{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.717 visninger | Oprettet:

Hvide Pomeranian hvalpe {{forumTopicSubject}}

Hejsa smiley
Jeg har efterhånden søgt internettet tyndt i håbet om at finde en skøn lille hvid Pomeranian.
Jeg har forsøgt at kontakte forskellige steder i Tyskland, men føler mig ikke helt sikker på, om jeg får en sund og rask hund med hjem.

Jeg vil derfor gerne høre om nogle af jer herinde har erfaringer med sælgere i udlandet?

Vores røde Pomeranian er hentet i Ungarn, så der kan jo komme en skøn afslutning på et udenlandsk køb smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide Pomeranian hvalpe
  • #1   25. apr 2014 Da jeg søgte skotte tæve hvalp og det ikke var til at opdrive i DK fik jeg hjælp af en dansk opdrætter med kontakter til Tyskland, så måske du kan prøve af den vej, om en af de gode danske opdrættere kan/vil anbefale nogle kenneler .... Endte dog med at der kom en dansk hvalp til mig, så det videre forløb ved evt. køb i Tyskland kan jeg ikke hjælpe med ....

Måske der ligger nogle i Nordtyskland så er det jo ikke så langt ned og checke sted og opdrætter af ...

• #2   25. apr 2014 Der er forskellige ting man skal være obs på når man køber i udlandet, herunder at man ikke er beskyttet af den danske købelov.

Det er ikke "farligt" at købe i udlandet HVIS man gør sit forarbejde, og køber hos en ordentlig opdrætter (ikke noget med at hente hvalpe på rastepladser e.l. smiley )

Hvis du vil købe hvalp i Tyskland, så er VDH (den tyske FCI-klub) et godt sted at starte -ligesom DKK', så har osse VDH hvalpelister, opdrættervejsier mm.
    At huden har VDH-tavle er naturligvis ingen garanti for en god opdrætter, men det er et godt udgangspunkt til at starte videre "undersøgelser" af opdrættet.

Md en VDH-tavle vil du heller ikek have nogen problemer med at overføre hunden til en hvilken som helst dansk klub du ønsker.

• #3   25. apr 2014 Hov -og husk at hvis du køber i udlandet skal du have en eksporttavle for at den kan bruges herhjemme smiley

• #4   26. apr 2014 Jeg ved fra en opdrætter at der skulle være nogle gode kenneler i sverige, som opdrætter de hvide. Prøv at undersøge det smiley

• #6   3. maj 2014 Sludder.

Køb med en ordentlig tavle

• #7   3. maj 2014 Trine -det er altså noget sludder. Købeloven gælder ALTID. Det springende punkt er at ved forbrugerkøb kan køber aldrig stilles dårligere end købeloven. Ved privatkøb kan man laver mere eller mindre de aftaler man vil, osse selvom det stiller køver ringere end købeloven. MEN det kræver altså at man har AFTALT noget -hvor ikke andet er aftalt, er det købeloven der gælder... osse ved private handler.

En anden forskel er at man ved forbrugerkøb kan benytte forbrugerklagenævnet, mens man ved private handler må gå rettens vej hvis der opstår problemer med handlen.

Køber man med tavler vil det, så vidt jeg kan forstå, altid blive betragtet som forbrugerkøb...

Kommentér på:
Hvide Pomeranian hvalpe

Annonce