1.024 visninger
|
Oprettet:
gå i snor {{forumTopicSubject}}
Hvordan har i lært jeres hund at gå i snor pænt så den stadig kan snuse. Jeg er gået igang men synes ikke rigtig det virker? Så snart han begynder at trække stopper jeg og venter til snoren bliver slap som regel ved at han sætter sig eller bakker lidt og så går jeg videre. er det en god måde, har gjort det i en uge og synes stadig han trækker og mener virkelig går max 5 meter så trækker han igen. måske nogen har nogen andre gode råd
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Det du gør er rigtig nok, men hundens normale tempo er ikke vores langsomme menneske tempo, da hunden helst vil små løbe i en mellemting mellem trav og galop.
De er ikke bygget til at gå i vores tempo så det kan godt tage lidt tid at lærer dem at "gå pænt" = følge vores tempo.
jun 2011
Følger: 131 Følgere: 120 Hunde: 6 Emner: 140 Svar: 2.343
Efter nøje overvejelser har vi droppet grimen, vi øver bare med godbider. og det har faktisk fungeret fantastisk. siger deres navne, eller siger her, så går de langsomt og ender med at gå ved min side, mischa til højre og loke til venstre. så får de en god bid, og få lov til at gå foran igen. hvis så en begynder at trække, kalder jeg igen, og så går de igen ved mit ben, i lidt tid, får en godbid. og får lov til at blive der
det kræver meget tålmodighed, og tid. Loke er 3 år og har altid været van til at gå som han ville. Så det har været en kamp at lære ham det nu ..
apr 2011
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 41 Svar: 181
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 11
apr 2011
dec 2009
Stopper og siger evt OMKRING når de trækker, eller faktisk LIGE INDEN snoren bliver stram.
De må godt gå i den anden ende af snoren men jeg gider ikke blive trukket rundt af 3 hunde i skoven.
det er MIG som går tur med hundene ikke hundene som går tur med mig...
I Første omgang er du nød til at lave en kriterie sætning, hvad er dit KRAV for at gå pænt i snor?
* ikke at trække kan være 1 krav.
* at gå med løs snor kan være et andet krav.
* at gå ved siden af dig kan være et 3 krav.
* at stoppe når du stoppe et 4 krav
Du kan kun arbejde med 1 krav af gangen og først når hunden har forstået alle krav hver for sig kan du begynde at sætte det hele sammen..
apr 2011
dec 2009
Det forsvinder ikek af sig selv hvis man ikke gider gå tur fordi man giver op... Det er jo synd både for hunde og for dig.
Du kan prøve at lave vendinger, det hjalp på min den ene hund som trak voldsomt meget.
Hver gang hun var næsten ude i snorens fulde længde råbte jeg OMKRING og går modsat vej.
Den ene dag gjorde jeg det i ca 20 min mens jeg ventede på min mand.
Dvs hunden fik ikke lov til at bestemme hvad vej vi går og når hun vil trække så går jeg modsat vej.
Det er en lidt træls øvelse, men hunden finder ud af den ikek får lov til at trække for at komme fremad.
det eneste der sker er jeg skifter retning modsat af hvad hunden gerne vil.
apr 2011
apr 2011
dec 2009
apr 2011
dec 2009
gå i snor