Lad være at købe MOPS uden stamtavle...gode råd.. {{forumTopicSubject}}
Jeg ser gang på gang annoncer ikke kun herinde men mange steder hvor der sælges mopsehvalpe, flere af dem ved ikke engang hvad der menes med om man har testet forældre dyrene.. og nogle aner ikke engang at hvalpen SKAL være chippet når den bliver solgt...
Jeg har selv købt en mops uden tavle- for jeg troede selv for 3 år siden at en stamtavler bare var til hvis man skulle udstille.. Men det er LANGT fra sådan...
Med en stamtavle er der mere styr på opdrættet-- IKKE alle steder men de gode steder- man skal stadig se sig for og undersøge tingene- men der er mere hjælp at hente med en DKK stamtavle ihvertfald...
Jeg købte jo selv min uden og ja jeg gav godt nok kun 7.500 istedet for 12-13.000 MEN jeg har lagt lige så meget ved dyrlægen som hvis jeg bare havde købt med tavle.. har kæmpet med hårsækmider, har ingen god opdrætter jeg altid bare kunne vejlede mig hos osv..
Jeg synes det guld værd at købe hos en opdrætter hvor man følger hvalpen, kan spørge om alt og blive vejledt godt.. Få hjælp hvis den bliver syg eller man må skaffe den nyt hjem osv...
Jeg ville ønske flere ville undersøge alle de racerealateret sygdomme der desværre er ved mopsen og kræve forældrenen testet og ikke blot købe hvor som helst fordi de er så nuttet
Google ALTID det sted du vil købe din hvalp- både på adresse, telefon nummer og opdræts navn.. så undgår du nogle gange at ende med en mops fra en hundefabrik/hundehandler som du vil fortryde senere...
Man må ikke kommentere i annoncer derfor skriver jeg her....
Det er IKKE for at diskutere.. men bare for at fortælle nye mopsejere at de skal se sig for...
Rigtig god fornøjelse med valget af din bedste ven som vil hænge på dig længe Tihihih...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.617
sep 2008
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 7 Svar: 1.866
Men det gælder desværre for alle racer.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Jeg håber at nye købere vil læse dette indlæg og tage dine erfaringer til sig, så de ikke har nøde at gøre deres egne..
aug 2008
Følger: 24 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 329 Svar: 3.977
gøre sig de kedelige erfaringer hvis de kan undgå det...
Jeg ved godt jeg har en fantastisk dejlig mops- der har ikke været andet end de dumme hårsækmider- men man støtter også de dårlige steder var at handle der....
Håber også indlægget tages positivt for det bestemt ikke fordi jeg er stamtavle snob har jo heller ingen tihihi...
Ja der er da altid lykkelige historier med hunde uden tavle men risikoen for dårligt avlede mopse- og flere modehunde er bare virkelig stor.. Specielt med de sygdomme mopsen har i "generne" ....
Hvorfor tage chancen....
jun 2007
Og som nævnt så mange gange før, koster en stamtavle ikke engang 300 kr. Så når man køber hunde til flere 1000 kr under, så er det jo ikke kun papiret der er sparet væk, men også kvaliteten bag arbejdet
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.992
Jeg har haft en MOPS...uden stamtavle..... Den blev 13½ År .... og har ALDRIG fejlet noget.
Den har ALDRIG været til dyrlægen.. ( kun og blive vaccineret hvert 4. år. )
Så det er ikke ALLE Mopser uden stamtavle der fejler noget.... og jeg kender 2 Mopser , her hvor jeg bor MED stamtavle..... hvor den ene lider af hårsækmider , og bliver behandlet konstant.
Så det er ikke enten sort eller hvidt...... .... og bare mine egne oplevelser.
jun 2007
For man kan bestemt både være heldig og uheldig... Men det jeg tror mopsejer gerne vil med sit indlæg er at sige, hvorfor tage chancen??
Og når man køber hvalp, kan man da lige så godt prøve at sikre sig selv og hvalpen bedst muligt...
aug 2008
jeg skriver jo netop at der også er gode oplevelser med dem uden tavle- men hvorfor tage chancen....
jul 2007
okt 2008
Følger: 33 Følgere: 34 Emner: 122 Svar: 4.460
Så tavler er ikke et direkte link til alt er godt ,,men efterse de steder der har hvalpene det er et super råd
okt 2008
Ikk fordi jeg siger det ikk er korrekt,,for det er dit indlæg,,bare ikk at tavlen giver den garenti..desværre
jul 2007
Og selvfølgelig skal man kikke sig godt for ... hvad enten man vælger det ene eller det andet ... :o)
jun 2007
Siden har vi kun haft tavle hunde, og de har aldrig fejlet noget.
Sådan er der så mange historier.
Men med tavlen der kan man tjekke anerne langt bagud. Med tavler er der langt større chance for at opdrætter har udstillet hundene, at de derved er racetypiske, at hundene er testet inden avl..
Derudover har man så en god klub (hvis man vælger rigtigt) i ryggen, Hvis nu hvalpen alligevel skulle fejle noget....
Det er da alligevel bedre odds at have....
okt 2008
Man skal se stedet,,forældre,,papir på check osv,,og vælge fetre det
Problemet med mopser er vel også at der ikke ,,indtil nu,,har krævet nogen form for check af noget som helst overhovedet så havd hjælpen tavlen så??
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
jun 2007
Stamtavlen er jo stadig brugbar, fordi man kan kigge bagud.
Og der har været mopsopdrættere der længe har testet...
Men self, jo flere ting der er påkrævet jo mere kan man bruge det til.
Og igen så er tavlen jo mere end det, det er også en garanti..
aug 2008
Men mit indlæg er KUN skrevet for at nå ind til dem der ikke ved noget om det som jeg ikke gjorde..
Ikke for at man skal sige om man er enig eller ej..
Det skrevet fordi jeg ikke må kommentere på annoncer..
okt 2008
Der har været flere eksempler på i tråde herinde at DKK avlere har avlet på allergi mopper!!
okt 2008
Det der med at teste alligevel ,,jeg har spurgt på rigtig mange franske hvalpe hos fks DKK,,og INGEN har endnu været testet for noget som helst for som sælgere har sagt det kræves der ikke hos DKK!!
okt 2008
okt 2008
For ingen tavler er man sikre med,,,,man bliver nødt at lave sit forarbejde godt nok
okt 2008
Lad være at købe MOPS uden stamtavle...gode råd..