{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.203 visninger | Oprettet:

Rotte/muse hund {{forumTopicSubject}}

Jeg er den stolte ejer af 2 stk dansk svensk gårdhunde, hvoraf den ene er ivrig jæger og har nedlagt mus og store rotter..
Det er ikke noget vi nogensinde har trænet eller opfordret hende til..

Meen.. Nu vil jeg høre fra nogle af jer andre om jeres også er ivrige jægere? er det noget i har trænet eller har de selv fundet fidusen?

Er godt klar over de er fremavlet til dette.. Men nogle har jo bare mere flair end andre.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rotte/muse hund
  • #1   28. jul 2011 MIn Himmelhund Freia DSG , var en udpræget musejagt hund ......

    men lille Bertil har slet ikke fattet noget som helst

    jeg har ikke trænet jagt med nogle af dem , dvs. den ene gjorde det pr. instinkt , den anden har et sovende instinkt , men om det kan vækkes ved jeg ikke


  • #2   28. jul 2011 Mine 2 Rusler er også vilde muse/rotte/fugle/harer - jægere.
    De har altid gjort det pr instinkt, og de ELSKER det.

    De har taget rigtig meget her på gården, og vi behøver derfor ingen katte ( dem ville de også bare æde ! )

    De har oplært min Schæferdreng, så han er også en rigtig dygtig "småvildt-jæger" nu smiley


  • #3   28. jul 2011 Min tervueren fangede rigtig mange mus.. Også når vi gik tur og hun var i snor

  • #5   28. jul 2011 Thomsen har slået en mus ihjel, den gik forbi ham haps så var den død. Tror også han ville slå flere ihjel, men alle kattene herude har sådan set gjort det af med dem.

    Thomsen er også en ivrig jæger, men det er bare det forkerte han jagter. Såsom fly, fugle og katte.


  • #6   28. jul 2011 Vores kvik er også en udpræget jæger.... han vil gerne fange alt der rører på sig... og han har da os taget livet af både mus og fugle... og intet af det er tillært...

  • #7   28. jul 2011 Hvordan slår jeres ihjel? (lyder egentlig ret barskt :S)

    Molly hun får fat i enten nakke eller ryg og rusker hele vildt og bum.. død eller lammet


  • #8   28. jul 2011 som regel på samme måde....

  • #9   28. jul 2011 Trykker som regel hårdt sammen om dem, så de bliver kvalt/mast...

  • #10   28. jul 2011 Min frida er også låst af en rotte hund, men hun har det i generne fra sin mor som fanger rotter for Coop Danmark. Hun er en dansk svensk gårdhund. Min gamle ds havde det ikke i sig, det vækkede ingenting i ham.., smiley

  • #11   28. jul 2011 Sigurt har engang fanget en kanin. Det var ret snyd, for den var lukket inde en hundegård og vi viste ikke den var der. Og da Sigurt så havde fanget den sad han og krammede den med forpoterne mens han holdt fast nakkeskindet på den med munden. Og han var helt forvirret for han anede ikke hvad han skulle stille op med den og så slap han den. Det var skisme en spøjs oplevelse.

    Han har også forsøgt at apotere min papegøje. Gøjen brokende sig højlyd,t men kom ikke tilskade og er heldigvis ikke blevet bange for hunde...


  • #12   28. jul 2011 Jeg har en Griffon, og den er jo avlet til at fange mus og rotter i staldene i gamle dage.

    Troede ikke han havde det i sig, men jeg er blevet klogere. i foråret fangede han sin første mus, og nu er han på evig udkig efter mus i grøftekanten. Han er så nuttet når han står og lurer efter dem.



Kommentér på:
Rotte/muse hund

Annonce