{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.597 visninger | Oprettet:

Gammel hund og ny hvalp? {{forumTopicSubject}}

Godmorgen HG

Vi skal om ikke så lang tid, håber jeg, ha en ny hvalp. Og så er spørgsmålet, hvordan præsenterer man den bedst for den gamle hund? skal de mødes på neutral grund? eller har i bare taget den med hjem?
I må meget gerne komme med gode råd til hvordan man bedst fører dem sammen.
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hund og ny hvalp?
  • #1   4. sep 2010 Hmm det kommer an på hvordan den gamle hund er af sind.

Tilli var næsten 8 år da vi hente Chica, og tilli var med nede ved opdrætteren, for jeg ville jo ikke have en hvalp med hjem hvis Tilli ikke kunne lide den, men hun var da heldigvis helt ligeglad med Chica smiley

• #2   4. sep 2010 Han plejer at være rimelig ligeglad med hvalpe, når han har set dem an. Men han er 10 år, så det er jo noget af en omvæltning

• #3   4. sep 2010 Jeg ville gøre det hjemme eller evt i haven hvis vejret er til det smiley

• #4   4. sep 2010 neutral grund er det optimale og helst et sted hvor de kan være uden snor på. det giver den mest naturlige tilgang. Og så bland jer så lidt som muligt. den gamle skal have lov til at sige fra og sætte grænser og den lille skal have lov til at underkaste sig og vise at han ikke er ude på noget.

• #5   4. sep 2010 Så er det nok det vi prøver smiley

• #6   4. sep 2010 Det var min første tanke med neutral grund smiley
    er der ellers noget man skal være opmærksom på?

• #7   4. sep 2010 det kan også være en god ide at tage den gamle med når i henter den nye. lad dem være adskilt i bilen hjemvejen og find et neutralt sted på vejen hvor de kan komme ud og mødes. så har hvalpen selskab på turen, den gamle får lidt tid til at forstå hvad der sker og de kan komme ud og mødes på neutral grund. hele 3 ting på en gang!! ... hehe lol

• #8   4. sep 2010 Bare jeg så kan huske alle 3 ting smiley Har totalt sommerfugle i maven, for skal ud og se den måske kommende familieforøgelse imorgen. glæder mig som et lille barn smiley

• #10   4. sep 2010 Tak Lajla smiley
    Kátur ved ikke han er 10 år, han tosser stadig rundt som en hvalp smiley men jeg tror han vil hilse roligt lige som Oscar. det er bare så jeg introducerer dem for hinanden på den bedste måde, så de ikke kommer skævt ind på hinanden allerede dag 1 smiley

• #11   4. sep 2010 her i huset bruger vi at tage valpen op ,sige til de gamme hunde det er en hvalp så får de lov til at lugte til valpen mens vi holder den ,når de alle har fået snust bliver den sat ned , så er det lige som om den altid har boet i huset ,lidt efter kan man se dem lege sammen eller bare ligge og hygge . også når en i familjen får en ny hvalp og de kommer på besøg første gang gør vi det samme ....

lige nu har vi
    en schæfre på 10år
    en schæfer på 4,5år
    en chihuahua på 2,5år
    en chihuahua på 2 år
    og sidst en chihuahua på 7 månder

Kommentér på:
Gammel hund og ny hvalp?

Annonce