{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
723 visninger | Oprettet:

løse hunde - hunde uden snor {{forumTopicSubject}}

Ansporet af tidligere tråde i dag kunne jeg godt tænke mig at høre andres mening og holdning til dette.

Jeg ser ofte folk gå med deres hunde uden snor, hvilket egentligt ikke genere mig. Noget der dog kan irritere mig en smule er de der går med deres hunde uden snor, men som ikke formår at kalde deres hunde til sig.

Jeg oplever ofte en ung mand, med en ellers sød hund, komme gående med hunden uden snor. En dag fik hunden øje på vores tæve (som var i løbetid) og kom løbende over til os. Thea (min hund) gik i snor, fordi jeg ikke ville risikere at hun stak fra mig, fordi hun var i løbetid, men den unge mand kunne ikke kalde sin hund til sig, så jeg slap simpelthen Thea, så hun kunne få frit spillerum indtil hanhundens ejer kunne få fat i hans egen hund.
Thea brød sig ikke om alle hunde - kun nogle få hunde som hun kunne hygge sig med i meget lang tid..

Nu er det så jeg vil høre: Hvordan kan det være at nogle fortsætter med at gå med sin hund uden snor, når man ved at man ikke kan kalde den til sig??

Det er ikke alle der er lige begejstrede for hund... Min genbos datter skriger vildt når hun ser en hund. Uanset om det er en GD eller en pomeranian.

Jeg synes på en eller anden måde, at det er mangel på respekt for omverdenen, hvis man ikke kan kalde sin hund til sig og så alligevel går med den uden snor.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  løse hunde - hunde uden snor
  • #1   15. apr 2007 Vi er helt enige man skal ikke gå løs med sin hund hvis man ikke kan kalde den til sig, her er der mange der går løs med deres hunde og det er især belastende når Fluffy er i løb, det er mest hanhunde herude..

• #2   15. apr 2007 Har ikke vores uden snor medmindre det er i hundeskov eller på stranden hvor der ikke er nogen omkring os.

• #3   15. apr 2007 Vi er helt enige!!

Havde selv en oplevelse forleden med en mand der kom cyklende med sin hanhund løbende ved siden af sig (uden snor).
    Den løb direkte hen til mig og hundene og han kunne ikk kalde den til sig. Mine er ikk så gode med andre hanhunde, og slet ikk når de selv er i snor, så jeg måtte hæve stemmen før han lettede sin mås og hentede sin hund.
    Jeg bliver harm over sådan noget, så må man tage den i snor.

• #4   15. apr 2007 Annette O: Bella er oftest løs, men jeg er meget opmærksom på om der kommer andre mennesker..
    Kommer der andre mennesker gående mod os, uanset om de har hund eller ej, så ryger hun i snor indtil vi er kommet forbi.. Bare for en sikkerheds skyld, da man aldrig kan stole 100 % på sin hund..

Når Bella er i løbetid synes jeg da også at det er irriterende med en løs hund der kommer løbende efter hende som en brunstig tyr.. Og jeg prøver endda at gå steder hvor man normalt ellers aldrig møder andre hunde.. En dag da min kæreste var ude at gå tur med Bella mens hun var i løbetid, kom der en han gravhund løbende og forfulgte dem det meste af gåturen.. Den hører til den lokale kirke og får ofte lov til bare at løbe frit udenfor, uden opsyn (kirken ligger lige op af en meget befærdet vej og der er ikke hegn imellem)...

Så synes det er ok at folk har deres hunde løse, men de bør være opmærksomme på andre personer og respektere, at det muligvis ikke er alle der vil hilse på deres hund - evt. ved netop at putte hunden i snor ligesom jeg gør, når der kommer fremmede, eller ved at være sikker på at kunne kontrollere deres hund..

• #5   15. apr 2007 Jeg er som sådan heller ikke imod folk der kommer gående med hunde uden snor, jeg mener bare at hvis man på forhånd ved at der kan være problemer med at kalde hunden til sig, hvorfor så fortsætte med at gå uden snor??

Jeg ved godt at jeg er en smule belastende i mine tanker nogle gange, men jeg synes bare at man er nødt til at respektere, at det ikke er alle der er forelsket i ens dejlige hund......

Nadja - jeg kan godt forstå du finder det belastende når Fluffy er i løb og der løber hanhunde frit...

• #6   15. apr 2007 Jeg synes nu at alle skulle holdes i snor. Undtagen de steder hvor det er tilladt. Der kan man jo selv fravælge at lufte vovsen, hvis man er bange. Vi har nu også snor (dem man bruger til heste/meget lang snor) på SImba når vi er på stranden, ikke fordi han bider eller har bidt. men man kan aldrig vide om der kommer LIGE den han-hund der får ham til at tænde af.. Hellere være sikker, end der skete noget.

Heidi

• #7   15. apr 2007 Kaoz går oftest uden snor.. Men han lystrer jo så hver gang, så vi irriterer sjældent nogen..
    - De få gange folk bliver iriterede er når de selv står med deres hunde i snor på modsatte fortov og knapt kan holde deres hund.. Kaoz ænser ikke de hunde vi passerer med mindre jeg giver tegn til at det er ok at lege med den =)

• #8   15. apr 2007 Jeg har det iøvrigt fint med dem der går med deres hund løs, hvis de har styr på den. Dem møder jeg også mange af når vi er ude at gå tur, og det er helt iorden med mig.

• #9   15. apr 2007 Men jeg har dog oplevet folk der bare lader deres hund opsøge mig og Kaoz fordi de kan se Kaoz er løs (han går dog altid lige i nærheden, så han kunne lige så godt være i linen *GG*)..

Kaoz må ikke lege lige pt pga dårligt ben, og det er temmelig anstrengene at stå med en fremmede hund i nakkeskindet imens ejeren råber "bare slip den, den vil bare lege".. Nå, men det må min hund altså ikke lige nu 0o

Heldigvis ikke så tit det sker..

• #10   15. apr 2007 Nina & Kaoz på Fyn
    Jeg ville ikke blive irriteret over at du går med din hund uden snor smiley
    Så længe du ved du kan kalde den til dig og så længe den ikke kommer springende hen til min hund (nu har jeg desværre mistet Thea for 2 mdr. siden så det sker ikke lige foreløbigt) ville jeg ikke blinke med et øje.

Min nabo har 2 hunde han altid går med uden snor. Efter vores nye genbo flyttede ind (med datteren der skriger fordi hun er hunde angst for hunde) er han begyndt at sætte dem i snor, når han kommer forbi vores hus. Det synes jeg godtnok er at respektere andre og jeg tager sq hatten af for det....

• #11   15. apr 2007 Jeg er meget glad for Jeres besvarelser ;-))

Jeg kunne dog godt tænke mig at høre fra dem der går med deres hunde og ikke altid kan kalde dem til sig ;-)) Læste ihvertfald tidligere at der er nogle der gør det, og bare smiler og siger undskyld....

• #12   15. apr 2007 Jeg er helt enig.......på med snoren hvis man ik kan styre hunden også i hundeskoven.
    Eller find en øde mark eller sportsplads at træne et ordentlig indkald på:o)

• #13   15. apr 2007 har lige en lille historie fra idag... Vi har parkering i gården (min lejlighed er en gammel gård) og Annie og Albert løber altid løst i vores have.
    Den ene dør til en opgang er open, og nysgerrig som Albert er, smutter han derind... gæt hvad der sat på toppen af trappen?? jeps, en kat = han spurter op ad trappen... jeg smed alt hvad jeg havde i hænderne og råbte efter ham, og endte emd at jeg kastede mig efter ham, men han slap lige... Døren til lejligheden var åben og han for ind efter katten, som selvfølgelig sprang op på skabet.

Møg hund! smiley (vi skal nok til at gå i snor hvis han ikke kan lide katte.... Annie er ligeglad med dem, hun fatter bare de ikke gider leje, hehe...)

• #14   15. apr 2007 Jeg har før oplevet at min hund er løbet hen til andre......I min verden betyder det at vi ik har trænet indkald nok, såå på den igen:o)

• #15   15. apr 2007 Jeg mener mennesker.....hunde har han vist aldrig løbet hen til

• #16   15. apr 2007 Får mops hvalp.........jaa hvis man ik kan styre hunden. Ja der er alt for mange der tror de bare kan slippe hunden selvom de overhovedet ik har styr på den.

• #17   15. apr 2007 Hvis folk har deres hunde løse i en hundeskov og ikke lige kan kalde deres hund til sig, så tager jeg det med et gram salt.. Så længe hunden ikke er aggressiv på nogen måde.. Men selvfølgelig holder jeg altid øje med den fremmedes hunds kropssprog..

• #18   15. apr 2007 Løse hunde eller ej, det er et spørgsmål om konrtrol.

Oplevede noget idag som bare sagde wauh.

En dame var inde og tanke benzin. Hun havde åbent til bagenden af bilen hvor hendes hund sad. Den sad lige så stille. Da hun var færdig med at tanke, tænkte jeg " nå nu lukker hun bagklappen". Men.... hun løftede lige sin ene hånd og vist en flad hånd opad og gik. Hunden havde forstået: "jeg skal blive indtil mor kommer". Whau siger jeg bare,den blev der lige så stille indtil hun kom tilbage!! Så løse hunde må efter min mening være et spørgsmål om kontrol og at vise sin hund hvem der bestemmer, samt at hunden forstår og accepterer en ordre.

• #19   15. apr 2007 vores er løse i skoven og på stranden . . men dem kan vi så kalde til os . . sååh det er intet problem . .synes vi ikke . .

men som du selv siger løse hunde og folk ikek kan kalde dem til sig . .jaaaaa . .
    de burde i hvertfald ikke gå løse de hunde .. *GG*

Kommentér på:
løse hunde - hunde uden snor

Annonce