Andres løse hunde {{forumTopicSubject}}
Det er da til at blive vanvittig over !!!!
I forgårs da vi var ude at gå (hund, mig og ældstedatter på 9 år) kommer der en dame og hendes hund gående, den er løs. Det samme var min, kaldte hende til mig med det samme jeg fik øje på damen og smidt en snor på. Damen, der er 100 meter fra os ca. kalder hendes til sig og beder den gå noget der vel var meningen skulle være fri ved fod (4 meter fra hende og 1 meter for langt fremme ca.) ca. 20 meter før vi passerer hinanden, stikker hendes hund selvfølgelig hen imod os, og dame råber den ikke gør noget..... Fint, nu gider jeg bare ikke have andres møgkøtere lige op i hovedet, og vil rent faktisk gerne selv have lov til at vælge om min skal hilse på den eller ej. Så råbte at det ville jeg ikke garantere min ikke gjorde, så fik hun vel styr på hendes. Men næ nej "nå, men så kan den jo lære det" var hendes kommentar.
Nu gør min intet, det er stadig en hvalp på knap 9 mdr. hun er bare super legesyg og elsker alle hunde der gider hilse og lege.
Hun er stadig ikke så veltrænet at hun kan ignorere en løs spændende hund der kommer imod os på den måde (det har stået lidt stille med træningen pga. korsbåndsoperation
Dum dame......
Igår var det så endnu værrere faktisk.
Havde her mellemstebarn på 6 år med (og hund og jeg) vi skal over en vej og kommer så til en sti der går ind til marker hvor hun kan løbe løs. På hjørnet ligger et hus, så godt der stod en Rottweiler derinde og døren stod åben, men tænker ikke nærmere over det. Vi går over vejen og den kommer pludselig hen imod os, her blev datteren temmelig bange, helt galt gå det da der kommer en schæferblaning fra samme hus løbende til og knurrer og viser tænder.
Ingen mennesker i nærheden, ingen hegn om have, ingen hålsbånd, intet - kun 2 store løse hunde....
Så kommer der en ung gut på 25 år eller noget og kalder på de her hunde, naturligvis ingen reaktion, rottweileren virkede sød nok, men den anden
Barnet sender jeg 20-30 meter væk, bliver nød til at smide snoren til Selma, da rotten får viklet sig ind i den, manden/knægten forsøger forgæves at få styr på sine uopdragne møgkræ. selma er bange, rejser børster og kaster sig underdanigt ned. Der er ingen bid, men kæft den knurrer og viser tænder den der blanding. Endelig lykkedes det ham at få dem med sig ind igen ved at trække afsted med dem i pelsen.
Han sagde INTET, ingenting overhovedet. Amen jeg var rystet..... Og så er det lige man tænker, hvad fanden gør jeg næste gang vi skal den vej forbi ???
Tager jeg snaren af min og smækker dem en med den hvis de kommer ud på den måde igen - var det mine hunde, ville jeg nok blive ret tosset hvis nogen gjorde det ved dem, men omvendt, så har de INTET at gøre løse på offentlig vej hvor de rent faktisk generer andre på den måde.
Er ret glad for det ikke var den mindste på 4 år jeg havde med.....
maj 2008
Følger: 24 Følgere: 27 Hunde: 4 Emner: 172 Svar: 2.818
Hvorfor finder du dig i det?
Du ved, hvor fyren med rotten og sch-blandingen bor, - hvorfor ikke drøne hjem og melde det?
Og hvad sker der med de næste, som kommer forbi?
Jeg synes, vi har en forpligtelse til at gøre, hvad vi kan, for at få den slags stoppet. Generelt synes jeg, folk finder sig i alt for meget og ikke siger ordentligt fra. Det er alt for accepteret, at den slags hele tiden sker. Så hermed en opfordring til dig om at anmelde episoden skriftligt (!) til politiet.
Hvis du indleverer sådan en skriftlig anmeldelse og ringer og følger op på den, så skal der ske noget.. ( Hegn eksempelvis )
Med sikke nogle ufede oplevelser for dig
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Jeg synes det er flot, at du gjorde som du gjorde. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg ville have gjort? Jeg tror jeg med raske skridt, var gået modsatte vej og hjem igen, og håbe på at de to hunde gad gå deres vej.
Hvis folk ikke kan holde styr på deres hunde, så skal de i det mindste give dem en snor på, eller slet ikke have en hund.
Det kunne jo være gået rigtig galt, hvis ham gutten ikke havde gjort noget, eller hentet sine to monster-hunde. Det må virkelig også have været noget af en oplevelse for din lille pige, er hun stadig tryg ved gåturene osv.?
Jeg er helt lettet over at der ikke skete mere. Mit hjerte sad helt oppe i halsen da jeg læste dette, puha, grim oplevelse.. Du er vidst en af de heldige, der slap "billigt". Måske der kunne findes en anden rute til gåturen, eller en anden mark, så jer og jeres hunde(e) ikke skulle forbi de to hunde igen.
jan 2011
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 36 Svar: 180
Og kan sagtens forestille mig hvor endnu mere frustrerende den slags må være, hvis ens hund går med mundkurv, ikke særlig fedt
Heldigvis er min en ufattelig glad hund, og virker ikke truende overfor andre, men det er vel bare et spørgsmål om tid, hun bliver jo også forholdsvis stor på et tidspunkt.
Må evt. tage snores i brug hvis det sker igen !
jan 2005
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 218 Svar: 1.827
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 319
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.626
Hele familien sidder inde i haven, med deres to hunde. Fint tænker jeg, de sidder der allesammen, og der er jo en hæk. Det skal lige siges at de har 7 heste på den anden side af huset, og vi går på vejen imellem hunde og heste.
Hestene vil jeg helst undgå, dem er jeg bange for, så vi går langs hækken. Pludselig lyder der en masse gøen og noget der bliver væltet. Så kommer de to hunde farende ud mod os, med ejerne i hælene. "De gør ikke noget, de gør ikke noget, bare rolig, vi kommer!" blev der råbt af to små menneskerne der løb efter hundene.
Jeg står bare og er helt paf sammen med Emil med to hunde der danser rundt om mig. Heldigvis ville hundene "bare" lege, og var ikke agressive på nogen måde.
Jeg fik også en undskyldning, og den tog jeg imod, da jeg så de virkelig var flove over det der var sket, også kender jeg dem en smule i forvejen.
Nu her noget tid bagefter kan jeg godt grine lidt af det, over at det ikke gik værre til, også de to fumlende mennesker der kom løbende kluntet bagefter.
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 253 Hunde: 2 Emner: 425 Svar: 10.635
Herude har vi hundeejere en lille slags ''mødeplads'', hvor vi slipper hundene fri på en kæmpe fodboldmark. Vaks bliver self sammen med hundene, så der kan jeg slippe ham fri, men ellers, nej.
Synes folk burde tænke sig om en ekstra gang, og så specielt hvis deres hunde er aggressive!
mar 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 319
Vi stod så og snakkede, og så siger hun hun godt kunne se der var labrador i ham. Men da hun får afvide at han er ren dobermann, flåede hund væk, for nu var HAN fludselig farlig.
Andres løse hunde