{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.594 visninger | Oprettet:

Hvalp på 16 uger - sover ...?? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er den heldige ejer af en skøøøn hvalp på 16 uger. Men jeg har lagt mærke til at når vi har gået tur om morgenen er han stadig meget søvnig efter. Han kan bare ikke sove igen medmindre jeg lukker ham inde i stuen.. Det forstår jeg så godt, det må være fordi han ellers bliver distraheret, og vil måske ellers lege eller kæle, selvom han er træt. Eller også distraheret mine gøremål ham.

Men når vi så forlader ham hjemme (i op til 4 timer) så sover han bare indtil vi kommer hjem. Jeg har også lagt mærke til, at han leger ikke, medmindre vi er i samme rum. Han kan både lege med os og alene, men kun alene når vi er i samme rum. Dvs han leger heller ikke når vi er væk, sover bare. Er det normalt, eller har han et for stort tryghedsbehov? Vil også sige han har et problem med at geare sig selv for meget op hvis der kommer gæster, eller hvis vi begge går meget frem og tilbage og rydder op el. Lign. Så han skal konstant beroliges i sådanne situationer.

Vil bare høre om han adfærd er normal, om det er noget der går over, og om vi skal gøre noget anderledes...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvalp på 16 uger - sover ...??
  • #1   15. jul 2011 Der er jo meget forskel på racer og på hvor aktive hvalpe er..
    Jes beskrivelse passer meget godt på min race og hvordan de er som hvalpe...

Synes det lyder som om jeres hvalp er en meget nem og rolig hvalp. Det er for mig at se kun godt at jeres hund bare sover når i er væk - så er hvalpen godt tilpas i jeres hjem *s*

Hvor i består jeres Jeres bekymring?

• #2   15. jul 2011 Hehe smiley jamen vi synes også han er dejlig og rigtig nem at opdrage. Han er en fransk bulldog. Det er første gang vi har hund, og vi vil undgå at gøre noget forkert smiley

Det der bekymrede mig var, at han er meget, meget tryghedssøgende. Min logik siger mig, at det er normalt for en hvalp, men jeg var bare ikke sikker på om det med at han ikke laver andet end at sove mens vi er væk, skulle være normalt. Og om det med at han er lidt uselvstændig, og kun vil lege hvis vi er i samme rum, også er normalt.

Jeg tror da han i øvrigt er glad for at være her, han elsker os ihvertfald højt, ligesom vi gengælder det, og det dejligste at stå op til er han godmorgen møsser smiley

• #3   15. jul 2011 Jeg synes nu også, det lyder skønt, at når han er alene eller I er optaget af andet, så lægger han sig til at sove.

Mht gæster, så er det sikkert en stor mundfuld for sådan en lille en. Ved ikke om i har mange gæster ofte, men måske kan i forsøge at vænne ham til, at han kan hilse og blive nusset lidt, men så lægger han sig roligt i sin kurv. Måske har i mulighed for, at han kan have en kurv et sted, lidt i fred for gæsterne og så instruere gæsterne i, at de skal være rolige med ham.

Hundehvalpe er jo søde og dejlige, så jeg synes ofte, at folk rigtig gerne vil kæle, lege og snakke med dem, i en grad, hvor det nok bliver for meget for sådan en lille en. Jeg gjorde den kæmpe fejl i starten med min den første, at jeg lod gæster nærmest have frit spil med hende og det blev alt for meget

• #4   15. jul 2011 Mette - vores var også meget uregerlig i starten, indtil vi lærte at håndtere ham rigtigt. Dermed ikke sagt at du gør det forkert, alle hunde er jo forskellige, men mener bare med det, at jeg forstår at det kan være lidt overanstrengende for hundeejer smiley

Muttley har da også bideproblemer, han kan blive hidsig af at det klør i gummerne, og kan derfor bide på fingre, meget hårdt, mens vi prøver at give legetøj eller tyggepinde. Han stresser som sagt også meget nemt, men det hele går, når bare vi håndterer ham rigtigt og beroligende. Han stopper også når vi bliver sure hvis han virkelig bliver for meget. Så heldigvis forstår han og er meget klog og lærenem.

• #5   15. jul 2011 Marianne, det med gæsterne tror jeg du har ret i.. Jeg oplevede sidst at mens han måske leger med en person, så knipser den anden med fingrene og kalder på ham.. Og han vil jo så gerne have opmærksomhed fra alle, så han farede bare rundt mellem os allesammen. Måske vi og gæsterne skulle lære ikke at give ham så meget opmærksomhed mens der er mange omkring ham. Jeg tror han bliver stresset af det.

• #6   15. jul 2011 Zubaida
    Ja det er lige præcis sådan, det går. Alle kalder, knipser, kæler, Iiih og nårh hvor er den sød og se hvad den lige gjorde, kaster bolde, kigger og klapper :). Man er nødt til at forklare dem, at det bare ikke går. med tiden vil det sikert også være rart at kunne have gæster, uden alting skal dreje sig om hunden. Så selvom han er sød og det er svært, er det nok meget klogt at få snakket med gæsterne om det

• #7   15. jul 2011 Sofus sover også når han er alene, har han gjort fra han var helt lille, men han havde svært ved at finde ro, for han skulle hele tiden følge med i hvad vi lavede, nu kan han sagtens bare sove selvom huset er fuld af gæster smiley
    Synes jeres hvalp lyder helt almindelig og dejlig smiley

• #8   15. jul 2011 Ja det har du ret i, og vi er jo også selv med i det, man er jo så stolt af ham og viser gerne hvad han kan.., og det er især med et vennepar vi har, som vi ser meget ofte, og som også har passet ham nogle gange. Han bliver automatisk helt vild når han ser kvinden, fordi hun leger vildt med ham. Jeg havde tænkt mig at sige noget, men følte jeg nok blev for pylre-mor, og lod være. Men den snak burde jeg nok have alligevel for Muttleys skyld.

• #9   15. jul 2011 Mille Muttley har også svært ved at finde ro til at sove når han er træt, men det hjælper når jeg lukker døren ind til stuen hvor han sover..

• #10   15. jul 2011 Det er typisk hvalpe smiley de kan have svært ved at falde ned og lægge sig til ro.
    Især om aftenen havde Sofus sine "ture", så blev han helt vild og løb rundt og lavede ballade smiley det er charmen ved den alder!

• #11   15. jul 2011 Ja det er en skøn legesyg alder smiley dejligt at få bekræftet at han er helt og aldeles normal, og endda i den rolige ende af skalaen smiley så nu bliver jeg helt vildt taknemmelig for hvor heldige vi egentlig er med ham smiley

• #12   15. jul 2011 Helt og aldeles normalt :o) og vil straks indskyde - er du gal hvor er I heldige at han bare sover når I er væk :o)

Vi måtte kæmpe en laaaaaaaaaaaaaaaang og sej kamp før Sumo kunne være alene hjemme - og til den dag i dag kan han stadig kun være alene hjemme 3-4 timer og kun om dagen - vi har aldrig nogensinde ladet ham være alene om aftenen for fx at gå ud og spise eller i biffen - så må vi ha "babysitter" på :o)

Og mht det tryghedssøgende - Sumo og andre franske jeg kender for den sags skyld - er små selskabspapegøjer - de ELSKER at være sammen med deres "familie" - sådan er de bare :o)

KH M

• #13   15. jul 2011 ps og hvor er han altså i øvrigt bare nuser jeres lille Muttley :o)

• #14   15. jul 2011 Mijanne - det glæder mig at høre.. Og tak, Sumo er da også bare sød smiley elsker franske bulldogs smiley

Kommentér på:
Hvalp på 16 uger - sover ...??

Annonce