{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.393 visninger | Oprettet:

Gammel hund og synstab. {{forumTopicSubject}}

vaks er 10 år gammel nu, så alderen er så småt begyndt at vise sig.

Vaks er blevet en smule natteblind, han ser ikke så godt i mørke, som han plejer. Opretter primært indlægget her for at forhøre mig i tilfælde af, at det bliver værre. Det er ikke et problem endnu, han bliver bare lidt forskrækket over ting i fx mørke gyder, fordi han ikke kan se, hvad det er, med det samme.

Hvad kan man ellers gøre for at hjælpe en hund, der mister synet lidt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gammel hund og synstab.
  • #1   21. dec 2017 Lotus har fået grå stær her på hendes gamle dage........ Hun bruger hørelsen meget og jeg plejer at gøre hende opmærksom på "farerne" inden hun selv får "chokket". S¨å hvis jeg hører noget, gør jeg hende opmærksom på at jeg kan høre eller se noget, som hun tydeligvis ikke har opdaget...

• #5   21. dec 2017 Jeg har planer om at få det undersøgt, da hans søster har arvelig gråstær (cataracts?). Hun blev dog blind meeeget tidligere, og han har ikke umiddelbart gråstær. Han har et meget svagt gråligt skær nu, som han ikke havde tidligere, og jeg tænker, at det bare er aldersbetinget, eftersom jeg har lagt mærke til det de sidste par måneder. Det er kun i de helt skumre kroge, at han ikke kan se ordentligt.

En lommelygte var måske slet ikke så skidt en plan.

• #6   21. dec 2017 Luka har cataract pga sukkersyge og kan ikke se noget efterhånden. Jeg har gennem en aussieejer i USA hørt om nogle øjendråber, der kan få synet tilbage i løbet af 6 mdr. Han har fået 2 af sine hunde til at se igen.

Luka skal ha chancen, så vi er begyndt at dryppe øjne i søndags. Jeg er meget spændt på fremtiden.

• #8   22. dec 2017 Han har ingen andre tegn på diabetes, så det tænker jeg egentlig er ret usandsynligt. Han fylder 11 til maj, så det er vist ikke så sært, hvis han efterhånden får lidt dårligere syn.
    Han er jo på ingen måder blind, han har bare svært ved at se hvad noget er, hvis det står i et meget mørkt område.

• #10   23. dec 2017 Han bliver som sagt undersøgt, men jeg mistænker nu kun alderbetingede øjenproblemer. Han har ikke altid haft det så svært ved at se i mørke. Jeg er meget analyserende med mine hunde.

Han blev tandrenset i november, og dyrlægen lagde ikke mærke til noget med øjnene, så det er virkelig meget meget lidt. Hans øjne er stadig helt klare sådan umiddelbart.

Kommentér på:
Gammel hund og synstab.

Annonce