{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.744 visninger | Oprettet:

Lad være at købe MOPS uden stamtavle...gode råd.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ser gang på gang annoncer ikke kun herinde men mange steder hvor der sælges mopsehvalpe, flere af dem ved ikke engang hvad der menes med om man har testet forældre dyrene.. og nogle aner ikke engang at hvalpen SKAL være chippet når den bliver solgt...
Jeg har selv købt en mops uden tavle- for jeg troede selv for 3 år siden at en stamtavler bare var til hvis man skulle udstille.. Men det er LANGT fra sådan...

Med en stamtavle er der mere styr på opdrættet-- IKKE alle steder men de gode steder- man skal stadig se sig for og undersøge tingene- men der er mere hjælp at hente med en DKK stamtavle ihvertfald...

Jeg købte jo selv min uden og ja jeg gav godt nok kun 7.500 istedet for 12-13.000 MEN jeg har lagt lige så meget ved dyrlægen som hvis jeg bare havde købt med tavle.. har kæmpet med hårsækmider, har ingen god opdrætter jeg altid bare kunne vejlede mig hos osv..
Jeg synes det guld værd at købe hos en opdrætter hvor man følger hvalpen, kan spørge om alt og blive vejledt godt.. Få hjælp hvis den bliver syg eller man må skaffe den nyt hjem osv...

Jeg ville ønske flere ville undersøge alle de racerealateret sygdomme der desværre er ved mopsen og kræve forældrenen testet og ikke blot købe hvor som helst fordi de er så nuttet smiley

Google ALTID det sted du vil købe din hvalp- både på adresse, telefon nummer og opdræts navn.. så undgår du nogle gange at ende med en mops fra en hundefabrik/hundehandler som du vil fortryde senere...

Man må ikke kommentere i annoncer derfor skriver jeg her.... smiley

Det er IKKE for at diskutere.. men bare for at fortælle nye mopsejere at de skal se sig for...

Rigtig god fornøjelse med valget af din bedste ven som vil hænge på dig længe smiley Tihihih...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lad være at købe MOPS uden stamtavle...gode råd..
  • #1   5. aug 2011 *Synes godt om*

• #2   5. aug 2011 Synes godt om smiley
    Men det gælder desværre for alle racer.

• #3   5. aug 2011 Jeg synes det er et rigtig godt indlæg. Fordi du selv fortæller at du har lært en kedelig lektie. I mange tråde herinde, når man råder folk til at købe med tavle, så kommer der en masse der bare siger det er fordi man er snob og at man er imod tavleløse hunde.. Men det handler bare om så meget mere.
    Jeg håber at nye købere vil læse dette indlæg og tage dine erfaringer til sig, så de ikke har nøde at gøre deres egne..

• #4   5. aug 2011 ¨Tak camilla- det er netop fordi jeg synes det er så synd at andre skal
    gøre sig de kedelige erfaringer hvis de kan undgå det...
    Jeg ved godt jeg har en fantastisk dejlig mops- der har ikke været andet end de dumme hårsækmider- men man støtter også de dårlige steder var at handle der....
    Håber også indlægget tages positivt for det bestemt ikke fordi jeg er stamtavle snob har jo heller ingen tihihi...

Ja der er da altid lykkelige historier med hunde uden tavle men risikoen for dårligt avlede mopse- og flere modehunde er bare virkelig stor.. Specielt med de sygdomme mopsen har i "generne" ....

Hvorfor tage chancen....

• #5   5. aug 2011 Jamen jeg er meget meget enig. Og synes det er fine ting du skriver. Også netop at du nogle gange mangler en god opdrætter at kunne tage fat i og få hjælp af.... Det betyder jo også utrolig meget hvis hunden bliver syg... Der er bare så mange flere ting i det en blot et stykke papir...

Og som nævnt så mange gange før, koster en stamtavle ikke engang 300 kr. Så når man køber hunde til flere 1000 kr under, så er det jo ikke kun papiret der er sparet væk, men også kvaliteten bag arbejdet

• #6   5. aug 2011 Hvis jeg må sige noget.... ... og hvis det er en åben debat ?

Jeg har haft en MOPS...uden stamtavle..... Den blev 13½ År .... og har ALDRIG fejlet noget.
    Den har ALDRIG været til dyrlægen.. ( kun og blive vaccineret hvert 4. år. )

Så det er ikke ALLE Mopser uden stamtavle der fejler noget.... og jeg kender 2 Mopser , her hvor jeg bor MED stamtavle..... hvor den ene lider af hårsækmider , og bliver behandlet konstant.

Så det er ikke enten sort eller hvidt...... .... og bare mine egne oplevelser.

• #7   5. aug 2011 NITTIB - Jamen det synes jeg heller ikke der er nogen der siger ?

For man kan bestemt både være heldig og uheldig... Men det jeg tror mopsejer gerne vil med sit indlæg er at sige, hvorfor tage chancen??
    Og når man køber hvalp, kan man da lige så godt prøve at sikre sig selv og hvalpen bedst muligt...

• #8   5. aug 2011 Præsis Camilla-
    jeg skriver jo netop at der også er gode oplevelser med dem uden tavle- men hvorfor tage chancen....

• #9   5. aug 2011 Øhhh.... hvilken chance ?....... Hende der har den Mops her ... med Hårsækmiderne ( som foreløbig har kostet en formue i dyrlægeregninger )..... hun købte en MED Stamtavle i DKK.... Hun tog dælme også en chance så.... :o)....

• #10   5. aug 2011 Enig,,dog har vi momse far samme sted som du købte din udover hun går lidt sjovt på bagbenen(uden gener) så har vi ikke ofret 1krone på dyrlæge regninger på hende udover vaccine....Hvor min DKK mops har vi ofret rigtig mange kroner hos dyrlægen
    Så tavler er ikke et direkte link til alt er godt ,,men efterse de steder der har hvalpene det er et super råd

• #11   5. aug 2011 Jeg vil så også sige jeg har lavet mopse hvalpe uden tavle hvor køberne fulgte dem fra de var 3 uer og besøgte og jeg vil til hver en tid være til den rådighed jeg kan,,,,så det kan man også uden tavle

Ikk fordi jeg siger det ikk er korrekt,,for det er dit indlæg,,bare ikk at tavlen giver den garenti..desværre

• #12   5. aug 2011 en OK... nu skal tråden jo ikke handle om , hvad JEG mener... jeg kommer bare med et eks. på , at hunde uden tavle , kan være lige så sunde og raske ,,,, som dem uden tavle... :o)......
    Og selvfølgelig skal man kikke sig godt for ... hvad enten man vælger det ene eller det andet ... :o)

• #13   5. aug 2011 Jamen man kan da altid nævne nogle der kender nogen der lige var modsat..... Som barn havde vi en dejlig blandings hund - noget lab værk. Han var skøn, men noget så syg.. Måtte aflives inden han blev 4....
    Siden har vi kun haft tavle hunde, og de har aldrig fejlet noget.

Sådan er der så mange historier.

Men med tavlen der kan man tjekke anerne langt bagud. Med tavler er der langt større chance for at opdrætter har udstillet hundene, at de derved er racetypiske, at hundene er testet inden avl..
    Derudover har man så en god klub (hvis man vælger rigtigt) i ryggen, Hvis nu hvalpen alligevel skulle fejle noget....
    Det er da alligevel bedre odds at have....

• #15   5. aug 2011 ja klart man altid kan finde minusser og plusser ved begge dele..men det der bekymre mig er at nye folk sidder og læser,,gang på gang herinde,,køb med tavle så er den heldig grav forvaret og det er bare ikke korrekt

Man skal se stedet,,forældre,,papir på check osv,,og vælge fetre det
    Problemet med mopser er vel også at der ikke ,,indtil nu,,har krævet nogen form for check af noget som helst overhovedet så havd hjælpen tavlen så??

• #17   5. aug 2011 Ja jeg kan også kun advare imod at købe uden tavle kender en som har avlet 2 kuld på sin moppetæve som har så mange sygdomme at de render til dyrlægen hele tiden.

• #19   5. aug 2011 Ulla ja det er der kommet... hos DKK. De skal både udstilles og testes...

Stamtavlen er jo stadig brugbar, fordi man kan kigge bagud.
    Og der har været mopsopdrættere der længe har testet...
    Men self, jo flere ting der er påkrævet jo mere kan man bruge det til.

Og igen så er tavlen jo mere end det, det er også en garanti..

• #20   5. aug 2011 Hvis i gider læse mit indlæg skriver jeg jo tydeligt at man skal tjekke opdrætter selvom det med tavle....

Men mit indlæg er KUN skrevet for at nå ind til dem der ikke ved noget om det som jeg ikke gjorde..
    Ikke for at man skal sige om man er enig eller ej..

Det skrevet fordi jeg ikke må kommentere på annoncer..

• #22   5. aug 2011 Pølse Lone og hvor er ens garenti for at tavle hunden ikke også er syg når den avles på?
    Der har været flere eksempler på i tråde herinde at DKK avlere har avlet på allergi mopper!!

• #23   5. aug 2011 Camilla,,hd chek har længe været et krav hos DRU....hvad testet de får nu hos DKK? vil det sige at de tæver der er avls godkendte nu skal testes for at opnå fornyet avlsgodkendelse? eller er det kun for #nye# hunde??

Det der med at teste alligevel ,,jeg har spurgt på rigtig mange franske hvalpe hos fks DKK,,og INGEN har endnu været testet for noget som helst for som sælgere har sagt det kræves der ikke hos DKK!!

• #24   5. aug 2011 Mopsejer,,jeg skriver netop til dig at det er ok det du skriver med at efetrse opdrætter kun at tavlen ikke giver den garenti

• #26   5. aug 2011 og folk der er nye og læser herinde tror at at er forvaret fordi så mange siger DKK er man sikret og det sgu ikke fair at bilde folk det ind
    For ingen tavler er man sikre med,,,,man bliver nødt at lave sit forarbejde godt nok

• #28   6. aug 2011 anette godt skrevet

Kommentér på:
Lad være at købe MOPS uden stamtavle...gode råd..

Annonce