{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.926 visninger | Oprettet:

Tina P
Tina P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

Første løbetid, gravid? {{forumTopicSubject}}

Hej,

Min chihuahuatæve kom i løbetid for 8dage siden. I den tid har hun kun været alene med min hand hund meget få gange, han har ikke haft prøvet på noget

Men nu er jeg lidt nervøs, da han prøvede på noget idag. Vil lukke dem i hvert deres rum nu når jeg ikke er hjemme, eller give hende trusser på. Vil høre om hun kan være blevet gravid? Eller er det først på 14.dagen de har ægløsning?

Overvejer at få hende scannet om et par uger - men er det overhovedet nødvendigt?

Håber nogen kan svare da jeg er meget nervøs for hvad der kan ske:( hannen er kun 2år og han har aldrig prøvet at parre sig før.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første løbetid, gravid?
  • #1   14. jul 2011 Hvordan ved I at han ikke har prøvet på noget, når de har været alene?

• #2   14. jul 2011 hvis det var mig ville jeg give dyrlægen et kald og høre hvad de ville gøre da der fås en abort sprøjte som hunden kan få allerede nu

vil sige at det er direkte dumt at lade dem gå sammen især uden opsyn uanset om tæven har trusser på eller ej nogle hunde er ret opfindsomme og kan komme til trusser eller ej

hanhunden er jo kønsmoden og kan dermed godt lave hvalpe. tæven er jo derimod på ingen måde klar til det.

Ang om tæven kan blive gravid: ja det kan den der er meget forskel på hvornår tæverne er højløbske. den ene af mine tæver er fx allerede på dag 8 og den anden først på dag 16

• #3   14. jul 2011 Jeg vil da godt nok håbe du som det første i morgen tidlig kontakter en dyrlæge..

• #4   14. jul 2011 De fleste tæver har ægløsning ca. midt i løbetiden - dvs. ca. 10-11 dagen. Nogle har dog ægløsning allerede før - helt ned til 3-4 dagen. Nogle tæver lader sig desuden parre hele løbetiden, og da hanhundens sæd kan leve i op til 5 dage inde i tæven, så kan du stå med en nu drægtig tæve...
    Hold dem adskildt - trusser er ikke beskyttelse mod parring! Det tager et splitsekundt for at hannen hænger hast i tæven, og så kan og skal han ikke fjernes! Hold så hundene i ro og tag istedet tæven til dyrlægen. Forsøger man at skilde hundene ad, kan man skade begge!
    Men hold dem adskilt hele tiden!

• #5   14. jul 2011 simone F - jeg tænker lidt det samme

• #6   14. jul 2011 Sunshine: enig...

• #7   14. jul 2011 først vil jeg lige slå fasr hunde ikke er gravide, men drægtige:)

og for det andet er det slet ikke gennemtænkt at anskaffe sig en tæve, og oveni købet lade dem gå sammen under løbetiden, hvis hvalpe ikke er med i planerne.

grib knoglen til dyrlægen imorgen og pas bedre på din tæve fremover:)

• #8   14. jul 2011 mon ikke dette er en joke... ts har jo ikke meldt sig på banen igen

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#9   14. jul 2011 Tak for jeres svar, ved godt jeg virkelig har dummet mig og har rigtig dårlig samvittighed, havde bare forhørt mig og fået andre svar som tydeligvis er forkerte:(

Men må ringe til dyrlægen med det samme imorgen og høre om råd.

Min kæreste har ferie så drejer sig om meget lidt tid de har været alene - men ja, ingen undskyldning:(

Tak for jeres svar

• #10   14. jul 2011 Det tager ufattelig kort tid for en vellykket parring, så "kort tid alene" kan også være nok ...

• #11   14. jul 2011 lige så snart vores hanhund begynder at gå helt i svime over hendes lugt, så ved vi det er tid til at være ekstra opmærksom smiley Loke er i stuen og mischa er i gangen når hun er i løb smiley

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#12   14. jul 2011 Jeg må ringe til min dyrelæge imorgen og høre hvad han siger, troede bare ikke det var så nemt udfra hvad jeg havde hørt hos andre:(

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#13   14. jul 2011 A.c.n, så i den første periode gør i ikke noget? I tager den udfra hannens opførsel? For han er først blevet helt vild her idag, men han forsøger sig i den forkerte ende, altså hovedet..

Men tror jeg må få givet hende en sprøjte, vil bare ik sprøjte gift i hende uden grund.

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#14   14. jul 2011 Louise j, hvalpe er med i planerne, men først når hun er fyldt 2år. Er jo ALT for tidligt nu:(

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#15   14. jul 2011 Sunshine, hvor længe efter hun ikke bløder længere skal man holde dem adskilt?

• #16   15. jul 2011 *suk*

Er enig med dig DKK

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#17   15. jul 2011 Jeg havde tænkt mig at lave hvalpe på hende én gang om lang tid. Derfor jeg ikke har sat mig ind i det endnu.

Ved godt jeg har dummet mig, i behøver ikke komme salt i såret. Søgte blot råd og vejledning.

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#18   15. jul 2011 Tusind tak for dit svar:)

Jeg ringer til lægen imorgen og så tager jeg den derfra

• #19   15. jul 2011 Iøvrigt er abortsprøjten ikke gift. Det nye præperat har slet ikke så mange bivirkninger som den gamle.

• #20   15. jul 2011 Helt ærlig!

Synes I ikke at I er lidt grove herinde??
    Hun stiller reelle spørgsmål, og har faktisk ikke bedt om at få at vide om hun er "uansvarlig" (læst mellem linjerne)

Jeg går stærkt ud fra at TS ikke tidligere har stået i denne situation - det er nok DERFOR hun søger jeres / vores råd!

Vi har alle haft vores første gangs oplevelser!!

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#22   15. jul 2011 Tak for støtten Elisabeth smiley Det er lige præcis det, det er min første gang, og desværre kan man komme til at dumme sig.

Men kunne godt være jeg skulle overveje at få ham kastreret, for har ikke lukket et øje i nat. Hun er ikke så gammel og kan bedre undvære ham, men han har stået på den anden side af døren og skreget hele natten smiley Det gør også ondt på mig smiley

Jeg har nu snakket med min dyrlæge, eller han var på ferie, så det var afløseren. Nu er jeg mere rundt på gulvet.. Han sagde jeg skulle "studere" hendes cyklus og så kunne de ud fra hendes "blødning" se om hun var gravid, hvis jeg bare kom derop når hun ikke var i løbetid længere og forklarede? Det lyder helt hen i vejret synes jeg, også udfra det i skriver?

Men han sagde jeg altid var velkommen til at komme op og få en abortsprøjte, men tror jeg venter til efter løbetiden hvor min egen dyrlæge forhåbentlig er hjemme fra ferie.

Men mht abortsprøjet, ved i hvad midlet hedder? Vil gerne lige undersøge bivirkningerne.

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#24   15. jul 2011 Hvis den er uden bivirkninger, så er den jo ikke længere end at jeg gør det for at være på den sikre side.

Føler mig dog lidt utryg ved afløseren, så tror jeg venter til min egen dyrelæge kommer tilbage før jeg tager derop.

• #26   15. jul 2011 Hej Tina.
    Har i ikke nogen som kan passe jeres lille Dreng indtil det hele er overstået?

• #28   15. jul 2011 Håber i finder en som kan passe ham - det er både synd for ham, hende og jer at han bliver så frustereret smiley
    Som de andre også skriver - fra første bloddryp få ham passet min. 3-4 uger frem.
    Og nu skaden måske er skedt, vent til denne løbetid er over + 1-2 uger, for evt. befrugtede æg skal have sat sig fast i livmoderen før abortmidlet virker. Nogle dyrlæger vil have diagnostiseret drægtighed først - men insister på at midlet gives før!
    Der er ingen grund til at risikere dyrlægen tager fejl, sen abort er også hårde for tæven end tidlig i forløbet. Abort sprøjten skal gives to gange med 24 timers mellemrum. Så få en tid hvor i kan igen dagen efter!

• #29   15. jul 2011 1 mins toiletpause + trusser på tæven - resulterede i 4 hvalpe her. Det havde min lillebror heller ikke forventet.
    Hunde er meget opfindsomme og bør ikke lades alene når hun er i løb.

• #30   15. jul 2011 Undre mig over hvorfor folk tror deres hanhund kan gå alene med tæven når hun er i løb, luk for dælen da jeres hunde hver for sig, synes det er noget så useriøst at oprette sådan en tråd. & du burde have taget ansvar & sørget for de ikke var alene sammen...

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#31   15. jul 2011 Jeg har lige snakket med min mor, som gerne vil passe ham.. Så han kommer derhjem og være, og så kommer jeg til lægen efter hendes løbetid er ovre.

Så må jeg lige gennemtænke hvad jeg vil gør for fremtiden mht sterilisering. Der hvor jeg købte mine hunde havde de bare både tæver og hanhunde, så har egentlig ikke set det som det store problem.. Men ja, man kan jo heller ikke dele lejligheden op i 2 i 3-4uger 2 gange om året.

• Tina P
    Tina P Tilmeldt:
    aug 2009

#32   15. jul 2011 sunshine, hvor meget ved du om kastrering af hanhunde? Fraråder du det? Har bare aldrig været så meget for kastering/sterilisering..

Vil han ændre personlighed?

Kommentér på:
Første løbetid, gravid?

Annonce