{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.310 visninger | Oprettet:

stamtavle snyd {{forumTopicSubject}}

er lige ved at hidse mig op...JA =0)

hvorfor er der folk der bilder stakkels købere ind at der kan fåes tavle på deres efter de er blevet købt...

min veninde har købt en jrt uden tavle...moderen er ogå uden tavle (karina ret mig hvis det er forkert)... OG ALLIGEVEL skulle det kunne lade sig gøre at få tavle på deres hund...

LAD OG LIGE SLÅ DET FAST ENGANG FOR ALLE!!!

NEJ!

Lidt læsning:


DKK skriver:

Nej, som udgangspunkt kan det ikke lade sig gøre at lave en stamtavle på en "ikke stambogsført hund".

En stamtavle er et dokument som bevidner stamoplysninger på en hund og den udfærdiges ud fra en registreringsanmeldelse på en tro- og love erklæring fra opdrætteren (hunhundens ejer) sammen med en personlig underskrift fra hanhundens ejer om, at parringen af de to angivne stambogsførte hunde har fundet sted. Alle levende hvalpe i et kuld skal stambogsføres samtidig inden de er 8 uger gamle. Det er altid opdrætteren, som skal anmelde et kuld til stambogsføring.

Hvis du derfor har købt en hund uden stambog, kan den ikke senere fremstilles eller lignende, og dermed opnå retten til en stambog.


JACK RUSSEL TERRIER KLUB skriver:

For at få stambøger på Jack Russell Terrier hvalpe i DJRTK skal forældrene være registreret i klubben, og de skal som minimum være præmieret iht. følgende avlskrav jf. vedtægter i DJRTK, som skal være bestået, senest når hvalpene er 8 uger gamle:

* Hanner: 2. præmie i eksteriør og 2. præmie i grav.

* Tæver: 3. præmie i eksteriør.

Prisen er kr. 250,- pr. stambog.

Hvalpeanmeldelsen m.v. skal senest fremsendes til klubbens stambogsfører, når hvalpene er 8 uger gamle.
Såfremt denne frist ikke overholdes, kan der ikke udstedes stambøger på hvalpene.


DANSK RACE UNION skriver.

Ved stambogsføring skal DRU have følgende tilsendt.

1 Tævens originale stambog

2 Hanhundens originale stambog ( har hanhunden været brugt i avl hos DRU, er kopi nok)

3 Korrekt udfyldt og underskrevet parring / fødselsattest

4 Ejerforholdet skal fremgå af stambogen hvis det er en DRU bog, ellers løs ejerattest.

5 Dokumentation for HD og AA

6 Kryptorchidattest på hanhunden ( kun hvis hanhunden ikke har været udstillet)

7 Forudbetaling, ved bestillingen, vedr. priser og kontonr. henvises til gebyr på vores hjemmeside.


hvorfor skal folk snydes sådan... det pisser mig totalt af..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stamtavle snyd
  • #1   13. jan 2010 tager lige i fitness...
    men skriv da lige jeres meninger/holdninger... og jeg vender stærkt tilbage


  • #2   13. jan 2010 sys det er lidt svært at bevise at en hund er ægte hvis moderen ikke har tavle... og det er dshk's krav..

  • #3   13. jan 2010 hvis man har begge forældres stamtavler kan det da lade sig at gøre at få lavet tavle på sin nye hvalp. det kan man da i både ECK, NCK OG OEBA. men hved ikke om man kan i DKK men det ville ikke overraske mig hvis de ikke vil

  • #4   13. jan 2010 pter og konen... tæven har IKKE tavle så vidt jeg har forstået

  • #5   13. jan 2010 der står ved dshk at du skal kunne bevise at hunden er ægte for at få tavle...
    eller hov er jeg nu blond igen igen hehe

    for mig er en tavle en dkk... dru til nøds... gentager til nøds...


  • #6   13. jan 2010 ok. det er frygtelig at avle på forældre uden tavle, bare min mening..

  • #7   13. jan 2010 Tja,dum? Ikke alle ved så meget om hunde og tavle som andre.
    jeg syntes det er svineri og sige til køber at det kan lade sig gøre.


  • #8   13. jan 2010 Hele denne situation kunne være undgået, hvis ejeren havde købt en DKK registreret hund i stedet for. Der kan det nemlig ikke lade sig gøre at købe en hund uden stambog.

  • #9   13. jan 2010 Der er 3 racer der kan få stamtavle hvis den ikke har det. Det er

    Dansk/svensk Gårdhund
    JRT
    Dansk Spids (så vidt jeg ved)

    Har forældrene stamtavle, og hvalpen ikke har, så søger man om en fremstilling, hvor den enten bliver godkendt eller ej.
    På den ansøgning vil der stå "forældre ukendt" og så får hvalpen en stamtavle uden aner.

    Har forældrene ingen stamtavle, så kan man ikke opgive andet end "forældre ukendt". Den får også en stamtavle uden aner.

    Den godkendte hund skal så efterfølgende avlsgodkendes efter gældende regler, og må kun bruges i avl hvis den bliver parret/parrer en partner med FULD stamtavle.


  • #10   13. jan 2010 I øvrigt mødte jeg nogen i Herning forrige år som skulle fremvise deres JRT, for at få stamtavle på hunden. Året før var der både gårdhunde, JRT og Dansk Spids der skulle fremstilles.

    I dag foregår godkendelse af gårdhunde til stamtavle i raceklubregi.


  • #11   13. jan 2010 Nu er lige JRT jo en af de racer der kan tages ind i dkk uden - netop for at få nok avlsmateriale til racen. (Jeg ha i hvert fald ikke læst om at det er ændret)..
    Så lige med den race er det ikke helt forkert!


  • #12   13. jan 2010 Dejligt du er så grundig til at informere Gitte smiley

  • #13   13. jan 2010 Tak, Ginne.

    Det er i øvrigt rigtigt, at raceklubben for JRT og DKK ikke har de samme regler. Det er i DKK regi at man kan få stamtavlen. Hvorfor det er sådan ved jeg ikke. Så det er i og for sig rigtigt nok hvad der står på JRT raceklubbens hjemmeside.

    Man skal selv vide at det kan lade sig gøre, og det er måske mangel på information om hvilke racer det rent faktisk kan lade sig gøre.


  • #14   13. jan 2010 gitte og ginne: okai men når tæven ikke engang har tavle ville jeg bestemt mene at hvalpene ikke kan få... eller hva

    og mht dshk... for mig er det ikke en stamtavle bare et stk papir på hvem der er dens for aner

    for mig er en stamtavle= FCI =0)


  • #15   13. jan 2010 Tina> Det kan man godt.

  • #16   13. jan 2010 Nu kommer jeg lidt i tvivl - for tjekkede lige på specialklubbens hjemmeside og læser dette; "Specifikt for 2007 er det oplyst, at der efter fremstilling er godkendt 7 hunde, og der er fremstillet et større antal hunde, som ikke kunne godkendes. På denne baggrund ophører muligheden for at overføre hunde til DKK stambog efter en fremstilling med udgangen af 2008."



  • #17   13. jan 2010 CHINE....
    jamen jeg har godt nok farlig kampdræber maskine..jada jada

    men har mit har mine stærke holdninger med stamtavle fci osv. fra min mor som er dkk godkendt golden opdrætter =0)

    ginne... hvor filan skal man grave efter info



  • #18   13. jan 2010 Gårdhunde er en meget lille race med begrænset avlsmateriale. Derfor er det muligt at få stamtavle.

    Men hvis I tror det er så let, så vil jeg bare sige, at det er det ikke. Hunden skal gennemgås fra ende til anden og passer hunden ikke i forhold til racestandarden ikke, så får den ikke en tavle.

    Det sker faktisk flere gange at hunde bliver afvist. Jeg tror der er godkendt under 5 hunde indenfor de seneste par år.

    Jeg synes at uvidenhed omkring dette skaber en masse fordomme. Jeg er helt på det rene med at det kan ske, for ellers kan vi ikke opretholde et tilfredsstillende avlsmateriale. Det er også OK, at det kun er de racer der er i fare for at uddø dette kan lade sig gøre. Kan ikke huske om det også gælder for Broholmerne at de også kan benytte samme fremgangsmåde, som beskrevet i et af mine andre indlæg i denne tråd.


Kommentér på:
stamtavle snyd

Annonce