{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.837 visninger | Oprettet:

Vores hund tisser/skider på gulvet ! {{forumTopicSubject}}

hej vi har et problem med vores 10måneder gamle hund... som vi er bange for udvikler sig. vi har haft ham i nasten en måned, men her for en uge siden begyndte ham at lave stort og tisse indefor... vi går turer med ham inden vi går nogle steder, og der laver han som regl begge dele. når vi er hos ham kan han holde sig i op til 8 timer, men lige så snart vi går i 2timer så gør han begge ting på gulvet.. vi træner meget med ham og han får masser af kærlighed og opmærksomhed hver dag.... så hva gør man????

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hund tisser/skider på gulvet !
  • #1   18. jul 2011 Bare bliv ved. Det tog mig 2 år at pottetræne min hund, fordi hans originale familie, som man vel kan kalde opdrættere, kaldte alle deres hvalpe for dygtige, når de lavede indenfor.
    Det kan også være noget med nervøsitet, skal jeg ikke kunne sige.

• #2   18. jul 2011 men hvad skal man gøre ? skal man blive sur eller hvad?

• #3   18. jul 2011 Tror ikke det hjælper. Ros den hellere når den gør det ude, og jeg må være enig med DKK tavlesnob i, at det nok er seperationsangst.

• #4   18. jul 2011 Det hjælper nok ikke at blive sur!

Dybest set er det nok "bare" alene-hjemme problemer... Hvis den ellers er renlig, så må det jo næsten være det...???

Man er nødt til at prøve sig frem i.f.t. at være alene hjemme... Nogle hunde har bedst af et afgrænset areal uden mental udfordring, så de kan falde til ro... Andre har behov for masser af plads og masser af aktiveringslegetøj...

• #5   18. jul 2011 Vi valgte også at flytte Vaks ind på vores lille toilet nedenunder, da vi ikke var hjemme. Nu kan han være overalt uden at han gør noget ^^
    Så ja, det ville måske være en god íde at få den lukket ind i et mindre areal med sin kurv, så den stadig kan have det behageligt ^^

• #6   18. jul 2011 -og det hjælper ikke på problemet, men du kan da i det mindste glæde dig over ikke at have en hund, der ødelægger gulve, vægge, karme og låger, når den er alene. - men derfor skal problemet jo stadig løses:-)

• #7   18. jul 2011 Nej, bliv ikke sur, ognorere det
    Start alene træning forfra og prøv at indføre regeæmæssige gåture, mad i foder når i skal gå.

• #8   18. jul 2011 Ignorer det! ALDRIG skælde ud, det forværrer kun problemet, det gør ham usikker og bange.
    Og huske ros, ros og atter ros, når han gør det udenfor. En flokændring/flytning er en stor ting for en ung hund, og kan sagtens betyde at den "glemmer" det, den tidligere har lært. Jo flere gange i kan "lave" smiley en succes udenfor, jo bedre for træningen.

• #9   18. jul 2011 Start alene hjemme træning, lær hunden at det er okay at være selv, også når I er hjemme(ment på den måde at I skal lære den ikke at følge jer overalt). Start stille og roligt ud først 5 min(hvis han kan det ellers mindre), og øge tidintervallet stille og roligt. Jeres hunds problem er ikke at den ikke kan holde sig, men fordi den er usikker og nervøse og ikke kan lide at være alene.

• #10   18. jul 2011 Kristina...Hvordan har hvalåpen gået før I fik den??? Hos opdrætter i hundegård???? Eller har den tidligere ejer skilt sig af med hunden netop fordi den havde et renlighedsproblem når den var alene hjemme???

• #11   22. jul 2011 vi har haft ham i nasten en måned og det er kun for en uge siden han begyndte på det... i starter var der ingenting... nu er han begyndt at gøre det foran os på sit tæppe

• #12   22. jul 2011 Snow k: den blev luftet... hun skilte sig af med den fordi hun ikke kunne have den mere

Kommentér på:
Vores hund tisser/skider på gulvet !

Annonce