Ny og Gammel hund. {{forumTopicSubject}}
Hej hej HG.
Jeg har haft min gamle hun hund i snart 8 år og det er sgu en super hund, aldrig gjort nogen noget, den har haft hvalpe før, så den har det fint med andre hunde. Dens race er Cheasa bay peak retriever.
Men nu har jeg fået mig en extra lille pige som os er en Cheasa bay peak retriever. Det er første gang jeg har 2 hunde så mine spørgsmål er lidt.
1. Er det okay de deler legetøj? (den gamle tog legetøjet fra sine hvalpe da den havde dem, og blev sur hvis de ville have det, den for lidt ejer fornemmelse med det samme)
2. Det er vel ganske normalt at den gamle knurrer lidt efter den nye?.
3. Den gamle ser ud til og mene at alt mad/drikkelse hvad der er på gulvet er dens! også hvalpens og har snappet lidt efter den nye i spise tiden normalt?
4. Den gamle hund går nogle gange end foran den nye så den nye skal finde en ny vej for og gå rundt. normalt?.
5. Hvor langtid går der (ca) før den gamle acceptere den nye 100% husk ca ved det kan være forskelligt fra hund til hund?
6. Noget specielt man kan køre så de bare bliver like X! (gode venner) :D?
sep 2008
Følger: 19 Følgere: 31 Hunde: 4 Annoncer: 8 Emner: 73 Svar: 4.131
1: Ja, de må gerne dele legetøj, men køb også noget nyt som hvalpen får først. Hvis der er tale om aktiverings legetøj skal du have dobbelt op af det, så de har en hver når det bruger det.
2: Ja det er normalt og det må du endelig ikke skælde den gamle ud over at den gør. Den ny reagere vel også ved at trække sig væk.
3: Lad dem spise hver for sig, to forskellige steder, lad vær med at have tyggeben og lignede liggende fremme hele tiden.
4: Det er for at vise at den er boss
5: Det er forskelligt fra hund til hund
6: Du kan købe DAP til stikkontakten, den udsender noget som beroligere hundene. Husk at lufte hundene og lave noget med dem hver for sig, gå nogle gode ture med den gamle uden den lille er med, på den måde lære den lille også at være alene hjemme.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
2. Ja, der er ganske normalt den ældre knurre af den nye. Det må dog ikke gå over gevind. Husker i og beskæftige jer med den gamle? Den skal ikke føle sig sat til side.
3. Skil dem ad ved mad. Giv dog gerne en godbid til begge, og husk den gamle skal have først. Når hvalpen får mad giv da den gamle en smule mad også.
4. Ja, den gamle viser den er førerhund, og det skal den have lov til.
5. Det er der stor forskel på. Fra få dage til flere mdr.
6. Tag den gamle med i så meget som muligt med den lille ny. Brug masser af tid på ikke mindst den gamle. Ros den gamle for hvert et lille fremskridt der gør over for hvalpen.
jul 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Nu deler de faktisk legetøjet sådan nogen lunde :D.
og den gamle snapper ikke eller knurre mere efter den lille nye :).
Og den gamle bliver overhovedet ikke glemt, eller skubbet til siden, vi havde gæster af 3 mand i dag, og sagde til dem de skulle snakke med den gamle hund før de snakkede med den lille nye, så det køre faktisk godt lige nu.
Men 1000 tak for svarende de har været en stor hjælp :). Det hele er lidt nyt når man for første gang har 2 hunde under et tag
Ny og Gammel hund.