{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.966 visninger | Oprettet:

Snyd med stamtavle {{forumTopicSubject}}

Kunne man på nogen måde forestille sig, at en opdrætter kunne finde på at snyde med en stamtavle - forstået på den måde, at tæven er blevet parret med en anden race, selv om hun har en han af samme race (som tæven) hjemme, men at hvalpen umiddelbart ligner tæven, og man derfor først når den er udvokset begynder at undre sig over, at den måske ikke helt ligner den race man troede man havde købt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Snyd med stamtavle
  • #1   3. aug 2011 Det kan man desværre godt forestille sig. Det er hørt om før. Man kan teste det ved DNA prøve fra de angivede forældre dyr.

  • #2   3. aug 2011 Det kan jo ihvertfald godt lade sig gøre, men det er en risikabel adfære hvis det bliver opdaget.
    Du kan tage problemet op med DKK hvis det er der den har stamtavle og de kan forlange en DNA-test på kuldet


  • #3   3. aug 2011 Jeg har meldt mig ind i DKK for nylig, men hun har stamtavle fra DRU. Jeg kan bare ikke lade være med at undre mig over, at hun ikke har mere/længere pels end hun har, og at halen også kun har begrænset omfang af faner. Hun er jo super dejlig, så i bund og grund betyder det ikke noget, men fik bare en grim mistanke om, at der måske har været en anden hanhund indover i tidernes morgen

  • #4   3. aug 2011 Kender desværre ikke noget til DRUs politik på området. Men kan det ikke tænkes at hun ikke har så meget pels. Hvis hun ellers ser racetypisk ud

  • #5   3. aug 2011 Hvornår er hun fra, Cavalieren sætter jo sin pels forholdsvis sent... Chucky var omkring 2 år før han var færdig i pelsen...

  • #6   3. aug 2011 Nu findes der jo også bare hunde, som ikke er racetypiske?

  • #7   3. aug 2011 *Ej en medløber*

    Lige den har jeg en kommentar til, man kan altså godt bruge yderst racetypiske endivider, og komme ud med noget andet, En champ er jo ikke automatisk = med god producer....

    Og andre gange falder der bare en ælling ud frem for en svane :o)
    Min veninde har en han efter vores Mario, Mario er tip top og far til vores Shiner som ligeledes er tiptop, men min venindes han er faldet helt uden for, og hun er faktisk aldrig blevet spurgt om han er en AST, men hvilken blanding han er, han er´ den eneste der er faldet uden for, af de kuld Mario har lavet, så hvorfor, må guderne vide:o))


  • #8   3. aug 2011 jeg har druhund og ser mange race utypiske små hunde til udstilling.

    Kender en med en lille hund den er skam ægte nok men ligner mest en chi end en papllion som den nu er. men dette ses også på dens resultater at den ikke lever op til de krav der er.


    men ja ville da helt sikkert kræve DNA af forældre og hvalp hvis man er usikker.


  • #9   3. aug 2011 jep det findes har selv prøvet det....altså at købe en hund som ikke lge var helt det der stod på dens papir

  • #10   3. aug 2011 DNA test hvis du er tivel... bedste vej frem.

  • #11   3. aug 2011 med hensyn til pelsen, så kan den komme sent for nogle cavalier. min milo er knap 3 år, og han pels er først lige stoppede med at vokse for et halvt år siden. og nala på 2, mangler stadig en del, men er ved at komme.


  • #12   3. aug 2011
    *Ej en medløber*

    Jamen jeg er ikke enig :o) Og da slet ikke lige i det tilfælde jeg beskriver, der ligger meget arbejde og seriøst arbejde og igennem mange mange år, bag de linjer, og aldrig har andre hunde i tavlen set sådan ud og været så store, så jow, seriøs eller ej, så kan det altså forkomme at der kommer en der falder uden for...

    Jeg har også set super super hunde ud af endnu mere super super hunde, men når de selv skal producere har det bestemt ikke været super super hunde der er produceret... Dette kan jo meget vel havde noget med kombination at gøre...

    Men i vores tilfælde kan jeg ikke forklare hvorfor det blev sådan, vores tæve og min venindes hund er ikke fra samme kuld, men samme kombination, og de er altså nat og dag..


  • #13   3. aug 2011 Desværre findes der ikke ret mange racetypiske Cavaliere i DRU - og når 2 ikke typiske parre vil deres hvalpe sjældent følge standarden og bliver man ved får man en helt masse forskelligt ud af det.

  • #14   3. aug 2011 Jannie H
    Godt nok er Silje en hvalp, men hun er præcis som din hund angåeende pels. smiley Synes ikke man skal skyde skylden på selve DRU, pelsen gror jo ud efter nogle år, og hvis det alligevel ikke skulle ske, ja, så har man en unik hund. :-))


  • #15   4. aug 2011 Tusind tak for jeres svar! Er virkelig glad for, at I har taget jer tid til at svare.

    Grunden til at jeg er blevet mistroisk skyldes måske også, at jeg var forholdsvis naiv, da jeg købte Mille (hun var jo vores første hund), så da opdrætter sagde, at Milles forholdsvis store navlebrok ville forsvinde af sig selv, troede vi desværre på det. Dyrlægen kunne så fortælle os noget helt andet. Og når man så synes, at hundens pels overhovedet ikke svare til standarden, ja, så bliver man altså lidt skeptisk. Mille er snart 1 ½ år, men måske får hun pelsen sent - minder dog mest om en dsg i struktur.

    I forhold til DNA test tror jeg vi ser tiden an. Vi elsker Mille overalt på Jorden uanset hvad - havde bare lige brug for at få det vendt.

    Er bestemt blevet en erfaring eller ti rigere, hvilket også har medført, at vi næste gang køber med en DKK tavle - så kan man da i det mindste tjekke sundhed etc. på hundeweb, og jeg fornemmer også at man juridisk er bedre stillet smiley



  • #16   4. aug 2011 .........Er bestemt blevet en erfaring eller ti rigere, hvilket også har medført, at vi næste gang køber med en DKK tavle - så kan man da i det mindste tjekke sundhed etc. på hundeweb, og jeg fornemmer også at man juridisk er bedre stillet ;-).............. : Synes godt om !

Kommentér på:
Snyd med stamtavle

Annonce