upålidelig over for andre hanhunde - og er det egentlig stadig... Men han bliver heller ALDRIG luftet uden snor.... Jeg går ikke med ham længere efter det med Freja - det klarer Peter.... Jeg har så heldigvis fået en lille trut-mås jeg kan lufte uden at forbinde det med Freja-episoden og det er bare super skønt... *ss*

• #45   24. nov 2006 ja men man kan sgu heller ikke vide alt inden man køber hund, men der er det så at der burde være noget mere formidling til alle dem som går ud og køber en muskelhund og som kan få et chok over hvad det indebærer og hvor stærke fysisk og psykisk mange af dem er....det er jo os det der er så skræmmende når man jo ser små unger rende rundt og spille smart med dem overalt, DER kan min grimme side med fordomme komme frem, men tror desværre ikke det er ubegrundet...

• #46   24. nov 2006 :o) det er os en rigtig dejlig lille bullertøs du har...

• #47   24. nov 2006 Jeg tror heller ikke din fordom er ubegrundet... Vi burde nok heller ikke have fået Baloo - men det gjorde vi, og nu tager vi ansvar for ham og har fundet ud af hvad han er for en fisk- og dét arbejder vi ud fra...

• #48   24. nov 2006 Taaak... :o)

• #49   24. nov 2006 Jamen så vil jeg smutte i seng, var oppe kl fem i morges så sidder sgu snart og ser dobbelt he he.....men lille blub, held og lykke med de to, jeg er sikker på i nok ska være en lykkelig familie de næste mange mange år...:o)

• #50   24. nov 2006 Bully: Freja kom ikke fra en decideret kennel - men en "privat" opdrætter som rent faktisk var blevet uvenner med alle inden for Bull-verdenen... Vil helst ikke nævne navne her...

Kenneth & Jeanett: Jamen nat nat og tak for snakken... :O)

• #51   24. nov 2006 Hun var fra starten meget nervøs, og var lidt utryg ved andre hunde. En dag jeg luftede hende så hun på 200-300 meters afstand en lille hund komme forbi - som hun så fuldstændig umotiveret sprang på, med mig hængende i snoren efter sig.... Hun nægtede og give slip - og da hun endelig slap var hun klar til at springe på igen... Selv om hunden overgav sig og skreg blev hun ved og ved og ved....
    Hvis det vel og mærke var Freja du mente...
    PS. hun havde inden da hapset ud efter min nevø - men vi troede ikke det var "med vilje" - misforstå mig ret...

• #52   24. nov 2006 PS. Var det dig der var lidt vild med vores Baloo til WP stævnet?

• #53   24. nov 2006 Nåh på den måde... Nej jeg tror du misforstår... Der hvor vi købte Freja var stueopdræt... Men vi er siden blevet godkendt hos én af de bedste kenneler efter VORES mening i DK... *ss*

• #54   24. nov 2006 Ja hvis vi vil - og når den rette parring/ kombination kommer... Vi har forelsket os i én af deres hanner, og venter på at de finder den helt rigtige tæve til ham - og det ved de godt... *ss*

• #55   24. nov 2006 Så tror jeg også du måske ved hvilken kennel vi hentyder til som værende super god... *gg*

Kommentér på:
Mærket: "Ikke egnet"....

Annonce