hjælp vores hund ødelægger alt......!! {{forumTopicSubject}}
sagen er den, fra starten af....
vi har Balou på 4 1/2 år, for ca 6 måneder siden fik vi Thilde, Balou er en meget rolig hund som gerne vil lege udenfor, men ellers bare er glad og tilfreds hvis der er mad og en seng at sove i.. :o) dejlig hund....
men Thilde ødelægger ALT!!!!!
de startede med at måtte være i vores stue men efter 3 uger hvor hun ødelagde dørpaneler, fodlister, hoveddør der er lavet af plastik, håndtag i metal, puder tæpper, alt... så røg de i kælderen (vi har en pæn kælder med klinker, lys pæn istandsat bryggers)
der river hun så ledninger ud af væggen (der var heldigvis ikke strøm i den) hun spiser lednings klips med søm, skruer, perlesten, puds og gips fra væggen, træ... hun har spist en kæmpe sækkestol, skal lige sige at der er mange små hvide kugler i sådan en.... ;oP
hun har spist dyne med fjer, det fylder også en del...
og så skider hun og tisser over det hele i kælderen men kan holde sig fint når hun er sammen med os ovenpå...?
vi går morgentur med begge to på ca 30 min, hvorefter vi går i haven og leger lidt, de får morgenmad når vi kommer hjem.. vi går middags tur og de får som regel en eftermiddags tur plus en tur om aftenen inden de bliver puttet....
vi har haft købt sådan en DAP dims til stikkontakten med feromoner i efter dyrepsykologs råd plus dyrlæge, det virkede i 3 dage, men så startede det forfra...
hvis vi skal handle og de er alene i kælderen i 1 time, har hun skidt og tisset igen og ødelagt det tæppe de nu har....
hun vil ikke være uden os...?
HVAD GØR VI FORKERT?????
hjælp os for vi er desperate... vi skal være forældre til marts og ønsker bare så inderligt at hun er en god hund inden da så vi ikke bliver vanvittige.... :o)
kun seriøse ikke provokerende kommentare for vi er dybt ulykkelige over det her.... vi ønsker kun at de skal have det godt...
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 508 Svar: 12.441
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.401
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
jul 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 24
vi skulle først tage væk i 5 min, så 15, så 30 min, så 1 time, og så stille og roligt trappe op.... skal lige siges at jeg går hjemme på barsel, så jeg er hjemme det meste af tiden, men skal nogle gange til byen eller andet...
hun var 8 uger da vi fik hende, hun er halvt labrador, halvt golden, har set begge forældre og der var papire på begge to...
og hun er 5 1/2 måned nu...?
vi er villige til at gøre hvad som helst....
jul 2009
og vi kan jo ikke være sammen med hende 24 timer i døgnet....? :o(
feb 2006
jul 2009
vi har en lang indkørsel og hun kan se os mens vi går ud?? og hun gør ingenting før vi er ude af syne??
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
jul 2009
vil det så kurere det hele??
maj 2005
Følger: 75 Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 596 Svar: 8.421
feb 2006
feb 2006
Er de i kælderen andet end når de er alene?
jul 2009
men vi starter forfra og prøver igen men med 1 min til at starte med, for det tager det at gå op af vores indkørsel ;o)
vi ønsker bare at hun skal være glad og tryg, men det der DAP det giver jeg ikke noget for, gider ikke spilde 310 kr så sådan en igen når det ikke virker...?
feb 2006
okt 2007
Følger: 18 Følgere: 7 Hunde: 5 Emner: 138 Svar: 4.010
http://www.google.dk/search?sourceid=ie7&q=hund,+separationsangst&rls=com.microsoft:da:{referrer:source?}&ie=UTF-8&oe=UTF-8&rlz=1I7ACAW_daDK385
okt 2007
Det hjalp på ham at:
-fodring foregik på græsset
-gemme guffer i alverdens ting inden vi forlod ham.. sværhedsgraden blev øget efterhånden som det blev nemmere for ham..
kan ikke se, du skriver noget om, at hun bliver stimuleret mentalt?
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
Og ellers roligt fremad med alene hjemme træning.
Endelig kan det give store provlemer at i lukker hunden væk i kælderen. Træn alene hjemme i rum hundene er vant til og være i, og ikke kælderrum.
held og lykke med træningen.
jul 2009
og jo vi udfordre hende med spil og leg efter mad osv i haven og på ture plus vi træner meget triks så hun kan bruge hovedet lidt..
vi har dem tit med på stranden og så smider vi ting i vandet også så hun kan finde det, det elsker hun... men lige meget hvad vi gør, så hjælper det stadig ikke...? men hun er uhyre intelligent... hun lære meget hurtigt..
men så må jeg ned og købe en refill til vores DAP igen så og så se om det virker...? men tak for jeres råd...
vi har i dag bygget ny hundeseng til dem og gjort det rigtig hyggeligt nede i kalderen og vi har trænet lidt i dag med at lade hende være dernede i enkelte sekunder af gangen og roser rigtig meget når vi så kommer "hjem" igen og hun intet har lavet....
så nu ser vi hvordan det går og hvor lang tid det tager? :oP
okt 2007
Men det står der sikkert en masse fornuftigt om i nogle af de links, jeg smed tidligere i tråden..
jul 2009
for lige præcis det der med at Thilde søger vores opmærksomhed, stoppede jeg med at give efter i går, og allerede i nat har der "kun" været en lille tis tår i kælderen, og den nye seng er stadig hel og tæppet er ikke splittet i atomer...., ;oP
og så vil vi begynde at ændre vanen i stedet for at gå lige inden sengetid, så bliver det eftermiddag, så hun ikke forbinder aftenturen med at hun skal i seng... :o) skide god side...
det var lige som at lære om Thilde... ;o)
så nu har vi modet tilbage og vi prøver at gøre hende til den dejlige hund som vi ved hun kan være.... :o)
tak alle sammen.... dejligt med nogle konstruktive råd, for det her med at folk skriver ned til en ellers synes at de skal påpege alt det man gør forkert i stedet for at komme med råd, det kan vi ikke bruge til noget når vi er blevet kørt helt derud hvor vi ikke kan se mulighederne med hende mere....
men det kan vi nu.... tak! :oD
knus fra Stine, Jeppe, Balou og specielt Thilde
aug 2010
Følger: 4 Følgere: 4 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 1.092
aug 2010
jul 2009
og vi fik også af vide at det helst skulle stå i samme plan som der hvor hunden opholder sig mest om dagen, og det er i stuen sammen med os andre jo, og de sover i kælderen, så det kan slet ikke lade sig gøre her?? :o)
men ellers mange tak for rådet, ved det har virket for mange, men i et 3 plans hus med to hunde, kan det bare ikke lige lade sig gøre...?
men igen i nat har der kun været en lille tistår, men hun har stadig ikke ødelagt deres nye hundeseng, og hun har kun tygget lidt i deres tæppe, men har ikke splittet det som hun plejer....
så vi fortsætter med de råd der står på den side som Helle N fandt, for der står mange ting og det hele er noget vi kan forholde os til, uden vi skal rekonstruere hele vores hus med bure, senge, låse osv ;oP
hun må meget gerne "bare" vænne sig til livet herhjemme som det er, og som det altid vil være uden de helt vilde ændringer andet end opførsel.... :oD
aug 2010
jul 2009
for det med at hun tyggede i ting er blevet meget bedre, men hun har så også lige smidt den sidste hvalpe tand.....?
men hun tisser og skider stadig og kan STADIG ikke være alene????
hun har haft EN nat hvor hun intet lavede, og der var jeg også hjemme ved hende hele dagen...? skulle ikke handle eller noget...
men det nytter jo ikke noget hvis jeg aldrig nogen sinde kan gå hjemmefra?
og kan hun huske det når hun så skal i seng??
vi gør forskellige ting hver gang de skal puttes, og vi går med dem efter mad eller eftermiddag nu i stedet for før nat tid...? så nu er de bare i haven i stedet for inden de skal sove... og vi holder øje med at hun får tisset og skidt, men alligevel har hun tisset og skidt når vi står op????
helt ærligt, vi putter dem kl 22.00 eller lidt før, og står op kl 06.00 så det er otte timer???
hun er fra d 25 maj så hun burde da ikke blive ved med at være SÅ urenlig????
hjææææææææææææælp vi orker snart ikke mere.... ;o(
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Sæt uret til at ringe f.eks. kl. 03:00. Hvis hun ikke har lavet noget, så ud med hende og vent til hun har gjort hvad hun skal.
Ikke noget med at lege eller noget... bare gå stille og roligt rundt ind til hun er færdig.
Hvis hun allerede har tisset/skidt kl. 3.00 så sæt uret næste dag til 02.00.
Stille roligt kan du rykke tiden ½ times tid, ind i når kl. 06:00.
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
Efter 14 dage med afbrudt søvn, var hun fuldstændig renlig...
jul 2009
Thilde har nu haft 6 dage i træk hvor der intet er lavet hverken ødelagte ting eller tis og bæ..... intet om natten og intet når de er alene nu.... skønt!!!! :o)
hun er blevet mere rolig, hun høre mere efter, hun er mere dygtig og hun besørger ikke indenfor overhoved mere og balou er blevet meget mere glad for hende...... :o) :o) :o) weeeehuuuu
så GLÆDELIG JUL og en stor stor tak til Helle N :oD
knus fra os
hjælp vores hund ødelægger alt......!!