{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.538 visninger | Oprettet:

Allan A
Allan A
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7

ny hvalp og gammel hund.. {{forumTopicSubject}}

hej er der nogle af jer der har god erfaring med at få en lille hvalp når man har en gammel hund i forvejen.
jeg har nemlig en schæfer på 5 år og overvejer at få en lille hvalp.. har kan fint med andre hunde..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ny hvalp og gammel hund..
  • #1   30. jan 2011 Taiko var 7 år da Kia kom i huset. Det gik rigtig godt.

• #2   30. jan 2011 Jeg skal måske lige sige at Taiko har været vant til ikke og være enehund. Men var alene i 8 mdr. fra den gamle var aflivet, til Kia kom.

• #3   30. jan 2011 Kan stærk anbefale dig at købe bogen "Fra Hvalp TIl Hund!" af Irene Jarnved - Der er også en super kapittel i om hvad man skal gøre sig af tanker før man får ny hund hjem til en gammel hund smiley :)

Hele bogen er værd at læse smiley

• Allan A
    Allan A Tilmeldt:
    jan 2011

#4   30. jan 2011 oki vores har nemlig været alene hund i de 5 år vi nu har haft ham..

• #5   30. jan 2011 Lad ham møde et par hvalpe og se hvordan har reagere. Men hvis eller har er en rar hund over for andre hunde tvivler jeg på det giver problemer. Men lad dem mødes på neutral grund, inden den lille ny kommer ind i huset.
    Men tag evt ud på en træningsplads hvor der er hvalpetræning og se hvad han siger til hvalpe.

• Allan A
    Allan A Tilmeldt:
    jan 2011

#6   30. jan 2011 Brug hjernen, før du køber hund. S:
    oki ja det var da en god ide. for han kan fint med andre hunde..

• #7   30. jan 2011 Min fars gamle gnavne RR herre, var ti år, da min far pludselig stod med en mishandlet RR i hænderne. Hun var en 7 måneder, og helt væk fra vinduet. Den gamle som ellers elskede al opmærksomhed, og mente og stadig mener hele verden er til for ham, tog overasskende godt imod hende. Han fortalte self. hurtigt hvad der var hans seng og hans madskål. Men han tog hende faktisk ind under sine "vinger" og lod hende være med i alt han fortog sig. Min far skulle bruge rigtig meget tid på den nye, da hun virkelig skulle rettes op. Det fandt han sig også pænt i, han gik bare lidt ekstra til mor, og blev lidt ekstra forkælet der smiley
    Han gad dog ikke rigtig lege, men det har han nu aldrig rigtig gidet. Men efter et par gange han lige fortalte hende, at det vilde leg, gad herren altså ikke, forstod hun budskabet. Idag 3 år efter, er de uadskellige. Og tør næsten ikke tænke på, den dag han skal væk, som nok ikke ligger flere år frem.

• Allan A
    Allan A Tilmeldt:
    jan 2011

#8   30. jan 2011 oki vi vil så have en hanhund mere. men ved ikk om det gør nogen forskel..

• #9   30. jan 2011 Jeg har en gammel hanhund som altid har været alenehund. Vi fik for ca 5 måneder siden Satu, og det har da ikke gået helt gnidningsløst. Den gamle er nu gået med til at han må bo her, men han elsker ham ikke smiley De er dog ikke uvenner eller noget smiley

• #10   30. jan 2011 Ingen tvivl om at en tæve ville være nemmest og tage ind.

• #11   30. jan 2011 Set i bakspejlet tror jeg også det havde været nemmere med en tæve

• #12   30. jan 2011 Gilbert var 8 da vi fik Binka, og han tog meget pænt imod hende.

Det første halve døgn da vi kom hjem med den nye hvalp blev Gilbert passet, så den lille ny kunne vænne sig til huset, og dagen efter mødtes de på et neutralt sted, hvorefter vi så gik hjem. Der har ikke et sekund været ballade.

Selvfølgelig er sådan en lille størrelse irriterende for en voksen hund, men her blev lavet regler om steder hvor kun Gilbert måtte komme, så han kunne være i fred hvis han ville.
    Og det skal lige siges at han generelt var skrækslagen for små hvalpe inden vi fik Binka ;o)

• #13   31. jan 2011 Da min Bamse var 2 år fik vi Bølle og det gik super fint . De var begge hanhunde men Bamse blev kasteret efter ca ½ år af andre grunde.

Bølle er desværre gået til de evige jagt marker og vi havde fået en lille tæve i huset men alligevel skulle jeg da have en erstatning for Bølle og fik derfor Blaze her sidst i nov, det gik sådan lidt på spidsen den første uge men derefter har der intet været, både pipi 4 år og Bamse 5 år har accepteret hende..

• Allan A
    Allan A Tilmeldt:
    jan 2011

#14   31. jan 2011 vi har også en datter på 19 mdr. og er meget bange for at den gamle vil blive jaloux hvis hun giver den lille nye hvalp mere opmærkesomhed..
    vi har også snakket om at vente til vores datter bliver 2½ - 3 år med at få hund nr. 2. så hun forstår mere. og ikke gør forskel, så er den gamle hund 6 - 6½ år.. men er det så ikke meget for sent at få hund nr. 2.?

• #15   31. jan 2011 Næh. Som jeg skrev var Taiko 7 år, så det mener jeg ikke vil give problemer. Måske en god ide og vente til datteren er lidt ældre. Det vil give jer lidt mere tid til hvalpen.

Kommentér på:
ny hvalp og gammel hund..

Annonce