{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.956 visninger | Oprettet:

Jer med hvide schæfere {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hvid schæfer på ca 2 år som klør sit venstre øre totalt til blods. Han har et sår i øret nu som væsker og det bliver ikke bedre da han bliver ved med at klø i det. Nu er han så også begyndt at slikke sine poter til de bliver helt røde og han klør sig generelt meget. Jeg tror det måske kan være noget allergi men vi ved mere efter dyrlægebesøg i morgen.

Men jeg ville gerne høre fra andre med hvide schæfere om jeres hunde har problemer med allergi eller ørebetandelse eller lign.
Det er min første schæfer så jeg ved ikke helt om det er noget denne race lider meget af.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med hvide schæfere
  • #1   27. jul 2011 snak evt med hende her, hun avler hvide schæfere. http://hundegalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=4237

• #2   27. jul 2011 gamle Otto alm schæfer havde fødevareallergi, kunne ikke tåle proteiner....fik lam og kylling i ris, tørfoder det gik fint, undtagen når han snuppede gulerødder, det var også ører poter og under "armene" han fik exem......Ane

• #3   27. jul 2011 Ane: Har også en veninde med en golden som har det problem også, Hendes kan heller ikke tåle proteiner. Hun har anbefalet noget foder til mig som hendes fungerer rigtig godt på og hun siger også at får den for mange "guffer" går det galt.

Julia S: Tusind tak, det vil jeg gøre smiley

• #4   27. jul 2011 Hejsa.

Allergi er ved at blive et problem i hundebestanden generelt. Jeg ved ikke, om de hvide er mere dispunible end andre hunde.

Jeg har to hvide schæfere. Den ene har tip top helbred og den anden har været svækket siden et borelia angreb for nogle år siden.

Jeg har lige været til dyrlæge i dag, da hans allergi gik i udbryd igen med hævede albuer, kløen og selvbideri til følge. Han har fået noget mod kløen, en skærm og en salve.
    Det er sikkert det samme, som du oplever i morgen.

• #5   27. jul 2011 Min hvide schæfer tæve på 2 år har allergi:(
    Loppe allergi, og så er der også lige kylling som hun ikke kan tåle.

• #6   27. jul 2011 Gilbert har allergi, der har vist sig ved at han fik øreproblemer, kløede overalt, og fik voldsom eksem mellem trædepuderne.
    Han kom over på allergifoder, og har ikke haft problemer siden. Og det er så mere end 10 år nu.. Ja, lige bortset fra dengang han stjal en rullesteg på køkkenbordet hos min svigermor *rødme* Den ku han så ikke tåle ;o)

• #7   27. jul 2011 Tak alle sammen smiley Jeg skriver lige en update i morgen om hvad dyrlægen siger til ham smiley

• #8   27. jul 2011 Min far havde en hvid schæfer, den havde også allergi. Det var støvmide allergi og den kløede helt vildt over det hele, den fik så binyrebarkhormon dagligt i pille form.
    Dyrlægen sagde, den måske ikke ville få så langt et hundeliv, men det ville være godt. Pillerne kunne holde allergien nede, men det var vigtigt den fil pillen HVER dag ellers begyndte den at klø igen.

• #9   27. jul 2011 På vores anden hund fik vi taget en blodprøve. Hun var allergisk overfor husstøvmider og loppespyt, og på hende har hyposensibilisering hjulpet virkelig godt! Hun har nu gået halvandet år uden nogle problemer overhovedet. Førhen fik hun dårlige ører igen ca en måned efter endt behandling.

• #10   28. jul 2011 Så har vi været hod dyrlægen som mente det godt kunne være noget allergi. Men da blodprøve koster 16-1800 kr syntes hun vi skulle prøve at skifte hans foder først og så har jeg fået noget særligt shampoo til at vaske hans poter med, noget til hans ører og så skal han have pencillin i 14 dage (han bliver nok godt træt at af jeg skal stikke ham i nakken hver dag i 2 uger). Så nu håber jeg det hjælper så min dejlige hund får det godt igen smiley

Kommentér på:
Jer med hvide schæfere

Annonce