1.239 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Folk driller min hund!! Folk driller min hund!!

Ja, gud hvor er det dog irriterende, at folk ikke kan holde deres mund, når min hund gør. Eller i det hele taget bare lade være med at få ham til at gø.
De unge herude har fået sig en uvane med at stå og gø mod Vaks, så han gør tilbage. Det er bare virkelig træls, fordi en sur gammel dame overfor vores have har meldt ham 2 gange, begge gange på falske oplysninger.

Er det noget man kan gøre ved det?
Har allerede været ude i haven en gang, og bedt ham om at tie stille, hvor jeg hørte nogen unge ''gø'' af ham. Jeg råbte bare ''Ja, og det ville sikkert hjælpe, hvis i holdt jeres kæft!''.
Jeg ved bare ikke, hvad jeg skal gøre ved det >_<

- Sker det også for jer, at folk ikke viser hensyn til det? At de ligefrem driller jeres hunde?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Folk driller min hund!!
  • #1   11. aug 2011 Om der er noget du kan gøre ved det....?

Måske kun lade ham være i haven under opsyn så du/i kan stoppe ungerne i at provokere og ham i at gø inden det når at starte ;o))

• #2   11. aug 2011 Altså, normalt opdager vi det, men de bliver jo bare ved!
    Vaks gør en smule i forvejen, når han er ude i haven, og synes virkelig ikke, at sådan nogen folk hjælper på vores træning med, at han skal tie stille.

• #3   11. aug 2011 jaah oplever det nogen gange når jeg går tur.. Det som om det sjovt at skræmmes må hunde og få dem til at gø, for så at grine og gå væk.. Fatter det ikk!!

• #4   11. aug 2011 His i er c´ved at træne at han ikke gøer skal han jo ikke sættes i en situation som i ikke kan styre,,,,
    Så hunden skal ikke være i haven uden jer - det ødelægger træningen *S*
    Når hunden ikke er ude til at gø mister ungerne interessen ret hurtigt...

• #5   11. aug 2011 Hvis du ved hvem forældrene er til børnene, så går over og snak med dem. Fortæl dem klart og tydeligt, at du ikke gider at have ballade med genboen, nabokonen eller andre, fordi at deres unger står og provokere din hund til at gø. Og at forældrene bedes få gjort deres børn helt klart, at det er SLUT NU !

• #6   11. aug 2011 Det kan ikke være rigtigt at man ikke kan lade sin hund tusse ud og ind af havendøren som den lyster pga. nogle møj-irriterende unger som ikke kender til god skik og pli !

• #7   11. aug 2011 Præcis Anne R. Jeg kan jo heller ikke stå ude i haven hele tiden, bare fordi han skal være derude. Det er VORES ejendom, så han må da også kunne være derude i fred?

• #8   11. aug 2011 Well, det her er unge børn på like.. 13, måske endda op til 17-18, altså også på min alder. Fatter bare ikke, at de har så lidt respekt for hundeejere?

• #9   11. aug 2011 Jeg havde givet de unger en spand vand...

• #10   11. aug 2011 Det er sjældent, jeg når at fange dem på fersk gerning.. Men plejer at råbe til dem, at de nok skulle lade være, ligesom eksemplet jeg skrev >_<

• #11   11. aug 2011 Well, så vidt jeg ved, er det ikke kun min hund.
    - Det er manges hunde, og det er ikke de samme børn, det er bare ''normalt'' herude åbenbart.

• #12   11. aug 2011 Hanne; Nej, der er solidt plankeværk plus en række busk.
    Så han kan ikke se dem, men han kan jo høre dem, så tror faktisk, det er derfor, han gør så meget.
    - Han ved jo ikke, hvad det er for nogen mennesker, han kan kun høre dem.

Maja; kender ikke deres forældre, ved ikke, hvor de bor. Og der er mange, der gør det, hvilket ikke gør det bedre.
    - Bor i et rimelig stort samlet område.

• #14   11. aug 2011 Præcis, og det forstår folk bare ikke.
    Vil også gerne miljøtræne Vaks på et tidspunkt, når jeg har fået almindelig træning som indkald etc til at fungere helt o.o

• #15   11. aug 2011 Hahahaha, det ville nu nok stoppe dem xD

• #16   11. aug 2011 Maja:
    Dit forslag kan medføre at man får en dom for vold.... så det ville være rigtigt dumt!

• #18   12. aug 2011 step 1 - find en vandslange frem
    step 2 - sæt vandslange til vand
    step 3 - vent på møgunger
    step 4 - tænd for vand
    step 5 - sigt mod møgunger
    step 6 - ram møgunger
    step 7 - bliv ved til de skrider

- gentag efter behov
    - sæt eventuelt skildt op om konsekvensen

Før der begyndes
    Advar eventuelle forældre først

• #19   12. aug 2011 Hjemme hos os har vi et problem med folk der står og kalder på vores hunde.. og det er rigtig meget noget lort fordi de så tror det er okay at hoppe ud af haven og rende ud på vejen..

Så jeg er partout begyndt at gå ud til folk og give dem en ordenlig skideballe..
    hvor jeg bla. siger til dem hvad helvede de vil gøre hvis hunden render ud på vejen og bliver kørt ned? så er det deres skyld at vores hunde bliver dræbt.. og om de ville gøre det samme hvis det var børn?
    Så plejer folk somregel at fise af.. og hvis det er unge mennesker eller hvad man kalder dem, så bliver de taget fat i hvis de bliver ved.. de skal simpelthen lade mine dyr være

• #20   12. aug 2011 Noget helt andet, lær ham i det hele taget at lade være med at gø i haven. Hver gang han gøer, så tag ham ind - når du har gjort det tilstrækkelig mange gange, så fatter han, at gøen = må ikke være i haven.
    Når du så er i haven og han opfører sig pænt, f.eks. også når folk går forbi, jamen så skal han roses og have godbidder.
    Vi har desværre lige haft en nabo med 4 vilde unger, de har gjort alt fra at banke med stokke på hegnet, råbe/gø af hundene, smide småsten ind til/efter hundene, hoppe og springe omkring lige uden for hegnet med masker på etc. Forældrene var ligeglade, og ungerne totalt kolde overfor vores henvendelser til dem.
    Men efterhånden som hundene blev mere ligeglade med dem, så blev det mindre og mindre sjovt at drille dem, heldigvis.

• #21   13. aug 2011 Kirsten; problemet er bare, at jeg kan ikke se, når folk går derude. Vores træ-stakit er super højt, og man kan intet se. De små revner der er i det er blokeret af hæk, så Vaks kan heller ikke se dem. Han kan bare høre dem.
    Vi tager ham også ind, hver gang. Men desværre har mine forældre ikke samme syn på hundeopdragelse, som jeg har.
    Jeg beder ham komme ind, de råber af ham, og tager fat i hans halsbånd og ''smider'' ham ind i kurven.

Kommentér på:
Folk driller min hund!!

Annonce