{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.443 visninger | Oprettet:

mangler forståelse over salg af hunde {{forumTopicSubject}}

Ja jeg sidder og studere annoncer og støder på mange hvor i ejeren siger alt godt om deres hund men nu skal de have børn så de får ikke tid til hundene - jeg mangler forståelse for det grundlag, jeg har selv to små børn i alderen af 2 og 4 år og to hunde det er virkelig til tåre at se hvor meget glæde hunde og børn har sammen- har endda haft store hunde mens jeg har haft børn så forstår det simpelthen ikke

og for ikke at snakke børn med allergi synes der fødes mange børn med allergi lige pludselig (ikke ment til dem der virkelig har allergi børn)

men for at vende tilbage til første indlæg så synes jeg man burde tænke fremad inden man får hund dvs. kan vi magte den/dem når/hvis vi får børn hva gør vi hvis vi går fra hinanden må en af os så have hunden ja alt skal gennemtænkes synes jeg !
får sikkert nogle hug nu men jeg mangler virkelig forståelse af folks ligegyldighed over for hunden


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mangler forståelse over salg af hunde
  • #1   22. jul 2011 Kan kun give dig ret....



  • #2   22. jul 2011 nej hvis de ikke kan tåle dem ja så der ingen vej men det sjovt der er SÅ MANGE smiley

  • #5   22. jul 2011 Hvis man ikke ved om barnet er allergisk må man jo få det testet eller lade en hund komme på prøve i et par dage.

  • #6   22. jul 2011 Er enig med dig TS.

  • #7   22. jul 2011 mit liv tog en voldsom drejning da jeg blev alene mor til to små og stor hund jeg klarede det alligevel selvom jeg måtte finde ny bolig hvor jeg kunne bo økonomisk og hvor jeg måtte have min gamle hund loke, som nu er aflivet pga slem grad af HD

  • #8   22. jul 2011 Jeg går heller ikke ind for de annoncer med undskyldninger og om graviditet,manglende tid og allergi,og tit er hunden omkring 7 mdr.,det er jo lige i hundens "trodsalder",men det er et af de amner,som virkelig kan få HG's medlemmer op i det røde felt.

  • #9   22. jul 2011 "slafejl" er gratis :-))

  • lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 54
    #10   22. jul 2011 det er jo heller ikke sikkert folk har så meget overskud som jer ?

  • #12   22. jul 2011 jeg er enig!

    jeg har 2 hunde + 1 kat og jeg har en søn, og kan sagtens (forhåbentlig snart) overskue en bebs mere, uden det går udover mine vuffer! vi tager stadig på ture, stranden, skoven osv. og min søn elsker hundene og omvendt. mange børn lære af at der er dyr i hjemmet. fx har jeg en veninde med en datter og datteren er bange for hunde fordi hun ikke er vant til dem. og det synes jeg er lidt skræmmende, fordi min søn er ikke bange for nogen som helst dyr.


  • #13   22. jul 2011 Før man køber hund må man tænke lidt frem i livet: "kan vi beholde hunden hvis..." Der sker jo så mange tinf for os alle. Vi får børn, nyt arbejde, ny bolig, sygdomme, udfordringer, økonomiske vanskeligheder osv. Man kan klare mange ting med lidt vilje.

    Selvfølgelig skal en hund omplaceres hvis man ikke magter den, det er jo for dens eget bedste. Men nogle mennesker burde have vidst fra start af, at de ikke kunne magte hunden på sigt. De lukkede nok bare øjnene for realiteterne før de tog ud og så på hvalp.


  • #14   22. jul 2011 Jeg er enig. smiley
    Og det er jo bevist at børn der er vokset op i et dyre-hjem har mindre risiko for allergi, både for dyr og en masse andre ting. smiley Hvis man lever for sterilt, er risikoen derimod større... Så det virker lidt hul i hovedet smiley
    Nu tror jeg ikke jeg skal have børn, men HVIS jeg skal, så ville jeg ALDRIG skille mig af med mine hunde af den grund.


  • lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 54
    #15   22. jul 2011 du er 16 du kan skifte mening mange gange hehe

  • #16   22. jul 2011 det KAN jo tænkes at man ved at den hund man har ikke kan fordrage børn og at man for at hunden ikke skal leve i evigt stress over et barn og at man ikke selv skal leve i evig angst for at hunden på et tidspunkt bider barnet finder det bedst at omplacere hunden.

    JEG kan ikke forstå hvorfor nogen vil gøre sig til dommer overfor andre menneskers beslutning.


  • #17   22. jul 2011 Simone F- hvis jeg nu tager mig selv som eksempel.. Jeg har en super dejlig hund på snart 3 år og en datter på 1 år;0) nu har vi ikke umildbart nogen problemer MEN det kan komme og så vidt jeg er blevet fortalt kan du ikke teste et barn før de er 2 år! Og så vil man jo ikke i manges mening kunne få hund hvis man har planer o
    At få barn før det mindste barn er mindst 2 år!!


  • #18   22. jul 2011 Jeg syntes ærlig talt ,at hunde efterhånden er blevet en "smide væk" vare. Det er bekymrende at folk ikke tænker 10-12 frem når de vil have hund. De ser en nuttet hvalp og så smelter man . Men glemmer at den lille nuttet hvalp , bliver en stor og til tider irriterende hund. Tænk jer godt om før i anskaffer jer en hund. Den skulle gerne være din ven i mange år.

  • #19   22. jul 2011 Ja, netop Caroline . Ved 6-7 mdr. alderen kan hunden være noget af en udfordring. Bryder mig ikke om den smide væk mentalitet med dye smiley

  • #20   22. jul 2011 syntes også det er mærkeligt som så mange børn får "allergi" 6-7 mdr. efter jul !!!!

  • #22   22. jul 2011 lillian M

    Ja, også derfor jeg skrev tror, haha smiley
    Men tror virkelig ikke det bliver noget for mig smiley Børn er VIRKELIG ikke mig... smiley


  • #23   22. jul 2011 Forstår ikke hvordan i vil have at folk skal kunne se frem i tiden og se om de kan holde deres hund ud, hvis de aldrig har haft hund og aldrig har oplevet en hund i trodsalderen, hvordan skal de så vide om de kan holde det ud ? :S
    Og generelt alle de andre ting man ikke kan forud se, jeg ved da ikke om jeg får kræft i næste uge og bliver ude a stand til at passe min hund ?
    Om jeg får en depration i morgen og ikke kan magte at stå ud a sengen?
    Om jeg bliver kørt ned a en bil om et år og ikke kan passe min hund ?

    Hvis folk vil a med deres hund SÅ LAD DEM DOG smiley Lige meget hvad deres grund er, så burde vi stå derude og tage godt imod de hunde der ikke fik et blivende hjem til at starte med smiley !!!



  • #24   23. jul 2011 Jeg kunne heller ikke forudse om jeg kunne holde børn ud i trods alderen . Havde aldrig prøvet det før !!!! En hund er ikke bare et væsen man køber , og så skilder sig af med pga. alle mulige undskyldninger . Bare min holdning.

  • lillian m
    lillian m Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 54
    #25   23. jul 2011 jo men hund og barn bliver bare adrig det samme, selvom i gerne vil ha det til og se sådan ud på HG. og jeg har ingen børn men derfor kan jeg godt se forskellen.


  • #26   23. jul 2011 Er enig med lillian M,

    !!


  • #27   23. jul 2011 Tjaeh, jeg tror det handler meget om at se det fra andre vinkler..

    Jeg har tidligere selv været ude med riven, og jeg synes bestem at man som ung, bør have i tankerne at der kan komme børn på tale..

    Men nogle gange tager livet en drejning, som man måske ikke havde forudset..

    Jeg har kun haft hund og barn sammen i ganske kort tid, men jeg synes virkelig det er svært at finde den rigtige balance imellem de to..
    Det er noget der kræver hårdt arbejde og tid, og i mellemtiden kan jeg blot krydse fingre for at det lykkedes..


  • #28   23. jul 2011 Ulla : en af grundene til at du ikke ser allergiske børn på sygehuset skulle vel ikke være fordi børnene af egen læge er henvist til en special læge for børn med astma og allergi ??
    Og det behøver ikke være på sygehuset... Vi går i Silkeborg og klinikken ligger på gågaden


  • #29   23. jul 2011 Jeg har lige skimtet det i har skrevet. Jeg havde som lille eksem udslet ovs. jeg havde marsvin og min dyrlæge ville have jeg skulle gå af med dem for det var jo helt sikkert dem. Jeg tror læger konkludere meget hurtigt så snart man har dyr. Min mor prøvede at snakke mig til at få en skildpadde men ville hellere dø eller lide end at gå af med de små svin. Jeg beholdte dem og kan tåle alle dyr men har til gengæld pollen allergi :)Man skulle måske overveje at nogen små børn lider af pollen allergi i den periode og så tror de bestemt det må være hunden.Nu har jeg Bamse og jeg skal da også have børn en dag men ikke hvis jeg skal af med bamse. Jeg håber virkelig ikke at mine børn de skulle få allergi. Men jeg vil da gøre alt før jeg på nogen måde skal tænke den tanke om at han skal til en anden familie.

  • #30   24. jul 2011 Har sandelig også både børn og hund. Har haft nyfødte og hund. Tror ikke det er et større problem ,end man selv gør det til.Og Lillian , børn og hunde er bestemt ikke det samme. Tror hvis mange begyndte at behandle deres hund som en hund, ville der ikke være så mange "problemer" med hunden . En hund kan godt forkæles og samtidelig være en hund..

  • #31   25. jul 2011 man bliver nød til at være lidt realistisk.. der kan jo ske ting i ens liv, som man ikke kan forudse.. man kan blive syg, komme til skade, eller ens liv kan ændre sig i en retning som man ikke havde troet.. nogle gange er det bedre for hunden at komme til et nyt hjem, hvis ejerne ikke længere kan tilbyde hunden det, som den fortjener.. jeg synes at det er langt mere fornuftigt, at finde et nyt hjem til hunden så, end at beholde den af egoistiske grunde.. hvis man ikke kan opfylde hundens behov, så må man komme af med den..

  • #32   25. jul 2011 jeg kan godt se der kan ske mange ting i ens liv. Den har jeg da selv tænk på hvis jeg skulle blive dødelig syg i den retning og ikke har mulighed for at passe ham det er også fair at man i nogen situationer giver hunden et andet hjem. Men at man lige pludselig går fra hinanden det må man da tænke på hvis man er et par hvem tager hunden, hvem venter til den rigtige lejlighed kommer hvor man må have hund? kan den ene part klare at have hunden alene ? hvad med når der kommer børn kan man overskue en hund der? hvad økonomisk penge hvis man bliver arbejdsløs ? hvis hunden bliver syg osv. hvorfor tænker folk sig bare ikke om inden det ville da hjælpe en del.

Kommentér på:
mangler forståelse over salg af hunde

Annonce