{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.717 visninger | Oprettet:

HJÆLP!! ER VIRKELIG FRUSTRERET! {{forumTopicSubject}}

Hvordan lærer jeg min hund at den ikke skal skide i sit bur, når han er der, når jeg ikke er hjemme????
Der er ikke noget problem hvis han får lov til at sove i soveværelset (i sin kurv).
Og han kan ikke bare ikke være i bur, for så er han i ALT, og skider stadig indendøre, jeg er virkelig så frustreret at jeg er på grådens rand. Jeg lader ham løbe rundt i haven hver dag flere gange om dagen, og han tisser udenfor, han kan sagtens holde tis inde når han er i buret...
Søger gode råd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP!! ER VIRKELIG FRUSTRERET!
  • #1   19. jul 2011 Du lufter ham ordenligt af inden du forlader ham og det betyder en rigtig tur ikke bare i haven.

• #2   19. jul 2011 den er forhåbentlig ikke lukket inde i et bur, uden opsyn?
    Hvis ja, så kan jeg godt forstå den skider.
    har den fste spisetider og faste luftetider?

• #3   19. jul 2011 Får han lov at skide inden du forlader ham? For ellers er han jo trængende i løbet af dagen. Gå en god lang tur hvor han kommer af med det hele.

• #4   19. jul 2011 Altså hunden er jo ikke urenlig for at straffe dig, besørger den i buret er det fordi den ikke kan holde sig..

Og jeg synes det er synd hunden skal besørge hvor den ikke kan komme væk fra det (du må skide hvor du skal sove), så jeg ville give den et større rum, tørre op og fortsætte alene-hjemme-træningen =)

Hunde er ikke født med evnen til at blive ladet alene, det går faktisk mod deres natur, derfor skal det trænes =)

• #5   19. jul 2011 ja, det er synd for hunden, det der.
    find evt en hundelufter.

• #7   19. jul 2011 Lufter du ham ikke uden for haven????

• #8   19. jul 2011 Man lærer ham at være alene hjemme i buret..

Man kan ikek bare bruge buret som en supstitut for at lære dem at være alene hjemme

• #10   19. jul 2011 Har du overhovedet brugt tid på at lære din hund at være alene hjemme?? smiley Hvis du vil gøre dig selv en tjeneste, så går du en LANG tur med din hund inden den skal være alene. Så er den blevet luftet, har fået indtryk, og kommet på toilet. Bare fordi man har en have, skal hunden ikke KUN luftes i haven. Og så er det lige meget om det er en stor hund eller en lille hund.

• #11   19. jul 2011 Det skal lige siges at det ikke er MANGE timer af gangen..
    Jo jeg går også ture med ham, han virker bare som om han helst vil ha lov til at fise rundt ude i haven, men må bare til at gå nogen flere ture med ham så smiley Han kan også godt finde ud af at gøre udenfor, og jeg husker også at rose ham når han gør det..

• #13   19. jul 2011 Ja det sku jeg da mene, han går fint der ind og sådan og lægger sig i sin kurv der inde..

• #14   19. jul 2011 hvorfor skal han være i bur ,,mener det er sku da synd hvis han er i et bur hvor han skider i ...

• #15   19. jul 2011 Jeg synes du skal lade buret stå åbent så han ikke skal være lukket inde med lorten hvis han bliver ved at skide derinde. Giv ham et enkelt rum at være i og sæt hans bur og vandskål i samme rum, så kan han være i buret hvis han har lyst.

• #16   19. jul 2011 Taget i betragtning af alder og tid i buret kunne det lyde som om han ikke er alenehjemmetrænet ordenligt

Sølve skider også stadig i buret hvis hun er alene for længe, ganske simpelt fordi hun ikke kan holde sig, vi(hun) bor dog heldigvis hos mine forældre pt. så det er muligt at lukke et område (gang) af hvor hun kan være alene så hun ikke skal være i buret men kan gå væk fra hendes efterladenskaber hvis det er nødvendigt.
    Sølve er 8 måneder, og endnu ikke renlig - til gengæld kan hun godt være alene uden at komme i alting (det er endda lige testet med en uges ferie med en hel del alene hjemme tid i "hendes" gang, hvor der er et hav af sko hun KUNNE have bidt i men ikke gjorde det)

så på den med alenehjemme træningen hvis du kun er kort væk fra hunden, hvis du er væk i lang tid, så er det nok et spørgsmål om at hunden ganske simpelt ikke kan holde sig i den tid

• #17   20. jul 2011 Du skriver "Der er ikke noget problem hvis han får lov til at sove i soveværelset (i sin kurv)"
    Hvorfoir så ikke bare lade ham være der?
    Et bur er ikke løsningen på et urenlighedsproblem, jo for dig, du undgår den skider på tæppet men den må så gøre det i buret i stedet ofr, ergo hjælper buret ikke din hund.
    Du løser ikke grunden til din hund skider indenfor, du løser ikke årsagen til det.
    Du snakker kun om at den får gåture og løbe rundt i haven....hvad med mental træning så den bliver træt i hovedet og udfordret?
    Har du trænet den i at være alene, hvis du har er du sikkert gået for hurtigt frem eller ikke gjort det godt nok, så det er helt forfra med det.
    Sørg for den kommer ud at gå, giv den noget at lave mentalt, og lad vær med at forlade den lige når i har lavet noget fysisk. Fjern buret eller lad det være åbent, og start med alenehjemme træningen.
    Din hund er enten angst ved at bluve ladt alene, understimuleret eller begge dele.

• #18   20. jul 2011 Ina O:

HØRT!!

• #20   20. jul 2011 Ina- min Ginga havde bur og det stod til hende hele dagen og hun elskede sin lille. " hule".. Altså fint nok du har din mening men der er altså nogen hunde som er glade for dem

• #21   20. jul 2011 Jeg siger så stakkels de hunde der ikke får lov til at have et dejligt roligt fristed når de er på udstilling, det er det vi bruger det til... Vores hunde får også dejlige store kødfulgte ben, det gider jeg altså ikke have på vores gulve, så dem spiser de i bur hvis vejret ikke er til at de kan være ude... Vores lille Cavalier , går selv hen og skraber på buret, som er han bruger som kurv, hans sækkeseng ligger der, eneste sted han vil bruge den...... Siiiikke mishandler vi er, sådan at efterkomme hans ønske...

For at din hund har det godt i sit bur når man kører bil, er man emmervæk nød til at lave en god tilvændning, og det kræver da efter min mening at man har et bur inde som man træner med..

Kunne aldrig drømme om bare at proppe min hund ind i et bur, og sige: nå nu skal du sidde der, og ha det godt...

Eneste jeg er enig i, er at jeg heller ikke vil have hunde i bur en hel dag...

• #23   20. jul 2011 Ja vi brugte det til Ginga når vi var på arbejde fordi vi ikke ville risikere at hun ødelagde noget. Men kun de første 3 måneder så lod vi hende være overalt. Nu er jeg også ret sikker på jeg ved hvad Ginga laver når vi ikke er hjemme.. Nemlig nada!!

• #25   20. jul 2011 Jeg sys også vi brugte bur med omtanke men ellers må du lige forklare hvad du mener?

• #26   20. jul 2011 Ina- nu ved jeg tilfældigvis at Ginga, Ligger i sin kurv dagen lang så hvad er forskellen på om hun ligger i gangen eller buret?

• #27   20. jul 2011 Ved ikke lige hvorfor men virker som om du tror vi bruger bur til hende nu? Hvilket vi ikke gør vi brugte det de 3 første måneder vi havde hende fordi der var hun tryg?! Og vi har haft hunden i 2 1/2 år.. Og det var først til jul vi valgte at pakke det sammen da det var minimalt det hun brugte det, og så fyldte det ret meget da vi havde det største vi kunne finde;0)

• #28   20. jul 2011 Ulla vil gerne vide hvordan man bruger et bur med omtanke det kunne TS jo også have gavn af at vide!

• #30   20. jul 2011 Præcis- og Ginga har aldrig haft problemer med at være i sit bur! Fra første dag hund fik det var hun tryg og lå i det.. Så Derfor brugte vi det så hun ikke ødelagde noget?? Kan ikke lige se hvad jeg skulle have gjort galt i den sammenhæng?

• #32   21. jul 2011 Nå okay så har jeg måske misforstået noget;0)

Kommentér på:
HJÆLP!! ER VIRKELIG FRUSTRERET!

Annonce